Belgische competitie

Joost

Well-known member
Ik ben er drie keer geweest, maar allemaal voor de nieuwe tribunes er stonden. Hopelijk kan ik er dit seizoen een keer naartoe.
Ik ben er geweest tegen Seraing.
Rust 0-2 en Union met 10 man, eind 4-2 voor Union.

Die nieuwe tribunes zijn echt heel goed gelukt.
 

Kielse Rat

Well-known member
Wat een fantastische prestatie van ze. Hopelijk houden ze het lang vol.
Anderlecht, Gent en Genk zullen zich toch moeten beginnen reppen willen ze Union nog uit de top vier spelen.

Onderaan het klassement heeft Beerschot na de dramatische start de remonte ingezet. Na een 2 op 36 volgde een 7 op 9 met zondag nog een thuisoverwinning tegen Racing Genk. De achterstand op Cercle is geslonken tot één punt. Volgende week een levensbelangrijk duel bij Zulte-Waregem.
 

Batigoal

Well-known member
Op een tweede scherm kijk ik de Antwerpse derby, maar dat is nogal een teleurstellende pot halverwege. Zowel op als naast het veld gebeurt er niet zo veel.
 

Batigoal

Well-known member
Een nederlaag op eigen veld voor de mannen van @Kielse Rat. Extra pijnlijk is dat de door Beerschot-opgeleide Nainggolan de enige treffer maakte voor Antwerp. Op het einde liepen de gemoederen toch nog hoog op, zowel op als naast het veld. Op het veld kwamen er nog wat opstootjes. Even leek Holzhauzer daarbij rood te pakken, maar dat werd omgezet in geel. Beerschot kreeg verder aan het einde geen penalty, terecht trouwens in mijn ogen. Verder was er een idioot die vuurwerk in het uitvak gooide en na het laatste fluitsignaal gingen Antwerp-spelers het thuispubliek provoceren, waarna er een paar supporters het veld op kwamen en de ME eraan te passen moest komen. Toch nog wat derby-tumult dus!
 

Maasveld

Well-known member
Een nederlaag op eigen veld voor de mannen van @Kielse Rat. Extra pijnlijk is dat de door Beerschot-opgeleide Nainggolan de enige treffer maakte voor Antwerp. Op het einde liepen de gemoederen toch nog hoog op, zowel op als naast het veld. Op het veld kwamen er nog wat opstootjes. Even leek Holzhauzer daarbij rood te pakken, maar dat werd omgezet in geel. Beerschot kreeg verder aan het einde geen penalty, terecht trouwens in mijn ogen. Verder was er een idioot die vuurwerk in het uitvak gooide en na het laatste fluitsignaal gingen Antwerp-spelers het thuispubliek provoceren, waarna er een paar supporters het veld op kwamen en de ME eraan te passen moest komen. Toch nog wat derby-tumult dus!
Genoeg idioten die het nog toejuichten ook.
 

Kielse Rat

Well-known member
Neen dat waren geen fraaie beelden, ik wist niet wat ik zag in het stadion. Na de veldbestorming door die tiental gekken deed de Antwerpse politie nog een 'counteraanval' op mensen die in de tribune stonden. Gelukkig stond ik hoog genoeg om uit alle tumult te blijven maar zo is er weinig pret aan een middagje voetbal. Bier drinken was ook al niet toegestaan door de nieuwe coronamaatregelen dus zelfs dat hadden we niet. 😉 Zoals Batigoal aanhaalt was het voetbal niet al te best, al ik kan me maar weinig derby's herinneren waar dat wel het geval was. Op basis van de (weinige) kansen was een gelijkspel de juiste uitslag geweest, maar Holzhauser illustreerde helemaal op het einde nog eens het pijnlijke gebrek aan efficiëntie en scorend vermogen.

Slechts enkele uren later was het ook nog hommeles bij Standard-Charleroi, alsof de supporters van Standard 'beter' wilde doen.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Als gevolg van de misdragingen van Beerschot en Standardsupporters is nu besloten dat uitsupporters tot eind van het jaar even niet meer welkom zijn.

Logisch toch?
 

Forza AZ

Well-known member
Als gevolg van de misdragingen van Beerschot en Standardsupporters is nu besloten dat uitsupporters tot eind van het jaar even niet meer welkom zijn.

Logisch toch?
Dat je bij hoog-risico wedstrijden geen uitsupporters meer toelaat is nog enigszins logisch, maar op basis van deze 2 wedstrijden alle uitsupporters direct verbieden is wel erg vreemd.
 

Kielse Rat

Well-known member
Het is ook om het coronavirus tegen te houden.

Nog nieuws uit de Belgische voetbalwereld: Racing Genk heeft John Van den Brom op straat gezet.
 

Maasveld

Well-known member
Neen dat waren geen fraaie beelden, ik wist niet wat ik zag in het stadion. Na de veldbestorming door die tiental gekken deed de Antwerpse politie nog een 'counteraanval' op mensen die in de tribune stonden. Gelukkig stond ik hoog genoeg om uit alle tumult te blijven maar zo is er weinig pret aan een middagje voetbal. Bier drinken was ook al niet toegestaan door de nieuwe coronamaatregelen dus zelfs dat hadden we niet. 😉 Zoals Batigoal aanhaalt was het voetbal niet al te best, al ik kan me maar weinig derby's herinneren waar dat wel het geval was. Op basis van de (weinige) kansen was een gelijkspel de juiste uitslag geweest, maar Holzhauser illustreerde helemaal op het einde nog eens het pijnlijke gebrek aan efficiëntie en scorend vermogen.

Slechts enkele uren later was het ook nog hommeles bij Standard-Charleroi, alsof de supporters van Standard 'beter' wilde doen.
Beetje rellen op de klanken van René Schuurmans, moet kunnen.
 

Joost

Well-known member
Bij Standard zijn de Ultra's boos dat ze niet meer binnen mogen en ze roepen op dat iedereen thuisblijft.

Wat een leeghoofden.
 

Batigoal

Well-known member
Einde van een tijdperk! Twintig jaar als trainer bij Zulte Waregem gewerkt, afgezien van een paar korte uitstapjes.
 
Bovenaan