Belgische competitie

Joost

Well-known member
Vorig seizoen begonnen met 6 zeges in 7 thuisduels, nu in 15 duels 1 thuiszege. Het kan verkeren.
Ik denk overigens dat het tegen OHL gelijk wordt, die zijn daar goed in.
0-0 dus en dat is een klein wonder. Ik heb het laatste half uur gezien en OHL had een paar enorme kansen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Eupen gaat als verrassende leider de interlandbreak in na een 3-2 overwinning tegen Genk, dat zelf de leidersplaats liet liggen. Ook Union draait nog steeds knap mee op de derde plaats.
 

Batigoal

Well-known member
Eupen gaat als verrassende leider de interlandbreak in na een 3-2 overwinning tegen Genk, dat zelf de leidersplaats liet liggen. Ook Union draait nog steeds knap mee op de derde plaats.
En dat in de maanden nadat de Qatari langzaam maar zeker hun invloed en middelen in Eupen terugschroeven. Het spelersbudget is flink omlaag gegaan en dat was ook te zien aan de transferzomer. Des te knapper dat ze zo goed aan het seizoen zijn begonnen.

Ondertussen is bij Standard trainer Mbaye Leye alweer ontslagen. Dat is niet bepaald het vertrouwen geven aan een beginnende trainer waar eerder dit jaar over werd gesproken. Maar goed, zijn draagvlak onder de spelers was weg begrijp ik.
 

Kielse Rat

Well-known member
En dat in de maanden nadat de Qatari langzaam maar zeker hun invloed en middelen in Eupen terugschroeven. Het spelersbudget is flink omlaag gegaan en dat was ook te zien aan de transferzomer. Des te knapper dat ze zo goed aan het seizoen zijn begonnen.

Ondertussen is bij Standard trainer Mbaye Leye alweer ontslagen. Dat is niet bepaald het vertrouwen geven aan een beginnende trainer waar eerder dit jaar over werd gesproken. Maar goed, zijn draagvlak onder de spelers was weg begrijp ik.
Velen schoven Eupen vooruit als een degradatiekandidaat, dat maakt hun prestaties inderdaad alleen maar straffer.

En tja Standard, het gaat daar al jaren bergaf. De spelersgroep mist gewoon kwaliteit om mee te doen voor Europees voetbal en er is geen geld om betere spelers te halen, dat gaat een nieuwe trainer voor de groep zetten niet oplossen.
 

Joost

Well-known member
Ik was vanmiddag bij Union v Seraing. Op het uitvak na een zo goed als vol Dudenpark. De nieuwe tribunes daar zijn werkelijk schitterend.

Seraing bleek scherper in de eerste helft en scoorde tweemaal. Toen kreeg er een van Union z’n tweede geel wegens demonstratief applaudisseren en was het wel klaar dacht ik.

Maar zonder Bart Nieuwkoop maar met Kaoru Mituma (ik was vooraf getipt dat die heel goed is) werd Seraing in de tweede helft volledig van de mat geveegd; 4-2.
 

Batigoal

Well-known member
Eupen en Antwerp verloren en daardoor zijn er met dus het winnende Union en Club Brugge twee nieuwe koplopers.

Anderlecht speelde voor de 4e keer op rij gelijk, deze keer op Staaien tegen Sint/Truiden. En daar mochten ze allerminst om klagen, aangezien de 2 goals kwamen uit 2 zeer dubieuze strafschoppen.

Over strafschoppen gesproken; Charleroi-keeper Koffi stopte er twee achter elkaar. Nadat de eerste penalty over moest redde Koffi ook de tweede. En leed Vd Brom met Genk een pijnlijke nederlaag.
 

Batigoal

Well-known member
Met een beetje pech worden faalhazen Koeman en Bosz morgen ook gewipt en dan hebben we alleen Patrick van Leeuwen nog als toptrainer over in het buitenland!
 

Batigoal

Well-known member
Knappe overwinning vrijdag van KV Mechelen tegen Club Brugge, waarmee KVM steviger op de 4e plaats staat. Voor Club Brugge gaat de slechte vorm verder; slechts 1 overwinning uit de laatste 4 duels en 2 overwinningen uit de laatste 7 duels. Ondanks de slechte vorm is Bas Dost weer ouderwets goed in vorm bij Club, daarentegen kostte Mignolet zijn club nu al een paar keer punten.

Antwerp en uiteraard koploper Union kunnen vandaag profiteren.
 
Bovenaan