Belgische competitie

Joost

Well-known member
Na weer een maand radiostilte kwam er dit weekend vanuit de club eindelijk communicatie. Komende week worden de plannen voor het komende seizoen bekend gemaakt en zal waarschijnlijk uit het niets een deel van de selectie worden gepresenteerd. Er is een samenwerkingsverband gestart met Atalanta, dus vermoedelijk zal er een contingent huurlingen worden ingevlogen, ongetwijfeld aangevuld met wat Luxemburgse spelers.
En een nieuwe investeerder.

Ik ben echt benieuwd.
 

Batigoal

Well-known member
Union SG is voorlopig een leuke nieuwkomer in de Eerste Klasse. Het won dus al op de openingsdag tegen Anderlecht en had gisteren eigenlijk ook moeten winnen van kampioen Club Brugge. Het kreeg voldoende kansen en er werd o.a. een doelpunt van Undav afgekeurd. Maar zoals het dan kan gaan scoorde Club de enige goal vlak voor tijd met een afstandschot. Maar op deze manier gaan nog veel clubs het moeilijk krijgen met de Brusselaars. Andere promovendus Seraing won gisteren trouwens hun eerste wedstrijd; met 1-0 van KV Mechelen.

Het teleurstellend begonnen Anderlecht gaat Joshua Zirkzee als langverwachte spits krijgen.
 

Batigoal

Well-known member
Ja, ze waren een paar jaar geleden overgenomen door die eigenaar van ik meen Brighton. Wel leuk als ze een stabiele club op het hoogste niveau kunnen worden.
 

Kielse Rat

Well-known member
Union kan wel doen wat Beerschot en OHL vorig seizoen als promovendus flikten. De andere promovendus Seraing is een stuk moeilijker in te schatten. Net als vorig seizoen weer een vreemde competitiestart. Genk, Anderlecht, Gent en Antwerp konden nog niet winnen en Kortrijk is na twee speeldagen de enige ploeg met het maximum van de punten.
 

Batigoal

Well-known member
En een nieuwe investeerder.

Ik ben echt benieuwd.
Inmiddels hebben ze 16 spelers. Hebben ze toch snel gedaan. Het is wel een bijeengeraapt zootje en kwalitatief vraag ik me af of je mee komt op het 2e niveau, maar goed Virton kan wel gewoon aan de competitie beginnen.
 

Joost

Well-known member
Inmiddels hebben ze 16 spelers. Hebben ze toch snel gedaan. Het is wel een bijeengeraapt zootje en kwalitatief vraag ik me af of je mee komt op het 2e niveau, maar goed Virton kan wel gewoon aan de competitie beginnen.
Ze oefenen deze week tegen Willem II.

Een eerste potje tegen 1e provincialer werd met 1-11 gewonnen en dit weekend bij Vise (1e amateur) werd met 1-2 gewonnen. Vooral die 2e uitslag vind ik heel behoorlijk.
 

Batigoal

Well-known member
Joshua Zirkzee had trouwens slechts 46 minuten nodig om zijn eerste goal voor Anderlecht te scoren. Helaas voor hem echter stond er in de aanloop van de goal een teen buitenspel. Anderlecht won wel met 3-0 van Seraing, maar zonder doelpunt van Zirkzee.

In Luik wist Antwerp-spits Frey maar liefst 5 keer te scoren tegen Standard. Een mooi partnerschap samen met ex-Ajacied Viktor Fischer lijkt geboren bij Antwerp.
 

Kielse Rat

Well-known member
In Luik wist Antwerp-spits Frey maar liefst 5 keer te scoren tegen Standard. Een mooi partnerschap samen met ex-Ajacied Viktor Fischer lijkt geboren bij Antwerp.
Voor de geïnteresseerden: het record van meeste goals in één wedstrijd is nog steeds van Wesley Sonck. Die maakte er in 2002/2003 zes tegen KV Mechelen.
 

Batigoal

Well-known member
Verrassende transfer: ex-Rode Duivel Radja Nainggolan (33) gaat van Inter naar Antwerp FC. En dat is pikant, want nog geen jaar geleden werd hij tot ambassadeur benoemd bij aartsrivaal Beerschot, de ploeg waar hij in de jeugd voetbalde.
 

Kielse Rat

Well-known member
Verrassende transfer: ex-Rode Duivel Radja Nainggolan (33) gaat van Inter naar Antwerp FC. En dat is pikant, want nog geen jaar geleden werd hij tot ambassadeur benoemd bij aartsrivaal Beerschot, de ploeg waar hij in de jeugd voetbalde.
Voor 2 miljoen per jaar (het bedrag dat genoemd wordt) zal hij die titel wel graag afstaan.
 

Batigoal

Well-known member
Volgende spraakmakende transfer voor Antwerp: voor twee miljoen halen ze waarschijnlijk Pierre Dwomoh van Genk. Nog maar 17-jarige middenvelder die al een paar jaar als dé parel van de jeugdopleiding wordt aangekondigd. Maar tot veel speelminuten kwam hij nog niet in Genk, mede vanwege zijn karakter. Om die reden werd hij begin dit jaar al eens uit de selectie gezet en dat op die jonge leeftijd. Bij Antwerp lopen natuurlijk ook al enfant terrible Lamkel Zé rond en aanwinst Nainggolan, die afgelopen week overigens zijn rijbewijs kwijtraakte vanwege dronkenschap achter het stuur. Er zal ook dit seizoen dus weer genoeg gebeuren bij Antwerp!
 
Bovenaan