Belgische competitie

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mooi filmpje van Noa Lang, die anti-Anderlecht liedjes zingt. Liever dood dan Sporting Jood.

Echt, hij denkt zoals hij praat: als een debieltje
 

JMD

Well-known member
Wat is dan de beslissingfactor als ze in punten gelijk staan? Want Genk kan nog naast Brugge komen, en ze spelen tegen elkaar, dus onderling resultaat is ook nog niet beslist. Of kijken ze naar onderling resultaat (of doelsaldo) van de reguliere competitie?
 

Joost

Well-known member
Wat is dan de beslissingfactor als ze in punten gelijk staan? Want Genk kan nog naast Brugge komen, en ze spelen tegen elkaar, dus onderling resultaat is ook nog niet beslist. Of kijken ze naar onderling resultaat (of doelsaldo) van de reguliere competitie?
Eerst het aantel punten achter de komma.

Bij de halvering van de punten wordt er altijd naar boven afgerond. Toevallig eindigden Genk en Club op een even aantal dus hun huidige puntenaantal is correct. In Play Off B is dat wel van belang. Daar staan KVM en AA Gent op 35 punten maar eigenlijk heeft AA Gent er maar 34,5.

Daarna geldt de positie in de reguliere eindstand.
Daarbij aangetekend dat in België het aantal gewonnen duels belangrijker is dan het doelsaldo. Zo haalden Waasland-Beveren en Moeskroen evenveel punten maar eindigde W-B een plek hoger op basis van het aantal gewonnen duels.
 

Batigoal

Well-known member
Mooi filmpje van Noa Lang, die anti-Anderlecht liedjes zingt. Liever dood dan Sporting Jood.

Echt, hij denkt zoals hij praat: als een debieltje

Het is geen helder licht, nee.

Heeft wel een uitstekend seizoen gedraaid. Het had logisch geweest als Lang bij Oranje zat i.p.v. Bergwijn.
 

JMD

Well-known member
Eerst het aantel punten achter de komma.

Bij de halvering van de punten wordt er altijd naar boven afgerond. Toevallig eindigden Genk en Club op een even aantal dus hun huidige puntenaantal is correct. In Play Off B is dat wel van belang. Daar staan KVM en AA Gent op 35 punten maar eigenlijk heeft AA Gent er maar 34,5.

Daarna geldt de positie in de reguliere eindstand.
Daarbij aangetekend dat in België het aantal gewonnen duels belangrijker is dan het doelsaldo. Zo haalden Waasland-Beveren en Moeskroen evenveel punten maar eindigde W-B een plek hoger op basis van het aantal gewonnen duels.
Aha dank.

Meeste overwinningen als eerste 'beslisser'? Die heb ik nog nooit gehoord....
 

JMD

Well-known member
In België doen ze dat inderdaad al heel lang.
Kan je nagaan hoe vaak ik Belgisch voetbal kijk... :)

Maar het was toch ook wel zo dat er beslissingswedstrijden waren bij gelijke stand. ik kan me er nog wel 1 herinneren van nog niet zo lang geleden tussen Standard en Anderlecht...
 

Joost

Well-known member
Kan je nagaan hoe vaak ik Belgisch voetbal kijk... :)

Maar het was toch ook wel zo dat er beslissingswedstrijden waren bij gelijke stand. ik kan me er nog wel 1 herinneren van nog niet zo lang geleden tussen Standard en Anderlecht...
2009. Toen hadden ze beide 24 zeges en was een beslissingsduel nodig omdat doelsaldo geen doorslaggevend criterium was.

Van de eindstand van dat seizoen bestaan inmiddels 6 van de 18 clubs niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan