Belgische competitie

Joost

Well-known member
Dat de licentie van Moeskroen nooit toegekend had moeten worden dat lijkt me niet eens een vraagstuk.
 

Kielse Rat

Well-known member
Dat mirakel van Waasland-Beveren valt toch wel mee? Ze hoeven enkel te winnen tegen OH Leuven en Moeskroen moet verliezen bij Club Brugge.

OH Leuven is niet meer in goede vorm maar ze mij moeten uiteindelijk ook nog voluit gaan om Play-Off II te bereiken. En zelfs als dat lukt moeten ze ook de barrage nog overleven. Het zou dus toch een klein mirakel zijn als we Waasland-Beveren volgend jaar nog in 1A zien. Al hebben ze vorige zomer een straffere Houdini-act uitgevoerd.
 

Joost

Well-known member
Ze zijn er;


Samenvatting;
Iedereen kreeg een licentie behalve;

* Moeskroen & Oostende in 1A
* Patro en URSL Vise in 1e amateur (beide vroegen ook een licentie 1B aan)

Daarnaast kregen RAAL La Louviere, Eendracht Aalst en Lokeren-Temse als clubs in 2e amateur een licentie voor 1e Amateur.
Excelsior Virton kreeg een licentie 1B
 

Joost

Well-known member
Nog verdere info;

Zowel Beerschot als Antwerp én STVV zullen Europees spelen in Leuven mocht het zover komen.
Kortrijk zou Europees spelen in Lokeren mocht het zover komen.
KV Mechelen zou Europees spelen op de Bosuil mocht het zover komen.
Eupen zou Europees spelen bij Standard mocht het zover komen.
Waasland-Beveren zou Europees spelen bij Zulte-Waregem mocht het zover komen.
 

Forza AZ

Well-known member
Nog verdere info;

Zowel Beerschot als Antwerp én STVV zullen Europees spelen in Leuven mocht het zover komen.
Kortrijk zou Europees spelen in Lokeren mocht het zover komen.
KV Mechelen zou Europees spelen op de Bosuil mocht het zover komen.
Eupen zou Europees spelen bij Standard mocht het zover komen.
Waasland-Beveren zou Europees spelen bij Zulte-Waregem mocht het zover komen.
Antwerp kan niet in eigen stadion spelen, maar KV Mechelen wel in het stadion van Antwerp. Hoezo dat?
 

Forza AZ

Well-known member
Dat ligt dus zo te zien niet aan het stadion maar aan de club?
Maar waarom zou Antwerp dan z'n wedstrijden ergens anders willen spelen, en ook nog in een kleiner stadion als hun eigen stadion wel gewoon aan de UEFA-eisen voldoet. Dit seizoen speelden ze wel gewoon in eigen stadion.
 

Fregge

Well-known member
Maar waarom zou Antwerp dan z'n wedstrijden ergens anders willen spelen, en ook nog in een kleiner stadion als hun eigen stadion wel gewoon aan de UEFA-eisen voldoet. Dit seizoen speelden ze wel gewoon in eigen stadion.
Er waren toch ongeregeldheden tijdens Antwerp - AZ toen?
 

Forza AZ

Well-known member
Er waren toch ongeregeldheden tijdens Antwerp - AZ toen?
Die wedstrijd was in Brussel (Koning Boudewijn Stadion), omdat Antwerp toen hun eigen stadion aan het verbouwen was. Na afloop moesten wij toen inderdaad een tijd wachten omdat er onrust was buiten het stadion en op de terugweg moesten de bussen met AZ-supporters via Gent en Zeeland rijden omdat er bij de ring van Antwerpen gevreesd werd voor problemen.
 

Forza AZ

Well-known member
Dus voor straf mogen ze niet in eigen stadion spelen bij Europese wedstrijden?
Ze hebben dit seizoen wel al hun wedstrijden in eigen stadion gespeeld. Wel zonder publiek uiteraard. En zover ik weet hebben ze geen grote straf opgelegd gekregen na Antwerp-AZ, op een geldboete na misschien.
 

Batigoal

Well-known member
Ze zijn er;


Samenvatting;
Iedereen kreeg een licentie behalve;

* Moeskroen & Oostende in 1A
* Patro en URSL Vise in 1e amateur (beide vroegen ook een licentie 1B aan)

Daarnaast kregen RAAL La Louviere, Eendracht Aalst en Lokeren-Temse als clubs in 2e amateur een licentie voor 1e Amateur.
Excelsior Virton kreeg een licentie 1B

Dat valt me mee. Meestal is de schade veel groter.

Het blijft toch wel opmerkelijk dat Virton er een jaartje niet is geweest en nu weer mag hervatten. Benieuwd wat ze kunnen. Las dat de dubieuze, maar nog steeds erg rijke, eigenaar Flavio Becca nog steeds aan het roer staat. Ondanks alle onderzoeken en huiszoekingen vorig jaar mag hij weer aan de slag. Het idee blijft interessant om een ploeg uit Belgisch Luxemburg op hoog niveau te hebben. Ze hadden vorig jaar nog wel een aardige selectie met veel Luxemburgse internationals.
 

Joost

Well-known member
Dat valt me mee. Meestal is de schade veel groter.

Het blijft toch wel opmerkelijk dat Virton er een jaartje niet is geweest en nu weer mag hervatten. Benieuwd wat ze kunnen. Las dat de dubieuze, maar nog steeds erg rijke, eigenaar Flavio Becca nog steeds aan het roer staat. Ondanks alle onderzoeken en huiszoekingen vorig jaar mag hij weer aan de slag. Het idee blijft interessant om een ploeg uit Belgisch Luxemburg op hoog niveau te hebben. Ze hadden vorig jaar nog wel een aardige selectie met veel Luxemburgse internationals.
Ik heb me destijds redelijk vastgebeten in de zaak Virton en het is vooral opmerkelijk dat de KBVB en het BAS zo hardnekkig zijn blijven volhouden dat ze gelijk hadden, zelfs nadat er een gerechtelijke uitspraak lag die Virton op alle fronten gelijk gaf eind juni. De zaak was ook helemaal niet zo ingewikkeld en draaide om 1 probleem; mag de directeur/eigenaar ook de grootste sponsor zijn. Waar het voor de licentie van seizoen 19/20 geen probleem bleek deden ze in 2020 plots moeilijk.
 
Bovenaan