Belgische competitie

Batigoal

Well-known member
Helaas wist Union SG er niet optimaal van te profiteren. Ze speelden thuis teleurstellend 0-0 gelijk tegen AA Gent.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, wel weer een mooi verhaaltje uit de Belgische competitie.
Gisteren werd onder de wedstrijd KV Mechelen - RFC Seraing op de website van de bezoekers een artikeltje geplaatst dat de trainer Jordi Condom zou worden ontslagen. De trainer zelf kreeg het pas na de wedstrijd te horen, maar op de tribune was men dus al op de hoogte. :ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Joost

Well-known member
Haha, wel weer een mooi verhaaltje uit de Belgische competitie.
Gisteren werd onder de wedstrijd KV Mechelen - RFC Seraing op de website van de bezoekers een artikeltje geplaatst dat de trainer Jordi Condom zou worden ontslagen. De trainer zelf kreeg het pas na de wedstrijd te horen, maar op de tribune was men dus al op de hoogte. :ROFLMAO::ROFLMAO:
Het is al de vijfde (!!) trainer die dit seizoen ontslagen werd na een wedstrijd tegen KV Mechelen.
 

Batigoal

Well-known member
Niko Kovac is deze week ontslagen bij AS Monaco. Dat schakelt razendsnel en haalt hoogstwaarschijnlijk kampioenenmaker Philippe Clement van Club Brugge als nieuwe trainer.
En Alfred Schreuder wordt zijn opvolger bij Club Brugge. Mooie stap voor die kale!
 

Batigoal

Well-known member
Toch wel een klein transferstuntje bij Sint-Truiden. Die club heeft sinds de Japanse overname een paar jaar geleden de nodige Japanners naar België gehaald, met inmiddels Arsenal-verdediger Tomiyasu als bekendste voorbeeld. Nu halen ze met Shinji Kagawa een grote naam binnen. Kagawa (32) speelde in het verleden bij Dortmund en Manchester United. De laatste jaren was hij overigens al minder succesvol met passages bij Real Zaragoza en PAOK.
 

Kielse Rat

Well-known member
Hij zal zich wel snel thuis voelen bij STVV met al die Japanners op en naast het veld. Al past de nogal defensieve en agressieve spelstijl van de Kanaries ook niet echt bij een speler als Kagawa. Als hij zijn oude niveau kan benaderen, is hij zeker een aanwinst voor STVV en de Belgische competitie.
 

Batigoal

Well-known member
RWDM is de volgende ploeg met buitenlandse eigenaren. De Brusselse club is overgenomen door een Amerikaan die onderdeel is van een groepje investeerders die ook Crystal Palace en Botafogo bezitten en mogelijk nog gaan investeren in Benfica. De bedoeling is dan ook dat talentvolle Brazilianen (en eventueel Portugezen) worden gestald bij RWDM totdat ze goed genoeg zijn om naar Engeland te verhuizen of verkocht te worden. Er zijn alvast een paar nieuwe spelers gehaald om de promotiestrijd door te zetten. Opvallende naam daartussen is vedette Igor De Camargo, die op zijn 38e nog even in 1B gaat voetballen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Na de nederlaag gisteren bij directe concurrent Seraing is het wel helemaal over en out voor Beerschot, als het dat al niet voor de winterstop was. Je kan blijven zeggen dat het mathematisch nog mogelijk is, maar om tien punten op te halen in elf wedstrijden moet je ze bijna allemaal nog winnen en daar hebben we zeker in het aanvallende compartiment te weinig kwaliteit voor. Kan je de resterende wedstrijden beter gebruiken om te bepalen met welke spelers je nog verder wil/kan (die kan ik bijna op één hand tellen) en ervoor zorgen dat je vanaf de start een ploeg hebt die voor de titel kan strijden in 1B.
 

Joost

Well-known member
Het is wel België dus ik zou niet te vroeg conclusies trekken.

Er is nog de wedstrijd met Standard in te halen en misschien komen daar wel 3 gratis punten naar voren.
Daarnaast speelt Beerschot 3 keer thuis tegen Kortrijk, Zulte-Waregem en Charleroi en is er een tripje naar KVM.
 

Kielse Rat

Well-known member
Het is wel België dus ik zou niet te vroeg conclusies trekken.

Er is nog de wedstrijd met Standard in te halen en misschien komen daar wel 3 gratis punten naar voren.
Daarnaast speelt Beerschot 3 keer thuis tegen Kortrijk, Zulte-Waregem en Charleroi en is er een tripje naar KVM.
We hebben thuis al verloren van onder andere Cercle Brugge, STVV en Oostende, allemaal ploegen die op dat moment een rechtstreekse concurrent waren. Dus ik zie Zulte-Waregem, Kortrijk en Charleroi zeker niet als 'zekerheidjes' dat we daar punten gaan pakken. Van de uitgestelde match tegen Standard verwacht ik ook geen drie gratis punten meer. In theorie kan het nog en ze spelen zeker niet als een ploeg die het al heeft opgegeven, maar ik zou er niet mijn volgende maandloon op durven verwedden.
 

Batigoal

Well-known member
Dat zie ik ook niet meer goedkomen voor Beerschot. Seraing vind ik echt wel één van de mindere ploegen dit seizoen, dus daarvan had gewonnen moeten worden. Hoe zit het met de financiën bij je club @Kielse Rat? Want 1B kan wel een moeras zijn als je niet zo'n stabiele club bent.

De topper tussen koploper Union en Club eindigde in 0-0. Antwerp speelde eerder deze week al gelijk en Anderlecht verloor na een rode kaart voor Hoedt door een prima goal van voormalig wonderkid Rabbi Matondo van Cercle, dus bovenin verandert er weinig.
 
Bovenaan