Basketbal

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hoe zit dat met de cap space? Zal Durant bewust wat inleveren voor z'n aankomende ring of zijn Curry en/of Thompson naar beneden geschaald?

De cap space werkt met contract gemiddelden, dus dat maakt niet uit. Stel dat Curry een contract heeft van $70.000.000, maar dat hij de eerste twee jaar 30 miljoen krijgt en de laatste twee jaar 5 miljoen, dat is zijn gemiddelde cap hit 17.500.000 per jaar en dat telt mee.

edit: Ik lees even de regels van de NBA, maar er zijn veel opties om legaal boven de cap hit uit te komen. https://en.wikipedia.org/wiki/NBA_salary_cap#Maximum_individual_contracts_under_the_NBA
 
Laatst bewerkt:

Lord Flash

New member
Curry heeft een vrij mager salarisje, dus dat gaf ze al wat meer ruimte. Ik meen dat Curry nu de 4e-bestbetaalde speler van zijn team is...
 

Lord Flash

New member
Wie is de best betaalde daar dan? Thompson?

Dat was Thompson en nu dus Durant. Volgens twitter (SportsCenter):

• KD ($27M)
• Klay ($16.6M)
• Green ($15.3M)
• Curry ($12.1M)

Het contract van Curry loopt overigens volgend jaar af...
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Was dat nog mogelijk dan ?

Blijkbaar dus wel... Na de vorige wedstrijd kopte TT: 'kwalificatie EK zo goed als zeker'.... Ik was dus ook verrast toen ik las dat ze toch niet naar het EK mochten.
Ze mochten blijkbaar met 17 punten verliezen van Duitsland, maar het werd ietsje meer...
 

Joost

Well-known member
Hurry Up!:duim:

Te vroeg aan de zuip gegaan?

Hurry Up handbalt, de basketbalpot op Langs de Lijn (heerlijk die variatie!!) was Den Bosch v Leiden.
Leuke prestatie maar geen wereldprestatie van Hurry Up overigens. De Challenge Cup is het 3e Europese toernooi en bestaat alleen uit B landen. Aalsmeer haalde afgelopen jaar de laatste 8.
 

ALenstra

Well-known member
Vanavond op Ziggo Sport om 19.10 een documentaire over de New York Knicks. Daarna om 20.30 Cleveland Cavaliers-Golden State Warriors live en aansluitend om 23.00 San Antonio Spurs-Chicago Bulls live.
 
Bovenaan