Basketbal

Fenerium

Member
Tegen Spanoulis en co nog wel. 1e keer toch voor Fenerbahce? Gefeliciteerd, knappe prestatie!

Ja het is de eerste Euroleague beker ooit, dank kerel!

DAYpzo_FXUAA0_M73.jpg
 
Laatst bewerkt:

Fenerium

Member
Gefeliciteerd Fenerium! Die Udoh is wel een beest zeg.

Dank kerel, Grieken en Turken die samen van een potje basketbal kunnen genieten was natuurlijk ook groots om te zien. De huidige situatie van de Griekse economie heeft ertoe geleid dat de clubs geen hoge budgets meer hebben, het mag het succes van Fenerbahce natuurlijk niet overschaduwen, we zijn gewoon voor een jaar de beste van Europa.
 

Fenerium

Member
Oh man, hier had ik bij moeten zijn, de fans van Olympiacos en Fenerbahce schelden gezamenlijk Galatasaray uit.

 
Laatst bewerkt:

Fenerium

Member

Ach, het was een paar dagen genieten maar daarna zakte het af, de EuroLeague winnaar krijgt heel weinig uitgekeerd voor de eindwinst. De meeste grote ploegen in het Europese basketbal hebben daarom hun budget flink ingekort. Dat is jammer want ik zie het als een loss of prestige.
 

Batigoal

Well-known member
Ach, het was een paar dagen genieten maar daarna zakte het af, de EuroLeague winnaar krijgt heel weinig uitgekeerd voor de eindwinst. De meeste grote ploegen in het Europese basketbal hebben daarom hun budget flink ingekort. Dat is jammer want ik zie het als een loss of prestige.

Ik denk dat Erka verwijst naar het Groningse landkampioenschap.
 

erka

Well-known member
Nederlands basketbalteam wint met 37-113 in Albani? :cab:
Albani? is geen wonderploeg maar thuis had Nederland met de normale uitslag 91-77 gewonnen.

In de volgende ronde voor de WK scheelt het wel iets want nu ontloopt Nederland als groepswinnaar in elk geval Spanje, Servi?, Frankrijk en Litouwen in de groep van 4. Maar goed, het kan wel bij o.a Griekenland, Italie, Kroati?, Israel en Turkije komen (lees: allemaal volstr?kt kansloos).

Het is een raar format want van de volgende ronde gaan 3 vd 4 uit de groep door naar de laatste kwalificatieronde. Belangrijker is derhalve welk minder goed team bij Nederland in komt, om zodoende te proberen 3e te worden in de groep. Dat wordt ??n van de volgende landen: IJsland, Verenigd Koninkrijk, Oekraine of Roemeni?.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Albanie stond met 16-14 voor na ??n kwart. Nederland moest al het onmogelijke aantal van 50 punten goed maken, maar dit is wel erg opvallend.
 

erka

Well-known member
Albanie stond met 16-14 voor na ??n kwart. Nederland moest al het onmogelijke aantal van 50 punten goed maken, maar dit is wel erg opvallend.

De andere drie kwarten eindigden dus in 23-99. Onwaarschijnlijk, kan bijna niet.
 

erka

Well-known member
Kroati?, Itali? en Roemeni? dus. Dat worden 4 nederlagen en twee spannende wedstrijden tegen Roemeni?.
Wel leuk dat Nederland nu tegen dit soort landen speelt ipv altijd in de fase tegen landen als Oostenrijk, Zweden etc uitgeschakeld te worden.
 

Fenerium

Member
De Kroaten hebben een leuke ploeg, helaas al vroegtijdig uitgeschakeld op het EK door de Russen. De Russen doen het overigens zeer uitstekend, kunnen het toernooi zelfs winnen, al acht ik Spanje als de grootste titelkandidaat.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan