Basketbal

Makanaky

Well-known member
In wedstrijd 5 lieten ze het schandalig liggen. Als Curry en Wiggins samen 0 op 14 zijn vanachter de driepuntslijn mág je gewoonweg niet verliezen. Gisteren was ook niet echt spannend meer na die 24-0 run.
 

Abubakari

Well-known member
6463f2faf416f-8B181F36-DC54-4FF4-8C9E-37187855234E.jpg

Bij FC Groningen mogen dan inktzwarte wolken hangen, we hebben Donar ook nog. Laatste weken paar keer geweest en vandaag geplaatst voor de Play Offs na een 3-1 winst in de best of five tegen aartsrivaal Heroes den Bosch. Wereld van verschil met FC Groningen. Avondje Donar is topentertainment en een supersfeer. Bij de meeste clubs zitten 100 man, bij Donar vaak 3.000-5.000. Overeenkomst met de FC is wel dat Donar ook dramatisch aan het seizoen begon, trainer ontslagen, spelers vertrokken en nieuwe spelers en nieuwe coach gekomen en daarmee de boel aardig vlot getrokken. Nu op naar de finale tegen Leiden, volgende week dinsdag w2 in Martiniplaza tegen Leiden, kaartje is al binnen. :)
 

erka

Well-known member
Ja, gemiddeld zo 3.000 en straks met de playoff finale 5.000 per wedstrijd. Eigen hal is eigenlijk het beste maar onbetaalbaar in de kleine Nederlandse competitie. Leiden trekt ook nog wel veel publiek, Den Bosch alleen bij topwedstrijden en voor de rest is het gymzaaltjeswerk. Top hoe ze het seizoen helemaal hebben omgedraaid. Den Bosch trouwens andersom, die hadden de eerste 18 wedstrijden gewonnen...
 

erka

Well-known member
1e finale wedstrijd. Donar geeft in reguliere speeltijd in laatste minuut 5 punten voorsprong weg en in de 1e verlening 6 punten in 30 seconden. Masterclass hoe verknal ik een wedstrijd.

edit: en in de 2e verlenging ging het weer bijna mis, maar dit keer maakt Leiden een hele domme fout op het eind.

Wat een matig niveau dit. Wel spannend.
 
Laatst bewerkt:

Reinoud

Well-known member
Wel tof hoor die zaalsporten in Nederland. Het is wat ver maar lijkt me erg vet om keer playoff wedstrijd van Donar te zien.

Conference finals nu een beetje aan het volgen. Op dit moment lijkt de spanning van de algehele finale moeten komen. Al ben in benieuwd wat Boston nog kan.
 

Abubakari

Well-known member
1e finale wedstrijd. Donar geeft in reguliere speeltijd in laatste minuut 5 punten voorsprong weg en in de 1e verlening 6 punten in 30 seconden. Masterclass hoe verknal ik een wedstrijd.

edit: en in de 2e verlenging ging het weer bijna mis, maar dit keer maakt Leiden een hele domme fout op het eind.

Wat een matig niveau dit. Wel spannend.
Hoe ze die eerste verlenging weggaven was wel helemaal onbegrijpelijk. Met nog een paar seconden de bal blind naar voren gooien in de handen van een speler van ZZ Leiden en die scoort de gelijkmaker in de dying seconds...

Dit hadden ze in w1 uit bij Den Bosch trouwens ook, stonden ze 10 punten voor vlak voor het einde, verkloten ze ook nog. Ze zijn de beste op dit moment maar met dat verslappen helpen ze de tegenstander totaal onnodig terug in de wedstrijd.
En in de eerste wedstrijd thuis tegen Yoast United ook, enorme voorsprong, kwam Yoast (ik meen weer gelijk, maar misschien ook wel gewoon heel dichtbij) ook weer terug.

Je kunt de wedstrijden live kijken op de site van BNXT, dat is best leuk, vanmiddag ook het laatste kwart plus de extra time gekeken na het amateurvoetbal en de slotfase van Ajax, maar wat wel zeer irritant is is dat je vanmiddag commentaar krijgt van mensen die voor ZZ Leiden zijn. Niet een beetje en ook niet dat ze nog proberen te verbergen, maar gewoon totaal openlijk. Was uit tegen Den Bosch bij w1 ook al zo, krijg je twee Brabo's die fan zijn van Den Bosch als commentator. Ik heb wel eens radiocommentaar gedaan bij Groningse clubs in het amateurvoetbal, hoop ik ook dat ze winnen, maar ben ik qua commentaar wel neutraal en objectief.
 

Pieros

Active member
Hoe ze die eerste verlenging weggaven was wel helemaal onbegrijpelijk. Met nog een paar seconden de bal blind naar voren gooien in de handen van een speler van ZZ Leiden en die scoort de gelijkmaker in de dying seconds...

Dit hadden ze in w1 uit bij Den Bosch trouwens ook, stonden ze 10 punten voor vlak voor het einde, verkloten ze ook nog. Ze zijn de beste op dit moment maar met dat verslappen helpen ze de tegenstander totaal onnodig terug in de wedstrijd.
En in de eerste wedstrijd thuis tegen Yoast United ook, enorme voorsprong, kwam Yoast (ik meen weer gelijk, maar misschien ook wel gewoon heel dichtbij) ook weer terug.

Je kunt de wedstrijden live kijken op de site van BNXT, dat is best leuk, vanmiddag ook het laatste kwart plus de extra time gekeken na het amateurvoetbal en de slotfase van Ajax, maar wat wel zeer irritant is is dat je vanmiddag commentaar krijgt van mensen die voor ZZ Leiden zijn. Niet een beetje en ook niet dat ze nog proberen te verbergen, maar gewoon totaal openlijk. Was uit tegen Den Bosch bij w1 ook al zo, krijg je twee Brabo's die fan zijn van Den Bosch als commentator. Ik heb wel eens radiocommentaar gedaan bij Groningse clubs in het amateurvoetbal, hoop ik ook dat ze winnen, maar ben ik qua commentaar wel neutraal en objectief.
BNXT.tv is inderdaad een prima site en alles is live te zien. Wat betreft het commentaar, dat klopt, al is dat denk ik afhankelijk van de vrijwilligers die het willen doen. Zo heb ik dit seizoen ook stukjes van wedstrijden gezien op die site zonder commentaar, dat vind ik helemaal niks.
 

erka

Well-known member
Hoe ze die eerste verlenging weggaven was wel helemaal onbegrijpelijk. Met nog een paar seconden de bal blind naar voren gooien in de handen van een speler van ZZ Leiden en die scoort de gelijkmaker in de dying seconds...

Dit hadden ze in w1 uit bij Den Bosch trouwens ook, stonden ze 10 punten voor vlak voor het einde, verkloten ze ook nog. Ze zijn de beste op dit moment maar met dat verslappen helpen ze de tegenstander totaal onnodig terug in de wedstrijd.
En in de eerste wedstrijd thuis tegen Yoast United ook, enorme voorsprong, kwam Yoast (ik meen weer gelijk, maar misschien ook wel gewoon heel dichtbij) ook weer terug.

Je kunt de wedstrijden live kijken op de site van BNXT, dat is best leuk, vanmiddag ook het laatste kwart plus de extra time gekeken na het amateurvoetbal en de slotfase van Ajax, maar wat wel zeer irritant is is dat je vanmiddag commentaar krijgt van mensen die voor ZZ Leiden zijn. Niet een beetje en ook niet dat ze nog proberen te verbergen, maar gewoon totaal openlijk. Was uit tegen Den Bosch bij w1 ook al zo, krijg je twee Brabo's die fan zijn van Den Bosch als commentator. Ik heb wel eens radiocommentaar gedaan bij Groningse clubs in het amateurvoetbal, hoop ik ook dat ze winnen, maar ben ik qua commentaar wel neutraal en objectief.

Vast ook met Jan van der Nat. Allereerst voor Leiden en als m dat niet wordt is ie voor Den Bosch. Donar is hel en verdoemenis voor hem. Terwijl de club financieel en qua publiek groter is dan Leiden en Den Bosch samen. Maar Jan vindt dat Donar de ploeg koopt en niet opleidt. Doen Leiden en Den Bosch ook uiteraard, maar goed.

Jan van der Nat, verschrikkelijke vent.

Die bal weggooien was wel heel vreemd trouwens. Iedereen die een beetje van basketbal weet, weet dat je op dat moment een time-out moet nemen. En dan win je 99,999% zeker.
 

erka

Well-known member
Arik Shivek nieuwe bondscoach. Dat is echt een uitstekende keuze. Een van de beste coaches die binnen het financieel en sportief bereik van Nederlands basketbal vallen. Super ervaren met talloze clubteams in Israël (waaronder absoluut Europees topteam Maccabi Tel Aviv) en ook Israelisch nationaal team.
 

erka

Well-known member
Super gelijkwaardig, maar dit keer wint Leiden. 1-1 dus.

Weer heel veel domme fouten van beide kanten overigens. Ik vind het niveau niet best.
 

Abubakari

Well-known member
Super gelijkwaardig, maar dit keer wint Leiden. 1-1 dus.

Weer heel veel domme fouten van beide kanten overigens. Ik vind het niveau niet best.
Wel een superstart, in no time 13-3 voor. Maar daarna te slordig.

Niveau zal allemaal wel, het was wel weer spannend en leuk. En ik maal als amateurvoetbal liefhebber natuurlijk sowieso niet zo om niveau.😉
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Wel een superstart, in no time 13-3 voor. Maar daarna te slordig.

Niveau zal allemaal wel, het was wel werr spannend en leuk. En ik maal als amateurvoetbal liefhebber natuurlijk sowieso niet zo om niveau.😉

Ja je wel hebt gelijk hoor. Ik moet ook niet zo zeuren eigenlijk.
 
Bovenaan