Basketbal

ALenstra

Well-known member
Baylor University is de college basketbal kampioen van Amerika. In de finale in Indianapolis wonnen ze met 86-70 van Gonzaga.
 

ALenstra

Well-known member
Phoenix Suns en Milwaukee Bucks in de NBA finale. Eerste wedstrijd in de best of seven serie is a.s. dinsdag.
 

ALenstra

Well-known member
Milwaukee Bucks NBA kampioen. Na twee wedstrijden stond het nog 2-0 voor Phoenix Suns. Maar de laatste vier wedstrijden werden door de Milwaukee Bucks gewonnen. Het is de tweede titel voor de Bucks nadat de eerste titel in 1971 werd behaald.
 

ALenstra

Well-known member
Straks maar liefst vijf wedstrijden uit de NBA live op ESPN!
18.00 New York Knicks-Atlanta Hawks
20.30 Milwaukee Bucks-Boston Celtics
23.00 Phoenix Suns-Golden State Warriors
02.00 Los Angeles Lakers-Brooklyn Nets
04.30 Utah Jazz-Dallas Mavericks
 

ALenstra

Well-known member
Gisteren was voor de legendarische college basketbaltrainer Mike Krzyzewski alias Coach K zijn laatste wedstrijd als trainer van Duke. Hij was 42 seizoenen trainer van het collegeteam Duke.
 

Abubakari

Well-known member
En weer een zeer sterk derde kwart van de Warriors, maken 15 punten achterstand goed, maar Celtics staat deze keer na het derde kwart wel voor en beslist de wedstrijd in het vierde kwart, 2-1 volgende is weer in Boston.
 

erka

Well-known member
In het basketbal heb je trouwens een heel interessant format dit jaar in Nederland en België.

1. Eerst spelen beide landen een reguliere competitie met 10 teams in eigen land
2. Daarna gaan de beste 5 NL's en B'se ploegen samen verder in de Elite Gold, en de onderste 5 in de Elite Silver.
3. Vervolgens spelen de beste teams van elk land apart playoffs om het nationaal kampioenschap.
4. En daarna stroomt elke uitvaller van de nationale playoffs weer in de BNXT playoffs in in verschillende fasen, zodat uiteindelijk ook elke ploeg nog kans heeft op de Benelux-titel (zonder Lux)

Reguliere competitie NL: 1. Den Bosch 2. Leiden 3. Donar 4. Landstede 5. Feyenoord 6. Leeuwarden etc...tot 10.
Reguliere competitie BE: 1. Oostende 2. Mechelen 3. Mons 4. Antwerpen 5. Leuven 6. Charleroi etc... tot 10
Daarna top 5 in BNXT league van elk land dus de 1-5 uit NL en uit BE.
Eindstand: 1. Oostende 2. Mechelen 3. Leiden 4. Leuven 5. Den Bosch 6. Antwerpen 7. Donar 8. Mons 9. Landstede 10. Feyenoord
Daarna nationale playoffs waarin in NL dus Leiden als 1e is geplaatst Den Bosch 2e, Donar 3e, Landstede 4e, etc. en in BE zelfde idee.
In NL wint Den Bosch de titel van Leiden en in BE Oostende van Mechelen.
Vervolgens stromen alle uitvallers uit de nationale playoffs in de BNXT playoffs weer in. Donar en Zwolle bv. in de 3e ronde, Leiden in de kwartfinale en Den Bosch in de halve finale. BE idem. En uiteindelijk spelen de twee winnaars van de halve finale om de BNXT titel, Leiden en Donar.

Het lijkt wat ingewikkeld maar ik vind het heel slim bedacht.
 

Abubakari

Well-known member
En het is best een succes gezien de enthousiaste reacties.

Al zijn ze in Groningen al gauw enthousiast als het om basketbal gaat.😀
 

Makanaky

Well-known member
Zijn mooie finals dit jaar. Boston is erg goed in balans en verdedigen echt geweldig. GSW is natuurlijk meer van de 3-bommetjes met op Draymond Green na weinig inside presence. Celtics in 6 is mijn gevoel.
 

Abubakari

Well-known member
Stephen Curry brengt de spanning weer terug, nu ook eens een sterk vierde kwart van Golden State Warriors.
 

Makanaky

Well-known member
Een close game was ook weleens leuk, helaas werd rim-protector Robert Williams III niet de (winnende) held vandaag.
 

Abubakari

Well-known member
Jij bent voor Celtics? Mij maakt het niet heel veel uit, maar om het een beetje leuker te maken heb ik besloten dat ik voor Groen Wit ben. Maar eigenlijk vond ik het voor de spanning wel prima dat GSW vannacht won.

Die Williams is ook wel een beest onder de ring. The Turd, zoals ze bij ESPN zeggen.
 

Makanaky

Well-known member
Basketbal vind ik leuk als er ook nog eens af-en-toe binnen de 3-punts lijn gespeeld word. En een mooie verdedigende play kan ik ook wel waarderen. Vandaar dat in deze series mijn voorkeur naar Boston uitgaat.
 

erka

Well-known member
Het maakt mij weinig uit, ik heb in de NBA niet echt een favoriete ploeg, het is eigenlijk altijd wel leuk. Kan zowel genieten van een ploeg die veel inside speelt, eentje met een driepunterkanon als van een ploeg die gigantisch goed verdedigt. Net als College Basketball, dat is net wat minder perfectionistisch maar ook erg goed en daarom eigenlijk nog leuker om te volgen.

In zo'n reeks kies ik meestal voor de underdog, dus dat is Boston gezien de laatste jaren.
 

Abubakari

Well-known member
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel verstand van basketbal heb, keek op tv Noord wel eens naar de play offs van Donar en soms dus de NBA play offs. Kan mooi tijdens mijn nachtdiensten of als ik vrij ben s nachts de eerste helft en als ik uit bed kom integraal de tweede helft.
Maar ik vind wat zo’n Curry doet ook wel mooi om te zien. Of van die ladt minute safes van Wiliams of een mooie snelle combinatie, gewoon een prima tv sport.
 

Makanaky

Well-known member
Het ene jaar kijk ik ook meer dan het andere. Scheelt ook dat er geen WK is. Eigenlijk ben ik gewoon een Michael Jordan (1e threepeat) Gloryhunter en daardoor volg ik de Bulls meestal wel met een schuin oog. Jammer dat ze deze playoffs niet geheel compleet waren en direct tegen Jannes aan liepen.
 

Abubakari

Well-known member
Celtics laten het afweten en Warriors uiteindelijk overtuigend kampioen. Veegden de Celtics vannacht in de eerste helft van de mat en daarmee was de spanning er ook direct wel af.
 
Bovenaan