AZ Nieuws topic

JMD

Well-known member
Ik mag toch hopen dat er meer aan de hand is dan alleen het feit dat Slot met Feyenoord praat... Want daarvoor je trainer op non-actief stellen lijkt me (in de aanloop naar de allesbeslissende EL-wedstrijd) nou niet echt handig.
 

ALenstra

Well-known member
Je zou ook kunnen zeggen dat je als trainer niet met een andere club gaat onderhandelen in zo'n beslissende fase. Verder is zijn positie gewoon onhoudbaar als nu al bekend is dat hij naar een andere club gaat volgend seizoen. Was gewoon te verwachten.
 

Maasveld

Well-known member
Ik mag toch hopen dat er meer aan de hand is dan alleen het feit dat Slot met Feyenoord praat... Want daarvoor je trainer op non-actief stellen lijkt me (in de aanloop naar de allesbeslissende EL-wedstrijd) nou niet echt handig.
Hij zou het niet gemeld hebben bij de leiding.
 

JMD

Well-known member
Je zou ook kunnen zeggen dat je als trainer niet met een andere club gaat onderhandelen in zo'n beslissende fase.
Tsja, vorige week maakt Advocaat bekend te stoppen. Dan gaat Feyenoord op zoek naar een trainer en blijkbaar wilden zij Slot. Dan kan je Slot toch niet verwijten met hen te gaan praten als hij graag naar Feyenoord wil. Wie weet heeft Feyenoord wel gezegd dat ze z.s.m. een vervanger voor Advocaat willen hebben zodat daar rust in de tent is.
 

JMD

Well-known member
Hij zou het niet gemeld hebben bij de leiding.
Ja dus? Staat er ergens in de wet dat je moet melden bij je baas dat je met een sollicitatie bezig bent? In het 'normale' leven hoeft dat niet, waarom zou dat dan in het voetbal wel moeten?
 

JMD

Well-known member
Ook Ronald Koeman werd overigens op 5 december weggestuurd bij AZ. Blijkbaar hebben ze daar iets met die datum... ;)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tsja, vorige week maakt Advocaat bekend te stoppen. Dan gaat Feyenoord op zoek naar een trainer en blijkbaar wilden zij Slot. Dan kan je Slot toch niet verwijten met hen te gaan praten als hij graag naar Feyenoord wil. Wie weet heeft Feyenoord wel gezegd dat ze z.s.m. een vervanger voor Advocaat willen hebben zodat daar rust in de tent is.

Advocaat heeft een maand geleden al aangegeven te stoppen bij Feyenoord. Dus ik denk dat Slot en Feyenoord al veel langer dan een paar dagen in gesprek zijn. Wat ik veel interssanter vind is wat Slot blijkbaar weet over de toekomst van Feyenoord om daarvoor z'n baan bij AZ en de reële kans op de troonopvolging van Ten Hag op het spel te zetten.
 

ALenstra

Well-known member
Natuurlijk mag Feyenoord met Arne Slot praten en natuurlijk mag Arne Slot naar Feyenoord. Maar daar gaat het niet om. Alleen was het wel zo netjes geweest als beiden dit aan AZ hadden doorgegeven. En ik meen dat je pas een half jaar voor aflopen contract met iemand mag onderhandelen tenzij de club toestemming geeft. Al weet ik dat die regel niet veel indruk maakt.
 

Bernardo

Well-known member
Hadden ze het ook gedaan als het niet Feyenoord was geweest, maar een buitenlandse club? Komt op mij heel kinderachtig over. Ze dachten eindelijk een top 3 club te zijn, maar bij de eerste de beste kans stapt de trainer over naar 'concurrent'. Ze blijven gewoon een provincie clubje, helemaal met zulk beleid.
 

Maasveld

Well-known member
Ja dus? Staat er ergens in de wet dat je moet melden bij je baas dat je met een sollicitatie bezig bent? In het 'normale' leven hoeft dat niet, waarom zou dat dan in het voetbal wel moeten?
Ik heb het niet verzonnen he, daarvoor moet je bij AZ zijn. Maar voor hetzelfde geld is in zijn contract opgenomen dat hij alleen met toestemming van de clubleiding met andere clubs mag praten o.i.d. Of dat ie mondelinge afspraken op dit gebied niet is nagekomen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hadden ze het ook gedaan als het niet Feyenoord was geweest, maar een buitenlandse club? Komt op mij heel kinderachtig over. Ze dachten eindelijk een top 3 club te zijn, maar bij de eerste de beste kans stapt de trainer over naar 'concurrent'. Ze blijven gewoon een provincie clubje, helemaal met zulk beleid.

Zegt iemand van de club waarbij de erevoorzitter de td publiekelijk uitkaffert wanneer iemand van Heerenveen wordt aangetrokken en waar de club een trainer niet eens kan beschermen nadat bekend werd dat hij een stap vooruit zou gaan maken.
En jaren na dato in een interview melden dat dit vooral aan de trainer lag.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja dus? Staat er ergens in de wet dat je moet melden bij je baas dat je met een sollicitatie bezig bent? In het 'normale' leven hoeft dat niet, waarom zou dat dan in het voetbal wel moeten?

Schei nou toch uit man. Als trainer ben je niet zomaar een normale werknemer, maar een van de belangrijkste posities binnen de club en boegbeeld naar buiten en voorbeeld naar je elftal toe.

Als je dan al een tijd in onderhandeling bent met een concurrent en je werkgever moet dan via de pers vernemen dat het bijna rond is, dan ben je gewoon een achterbakse klootzak en is al je geloofwaardigheid weg.
 

Bernardo

Well-known member
Zegt iemand van de club waarbij de erevoorzitter de td publiekelijk uitkaffert wanneer iemand van Heerenveen wordt aangetrokken en waar de club een trainer niet eens kan beschermen nadat bekend werd dat hij een stap vooruit zou gaan maken.
En jaren na dato in een interview melden dat dit vooral aan de trainer lag.
En daarom mag ik er geen andere mening over hebben? Beetje raar verwijt.

Ik heb dat interview trouwens niet gelezen, maar het is algemeen bekend dat Smid alleen maar reageert uit emotie. Daarom wou ook niemand hem terug hebben.
Lodeweges is uiteindelijk zelf opgestapt hè, niet weggestuurd door Cambuur.
 

Abubakari

Well-known member
Advocaat heeft een maand geleden al aangegeven te stoppen bij Feyenoord. Dus ik denk dat Slot en Feyenoord al veel langer dan een paar dagen in gesprek zijn. Wat ik veel interssanter vind is wat Slot blijkbaar weet over de toekomst van Feyenoord om daarvoor z'n baan bij AZ en de reële kans op de troonopvolging van Ten Hag op het spel te zetten.
Ook niet voor het eerst, dat sprookje over havenbaronnen die honderden miljoenen in Feyenoord gaan investeren. Lijkt mij zeker in deze corona tijd niet heel reëel.
 
Bovenaan