AZ in Europa.

Jacco

Well-known member
Als Fiorentina de finale zou winnen, zou het zomaar kunnen dat Twente de een na beste ploeg van het toernooi was😀🙃🙃🙃
 

ALenstra

Well-known member
West Ham United is best wel een zware tegenstander. Dat ze 15e staan en dat handhaving in de Premier League belangrijker is zie ik absoluut niet als een voordeel voor AZ.
 

Jef400

Well-known member
West Ham United is best wel een zware tegenstander. Dat ze 15e staan en dat handhaving in de Premier League belangrijker is zie ik absoluut niet als een voordeel voor AZ.
Kijk de CoL is wel een manier om bij handhaving het seizoen te redden voor ze.
 

erka

Well-known member
Ik mag altijd graag even op Elofootball kijken met dit soort discussies. Elofootball berekent de sterkte van clubs aan de hand van het systeem van Elo-schaakratings en is in mijn ogen het meest betrouwbare systeem.

De ratings voor de 4 halve finalisten zijn:
Fiorentina 2039
West Ham United 2002
AZ 1900
FC Basel 1832

100 punten verschil is aanzienlijk. Je moet gewoon zeggen dat Fiorentina en West Ham United favoriet zijn. De 15e plek in Engeland is gewoon sterker dan de 4e plek in Nederland.

(ter vergelijking: Feyenoord heeft 2056 en Manchester City is de #1 van Europa met 2376)
 

De Wolf

Well-known member
Feyenoord en AS Roma schelen maar 1 punt. Ajax staat op 2059.
Lazio overigens op 2069 en die zijn door AZ uitgeschakeld.
 

erka

Well-known member
Feyenoord en AS Roma schelen maar 1 punt. Ajax staat op 2059.
Lazio overigens op 2069 en die zijn door AZ uitgeschakeld.

Yep, het systeem werkt met kansberekening en normale verdeling hé. Dus grofweg kun je zeggen een club die 100 punten meer heeft een kans van iets meer dan 60% heeft tegen de andere club. Dat AZ Lazio uitschakelde was dan ook een geweldige stunt.
 

JMD

Well-known member
Hou op met nr 15 van Engeland. Zegt geen reet. Tempo + fysiek zal voor AZ enorm lastig worden.
Feit is dat ze 15e staan. Punt. Dat het nog steeds a hell of a job gaat worden staat ook vast, West Ham komt niet voor niks zo ver.

De vraag is wel hoe West Ham er tzt (4 speelrondes verder) voorstaat, als West Ham nog knokt tegen degradatie kan ik me zo voorstellen dat daar dan toch de focus op ligt, want degradatie uit de PL zou de club in megaproblemen brengen.
 

JMD

Well-known member
Yep, het systeem werkt met kansberekening en normale verdeling hé. Dus grofweg kun je zeggen een club die 100 punten meer heeft een kans van iets meer dan 60% heeft tegen de andere club. Dat AZ Lazio uitschakelde was dan ook een geweldige stunt.
Is ergens mu en sigma te vinden van deze lijst? Ik voel me een mooi sommetje aankomen voor klas 4/5... :)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Feit is dat ze 15e staan. Punt. Dat het nog steeds a hell of a job gaat worden staat ook vast, West Ham komt niet voor niks zo ver.

De vraag is wel hoe West Ham er tzt (4 speelrondes verder) voorstaat, als West Ham nog knokt tegen degradatie kan ik me zo voorstellen dat daar dan toch de focus op ligt, want degradatie uit de PL zou de club in megaproblemen brengen.
Ze zouden maar degraderen en de Conference League winnen. In de Championship heb je al 46 wedstrijden + 2 bekertoernooien. Komt daar nog Europa League bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan