AZ - Ajax, de topper van de 1e speelronde

JMD

Well-known member
Mwah, er wordt een grote kans op 0-4 onterecht afgevlagd, daar kun je best pissig over zijn.

Daarvoor kreeg hij die kaart ook niet. Het is vooral voor die bal weer in het spel gooien als AZ de inworp neemt. Dat heet spelbederf. Net als de bal expres wegtrappen.
 

JMD

Well-known member
Eenvoudige zege dus van Ajax gaat dit worden, en met Willem II (t), NEC (u) en ADO (t) kan de seizoensstart voor Ajax wel eens heel fraai worden.

PSV moet naar Den Haag en Heerenveen en ontvangt Feyenoord in die periode, terwijl de Rotterdammers Vitesse ontvangen en naar Eindhoven moeten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eenvoudige zege dus van Ajax gaat dit worden, en met Willem II (t), NEC (u) en ADO (t) kan de seizoensstart voor Ajax wel eens heel fraai worden.

PSV moet naar Den Haag en Heerenveen en ontvangt Feyenoord in die periode, terwijl de Rotterdammers Vitesse ontvangen en naar Eindhoven moeten.

Dat zijn drie zekerheidjes. Kan zomaar weer zand in de ogen strooien. Al geloof ik dat Ajax ook dit jaar weer een selectie heeft waarmee je in de eredivisie gewoon kampioen kan worden.

Feyenoord en PSV moeten proberen om de schade in augustus beperkt te houden. Wij mogen overigens ook nog naar Leeuwarden. Blijft ook altijd tricky.
 

JMD

Well-known member
Al geloof ik dat Ajax ook dit jaar weer een selectie heeft waarmee je in de eredivisie gewoon kampioen kan worden.
Dat geloof ik ook wel ja. Die duels tegen Rapid zijn geen maatstaf voor de NL competitie.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat geloof ik ook wel ja. Die duels tegen Rapid zijn geen maatstaf voor de NL competitie.

Nou ja, aan de andere kant ben ik er niet van overtuigd dat Rapid Wien hier lachend kampioen wordt. Bij Ajax waren het mn individuele fouten en niet het gogme hebben om Europees wat slimmer te voetballen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, aan de andere kant ben ik er niet van overtuigd dat Rapid Wien hier lachend kampioen wordt. Bij Ajax waren het mn individuele fouten en niet het gogme hebben om Europees wat slimmer te voetballen.

In de eredivisie speel je over het algemeen tegen tegenstanders die dergelijke individuele fouten niet of nauwelijks afstraffen. Rapid Wien doet dat wel. In Nederland zou Rapid Wien niet lachend kampioen worden, want voetballend was het allemaal alles behalve indrukwekkend.
 

SanMark.

Well-known member
In de eredivisie speel je over het algemeen tegen tegenstanders die dergelijke individuele fouten niet of nauwelijks afstraffen. Rapid Wien doet dat wel. In Nederland zou Rapid Wien niet lachend kampioen worden, want voetballend was het allemaal alles behalve indrukwekkend.

Als je zulke fouten tegen Rapid Wien maakt kun je die fouten ook maken tegen Willem II, AZ of wie dan ook. Daarnaast cre?er je gewoon veel te weinig en afgelopen seizoen heb je gezien dat je het dan tegen elke tegenstander moeilijk kan krijgen als die tegenstander het besef heeft dat er wat te halen valt tegen het zootje van Ajax.

Er is al twee?nhalf jaar stilstand.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je zulke fouten tegen Rapid Wien maakt kun je die fouten ook maken tegen Willem II, AZ of wie dan ook. Daarnaast cre?er je gewoon veel te weinig en afgelopen seizoen heb je gezien dat je het dan tegen elke tegenstander moeilijk kan krijgen als die tegenstander het besef heeft dat er wat te halen valt tegen het zootje van Ajax.

Er is al twee?nhalf jaar stilstand.

Die fouten maakt en gaat Ajax ook maken in de eredivisie ja. AZ en Willem II straffen dat echter zelden af. Verder cre?ert Ajax weinig kansen, maar zijn ze wel dodelijk effectief. Verder is het al jarenlang inderdaad niet om aan te gluren. Maar zolang je die schaal omhoog kan houden zou mij dat weinig kunnen boeien, maar ik ben niet gewend om dat twee keer op rij te zien gebeuren.
 

Abubakari

Well-known member
Typisch Ajax, je verwacht er 0,0 van en dan winnen ze met 0-3. Nog niks van gezien, net wakker na een nachtdienst, maar ik vind het wel een aangename verrassing.
 

Eef de Kip

Well-known member
Typisch Ajax, je verwacht er 0,0 van en dan winnen ze met 0-3. Nog niks van gezien, net wakker na een nachtdienst, maar ik vind het wel een aangename verrassing.

Hier nog een hoor, had er een hard hoofd in na de afgelopen 2 weken en als je dan ziet hoe simpel je met 3 goals verschil wint dan is het wel het andere uiterste van mijn verwachtingspatroon maar goed, ik betrap mezelf op lichtelijk enthousiasme dus wordt het volgende week een kansloze 0-0.
 

JFK

Well-known member
Al een keer eerder opgemerkt door Held Hoek, na het maken van een goal die familie van Gudelj elke keer in beeld.
Kunnen ze daar even heel snel mee nokken?
 

Pascallovic

Well-known member
Mooie en belangrijke overwinning voor Ajax. Geen goed voetbal helaas, maar wel een schitterende goal van El Ghazi. Scheelt natuurlijk ook dat AZ qua creativiteit veel heeft ingeleverd en ook nog eens redelijk vleugellam is. Het zat een beetje mee vandaag kunnen we zeggen. Toch is het lek niet boven, want zoveel heb je nu ook weer niet gecre?erd. Die Sanogoal doet me terugverlangen naar Urzaiz, dus gooi die maar terug op het eerste vliegtuig naar Londen. Maar goed 3 punten, 3 doelpunten en een lekkere zondagmiddag met een wedstrijdbezoek zonder noemenswaardige incidenten. Wat wil een mens nog meer?
 
Bovenaan