AZ - Ajax, de topper van de 1e speelronde

Pascallovic

Well-known member
Hij zegt toch dat de kritiek op de ploeg veel met ze gedaan hebben en dat dit emotie was? Wat wil je nou nog meer horen van hem dan?
De vraag over of hij de kritiek terecht vond was een zeer terechte vraag. Maar daar wilde hij weer niet op ingaan. Als je een statement wilt maken wees dan ook concreet in wat je mening is. Dat de kritiek die ze hebben gekregen/krijgen iets met ze doet geloof ik graag en is zeer begrijpelijk. Maar de vraag is of zij de kritiek begrijpen, onderschrijven of dat ze zich er niet in kunnen vinden.
 

Voetbal-Coach

Administrator
De vraag over of hij de kritiek terecht vond was een zeer terechte vraag. Maar daar wilde hij weer niet op ingaan. Als je een statement wilt maken wees dan ook concreet in wat je mening is. Dat de kritiek die ze hebben gekregen/krijgen iets met ze doet geloof ik graag en is zeer begrijpelijk. Maar de vraag is of zij de kritiek begrijpen, onderschrijven of dat ze zich er niet in kunnen vinden.

Ik ben van mening dat wanneer het niet lekker met je ploeg gaat, je achter ze gaat staan in plaats van gaat zeiken en fluiten op ze. Uiteraard is de kritiek terecht op de uitschakeling, maar dan heeft zo'n ploeg je harder nodig dan als het goed gaat, helemaal een jonge ploeg als wat Ajax nu heeft.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik ben van mening dat wanneer het niet lekker met je ploeg gaat, je achter ze gaat staan in plaats van gaat zeiken en fluiten op ze. Uiteraard is de kritiek terecht op de uitschakeling, maar dan heeft zo'n ploeg je harder nodig dan als het goed gaat, helemaal een jonge ploeg als wat Ajax nu heeft.
Ik vond het fluiten wel meevallen dinsdag en gisteren was het uitvak met volle moed weer aanwezig. Lang niet zo erg als wat een Daley Blind en Boilesen een tijd lang hebben gehad. Ik sta achter de spelers die als ze op het veld staan gewoon de steun krijgen.

Echter ga ik niet beweren dat het goed is als er ook tegen AZ bijna niks gecre?erd wordt en je uiteindelijk dankzij een fantastische goal in het zadel wordt geholpen. Maar als je tegen dit AZ, met een zwakke keeper op doel slechts 5 keer de bal tussen de palen schiet dan kunnen we toch niet beweren dat het goed was en dat we iets anders hebben gezien dan afgelopen tijd?
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben van mening dat wanneer het niet lekker met je ploeg gaat, je achter ze gaat staan in plaats van gaat zeiken en fluiten op ze. Uiteraard is de kritiek terecht op de uitschakeling, maar dan heeft zo'n ploeg je harder nodig dan als het goed gaat, helemaal een jonge ploeg als wat Ajax nu heeft.

Het verschil is dat je achter je ploeg moet blijven staan als ze hun best doen en verliezen op kwaliteit, dat kan gebeuren. Deze uitschakeling is echter puur een mentaliteitskwestie en door persoonlijk falen veroorzaakt. Dan mag je als speler op zijn minst bij jezelf ten rade gaan of die kritiek niet enigszins terecht is.

Maar als er een trainer voor de groep staat die het allemaal wel mee vindt vallen, dan kan ik me voorstellen dat je die kritiek van buitenaf niet terecht vindt.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Echter ga ik niet beweren dat het goed is als er ook tegen AZ bijna niks gecre?erd wordt en je uiteindelijk dankzij een fantastische goal in het zadel wordt geholpen. Maar als je tegen dit AZ, met een zwakke keeper op doel slechts 5 keer de bal tussen de palen schiet dan kunnen we toch niet beweren dat het goed was en dat we iets anders hebben gezien dan afgelopen tijd?

Je hebt ook vrijwel geen kansen weg gegeven en wint met 0-3 op bezoek in Alkmaar, wat gewoon een knap resultaat is. Een verdediging, waar veel kritiek op was, houdt de 0 in een uitwedstrijd. Wat voor mijn gevoel al een tijd niet gebeurd is.
 

Pascallovic

Well-known member
Je hebt ook vrijwel geen kansen weg gegeven en wint met 0-3 op bezoek in Alkmaar, wat gewoon een knap resultaat is. Een verdediging, waar veel kritiek op was, houdt de 0 in een uitwedstrijd. Wat voor mijn gevoel al een tijd niet gebeurd is.
We speelden tegen een debutant in het betaald voetbal Vaarnold, een spits van Almere City genaamd Janssen en een vorig jaar gedegradeerde van Overeem. Er stond dus ook geen bijzondere aanval tegenover de verdediging. Dus laten we niet doen alsof het lek boven is.

Het was een goede overwinning na een degelijke wedstrijd, die onverwachts enigszins geflatteerd uitviel voor Ajax.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Pascallovic somt nu enkel de voorhoede van AZ op. Op de rest van het elftal valt idd ook wel het een en ander aan te merken.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Was dat niet het zelfde elftal waar afgelopen twee weken vol lof over gesproken werd omdat ze de nummer 4 van Turkije uitschakelde?
 

Marinos

Well-known member
Gewoon een lucky zege. Het blijft om te janken allemaal, daar veranderd een zondagsschot en twee houdbare ballen niks aan.

Maar goed we halen de halve finale Europa League hoor ik dus Hup Ajax hoera.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens de Telegraaf gaf Ajax in de eerste helft een "voetbalshow" weg. Het kan verkeren.

Eerlijk is eerlijk, de goals waren prachtig. Wel met medewerking van de doelman, maar toch. Op het spel mag de Telegraaf hun kritische lijn wel doorzetten.

Was dat niet het zelfde elftal waar afgelopen twee weken vol lof over gesproken werd omdat ze de nummer 4 van Turkije uitschakelde?

Ik heb door een verjaardag en een bezoek aan het Gelredome maar een helft AZ gezien, maar toen vond ik ze erg matig en hadden ze mazzel dat de scheids rood trok en een pingel gaf. Hoe ze de rest van die twee wedstrijden heb gespeeld geen idee. Leuk overigens de nummer 4 van Turkije, maar dat was ook niets bijzonders.
 

Fabian

Active member
Gewoon een lucky zege. Het blijft om te janken allemaal, daar veranderd een zondagsschot en twee houdbare ballen niks aan.

Maar goed we halen de halve finale Europa League hoor ik dus Hup Ajax hoera.

Nou, die keeper was heel dramatisch. Allemaal houdbare ballen.

Dit AZ, ik weet het niet. Als je het elftal bekijkt, vrees ik zelfs of ze het linkerrijtje wel halen.

Overigens geven de maniertjes van El Ghazi wel aan waar veel van de hedendaagse jonge voetballers last van hebben. Ze zijn niet gefocust op de juiste zaken, maar zijn bezig met de randzaken. Egootjes.

Kritiek hoort bij het profvoetbal. Leer daar gewoon mee leven.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Was dat niet het zelfde elftal waar afgelopen twee weken vol lof over gesproken werd omdat ze de nummer 4 van Turkije uitschakelde?
Alle lof was ook terecht als je met dit materiaal de nummer 4 van Turkije kunt uitschakelen. Ik wil niet neerbuigend doen, maar het scheelt natuurlijk of je tegen Poulsen, Berghuis, Johansson, Elm en Gudelj speelt, of dat er Haps, Vaarnold, Janssen en van Overeem tegenover je staan.
 
Bovenaan