Atletiek

Marinos

Well-known member
Dat is ook zo, maar aan de andere kant weet jij net als ik dat de 'dopingnemers' altijd een voorsprong hebben op degenen die ze moeten oppakken. Zie Armstrong, zie EPO, zie ... Ook bv Marion Jones, daar wist je gewoon van dat er iets niet klopte, een paar jaar later bleek dat de waarheid. En wat te denken van de Oostduitsers.

Overigens blijf ik ondanks die bedenkingen wel altijd genieten van de sport, die race van Hassan van gisteren komt echt in mijn top3 van mooiste sportmomenten van 2019, op zeker.

Schippers zat gister bij DWDD en op het moment dat het over mogelijk doping gebruik van Hassan ging zag je dat ze zich niet comfortabel voelde bij het gesprek, zeker toen ook haar eigen prestaties benoemd werden.

Nou zit er onder strafbaar doping gebruik natuurlijk een heel groot grijs gebied met allerlei spul dat je kunt gebruiken zonder dat je de grens over gaat. Het boek van Michel Rasmussen is wat dat betreft wel interessant om te lezen.
 

JMD

Well-known member
Schippers zat gister bij DWDD en op het moment dat het over mogelijk doping gebruik van Hassan ging zag je dat ze zich niet comfortabel voelde bij het gesprek, zeker toen ook haar eigen prestaties benoemd werden.
Sowieso vind ik dat je sporters nooit dat soort vragen over andere sporters moet stellen.

Het boek van Michel Rasmussen is wat dat betreft wel interessant om te lezen.
Dank voor de tip.
 

JMD

Well-known member
Sowieso vertrouw ik Schippers ook voor geen cent.

Ik twijfel ook ja, maar wat verwachten verslaggevers als antwoord op zo'n vraag over dopinggebruik aan een actieve sporter: 'ja, ik gebruik'??? Dat gaat nooit gebeuren. Pas ?f als ze gepakt zijn ?f na hun carri?re geven ze dat toe.
 

erka

Well-known member
Op Eurosport Kipchoge die de marathon probeert binnen 2 uur te lopen. Omstandigheden zijn ideaal en halverwege ligt hij 9 seconden voor.

Het is trouwens geen echte marathon, dwz geen wedstrijdelement. Hij loopt alleen met een heleboel toplopers als hazen.

Hij gaat het wel redden overigens. 1.59.40!
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
En een auto die met een laserlicht precies de 2-uursgrens aangaf.

Maar het blijft natuurlijk een fantastische prestatie.
 

Pascallovic

Well-known member
Nou, ik denk dat helemaal niemand anders in de hele wereld dit kan.
Bekele is het wereldrecord op de marathon van Kipchoge inmiddels tot op 1 seconde benaderd. Die zou dus onder dezelfde omstandigheden ook een heel eind moeten komen. Maakt deze prestatie niet minder indrukwekkend overigens.
 

JMD

Well-known member
Bij de dames is het record van Radcliffe vandaag verbeterd, van 2.15.25 naar 2.14.04 in Chicago.
 

Pascallovic

Well-known member
Flinke hap ook meteen, terwijl daarvoor nooit iemand ook maar in de buurt is gekomen. Opvallende prestatie. Even je PR met 4 minuten verbeteren.
 

JMD

Well-known member
Flinke hap ook meteen, terwijl daarvoor nooit iemand ook maar in de buurt is gekomen. Opvallende prestatie. Even je PR met 4 minuten verbeteren.

Nou gaat dat verbeteren bij de marathon ook wat sneller omdat men maar max 3 marathons per jaar loopt (en het meer dan 120 minuten is natuurlijk).
Op de 10km schaatsen gaat dat bv soms ook met flinke happen
 
Bovenaan