Atletiek

JMD

Well-known member
Kampioenschapsrecord!!!

Slechts 1 seconde boven het WR, en dat zonder 'haas'.
 

JMD

Well-known member
Ben benieuwd wat Hassan volgend jaar gaat doen op de Spelen, de 1500m (en de 5000m) zit dan voor de 10000m. De dubbel 1500/5000 gaat niet werken, want de series 1500m zijn op dezelfde dag (niet in dezelfde sessie) als de 5000m finale.
 

Maasveld

Well-known member
Ben benieuwd wat Hassan volgend jaar gaat doen op de Spelen, de 1500m (en de 5000m) zit dan voor de 10000m. De dubbel 1500/5000 gaat niet werken, want de series 1500m zijn op dezelfde dag (niet in dezelfde sessie) als de 5000m finale.
Dat hadden ze toch wel beter kunnen plannen.

Hoog niveau bij het kogelstoten. Het wereldrecord is binnen handbereik.
 

JMD

Well-known member
Dat hadden ze toch wel beter kunnen plannen.
Er zijn zoveel combinaties mogelijk dat je niet met alles kunt rekening houden. Maandag was bv de series 200m en 400m dames vlak na elkaar. (Marie Jos? Perec (winnaar goud op die afstanden in Atlanta) had dat niet leuk gevonden...)
 

erka

Well-known member
Ja, is al gevallen in de media. Ik moet zeggen, dit was ook zo'n bizarre race en voorsprong.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vertrouw het in elk geval niet. Sinds ze bij die coach is gaan trainen, is ze zo veel beter geworden. Zou wel erg toevallig zijn dat hij zijn doping methoden precies heeft geschrapt toen Hassan bij de ploeg kwam.

Ik hoop overigens wel echt dat ze clean is. Hele leuke persoonlijkheid en voor ons een mooie kans op Olympisch goud.
 

JMD

Well-known member
Ik vertrouw het in elk geval niet. Sinds ze bij die coach is gaan trainen, is ze zo veel beter geworden. Zou wel erg toevallig zijn dat hij zijn doping methoden precies heeft geschrapt toen Hassan bij de ploeg kwam.
Ik vertrouw het ook niet helemaal. Maar ik begreep wel dat ze het afgelopen jaar had leren zwemmen om haar beenco?rdinatie te verbeteren. Dat zal zeker helpen, maar het verschil is wel erg groot idd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begreep dat dat hele trainingsgebeuren nogal onder controle stond in de tijd dat Hassan er traint. Dus in die zin zou het heel dom zijn als ze de grens over is gegaan.
 

gevegt

Well-known member
Als ze zegt dat ze geen doping heeft gebruikt, is dat gewoon zo. Aldus Ellen van Lange over Hassan.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vertrouw het in elk geval niet. Sinds ze bij die coach is gaan trainen, is ze zo veel beter geworden. Zou wel erg toevallig zijn dat hij zijn doping methoden precies heeft geschrapt toen Hassan bij de ploeg kwam.

Ik hoop overigens wel echt dat ze clean is. Hele leuke persoonlijkheid en voor ons een mooie kans op Olympisch goud.
Zolang het tegendeel nog niet bewezen is, moeten we het maar geloven. Zo makkelijk is het niet altijd om mensen te pakken. Rond Mo Farah die ook onder deze coach viel gaan ook al jaren geruchten dat ie heeft gebruikt, maar ze hebben hem nooit betrapt. Dan moeten we maar geloven dat het zuivere koffie is.
 

JMD

Well-known member
Zolang het tegendeel nog niet bewezen is, moeten we het maar geloven. Zo makkelijk is het niet altijd om mensen te pakken. Rond Mo Farah die ook onder deze coach viel gaan ook al jaren geruchten dat ie heeft gebruikt, maar ze hebben hem nooit betrapt. Dan moeten we maar geloven dat het zuivere koffie is.

Dat is ook zo, maar aan de andere kant weet jij net als ik dat de 'dopingnemers' altijd een voorsprong hebben op degenen die ze moeten oppakken. Zie Armstrong, zie EPO, zie ... Ook bv Marion Jones, daar wist je gewoon van dat er iets niet klopte, een paar jaar later bleek dat de waarheid. En wat te denken van de Oostduitsers.

Overigens blijf ik ondanks die bedenkingen wel altijd genieten van de sport, die race van Hassan van gisteren komt echt in mijn top3 van mooiste sportmomenten van 2019, op zeker.
 
Bovenaan