Atletiek

erka

Well-known member
En weer een geweldige race van haar, 3000m in 8.18.49, en daarmee een nieuw Europees record, oude record kwam uit 2002 van Szabo.

JMD

Well-known member
https://www.bbc.com/news/uk-england-london-48893181

Hoe bewijs je dat er op je gescholden is? Of is alleen maar zeggen dat op je gescholden is al genoeg.

En verder: diep respect voor mensen die marathons lopen (mijn ouders hebben er resp. 11 en 4 gelopen, waarvan 2 bergmarathons), maar een tijdlimiet van 7,5 uur, dat is minder dan 6 km/u, dat noem ik idd niet rennen...

erka

Well-known member
Dat is gewoon 42 km wandelen. Nog best een afstand maar daar heb je andere evenementen voor. Als ik marathons zou organiseren dan zou ik ook niet dit soort tijden accepteren. 5 uur, dat is een mooie limiet.

Pascallovic

Well-known member
Dat is gewoon 42 km wandelen. Nog best een afstand maar daar heb je andere evenementen voor. Als ik marathons zou organiseren dan zou ik ook niet dit soort tijden accepteren. 5 uur, dat is een mooie limiet.
Die limiet heeft weinig met rennen te maken inderdaad. Niet dat ze het verdienen om uitgescholden te worden overigens. Bij de Nijmeegse wandelvierdaagse ben ik 4 dagen lang sneller dan het tempo waarin hun een marathon afleggen. Zelfs de great wallmarathon in China kon ik nog in 6 uur en 30 minuten afleggen en daar zitten echt wat hoogte meters in.

Ik zou 6 uur als limiet voor een reguliere marathon nemen, maar langer ook niet. Ik ga in november de marathon van New York lopen, daar mag je 8 uur over doen of zoiets. Je moet het niet eens willen om ook de tijd helemaal te gebruiken.

erka

Well-known member
Hassan loopt weer een Europees Record, dit keer op de 5000m.
NR 4x100 meter bij de mannen: 37.99

Max

Administrator
Forumleiding
Hopelijk hebben ze een beetje goede trainingsfaciliteiten in de Duitse gevangenis.

erka

Well-known member
De achterbak van Ghafoor (Nederlandse topatlete die in de bak zit in Duitsland) zat vol met 13 kilo crystal meth, 43 kilo xtc en 12000 euro cash.....

Bovenaan