Andere buitenlandse competities

U.G.

Well-known member
ik zag de statistieken van jullie wedstrijd tegen Belenenses, zijn zij wel over de middenlijn geweest na de 0-2?

Nee na die 0-2 -een bijzonder schlemielige actie van onze keeper, die ik verder dit seizoen als held wil bestempelen- werd de dubbelddekker definitief geparkeerd. Ik verwijt de jongens van Belem ook niks hoor, ze moeten het doen met de middelen die ze hebben.


Jullie maken het wel spannend @U.G.! Hopelijk redt Sporting het.

Klopt, de competitie gaat beginnen.
 

Abubakari

Well-known member
Het wordt nu wel spannend. Porto ook alles behalve overtuigend, Benfica speelt voor de titel geen rol maar strijd met Braga om de belangrijke 3de plek ( CL ). Het verschil is 7 punten met een wedstrijd meer voor Sporting, en zowel Porto als Sporting moeten nog naar Benfica en nog wat moeilijke uitwedstrijden ( waaronder Braga uit voor Sporting dit weekend ).
Braga-Sporting 81' 0-1. Dat is een lekkere.
 

Joost

Well-known member
Nog 4 keer winnen in de laatste 5 duels is genoeg. En Naast Benfica uit nog tegen de nummer 14, 15, 16 en 18. En daarvan 3 keer thuis.
Ziet er hoopvol uit
 

U.G.

Well-known member
Braga-Sporting 81' 0-1. Dat is een lekkere.

Na een kwartiertje al met 10 man komen te staan. 2x geel ! De prijs van jeugdelijke onervarenheid. En Braga is toch een ploeg die meestal wel overwinterd in Europa, en ze spelen nog voor de CL voorronde. Kortom, het werd een hell of a journey, maar dit seizoen is gewoon groen.


Nog 4 keer winnen in de laatste 5 duels is genoeg. En Naast Benfica uit nog tegen de nummer 14, 15, 16 en 18. En daarvan 3 keer thuis.
Ziet er hoopvol uit

Zeker. Sporting heeft, hoewel nog steeds ongeslagen, recentelijk wel aangetoond punten te kunnen verspelen tegen iedereen. Maar we're doing this !
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Voor de liefhebbers; bij gelijke hoeveelheid punten is gelden de 'europese' regels.
Sporting v Porto werd 2-2, Porto v Sporting 0-0.
Meer uitgoals voor Porto dus en dat is doorslaggevend.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Voor de liefhebbers; bij gelijke hoeveelheid punten is gelden de 'europese' regels.
Sporting v Porto werd 2-2, Porto v Sporting 0-0.
Meer uitgoals voor Porto dus en dat is doorslaggevend.

Shit, dat wist ik geeneens. Ik ging uit van het doelsaldo, vanwege 2x gelijkspel.

Ok, extra focus jongens, extra força in die laatste meters.

Een beetje voorbarig, maar als we kampioen worden breekt er natuurlijk een niet normaal feest uit, en tegen die tijd weet ik niet hoe het met de versoepelingen gesteld zal zijn ( m.n. de 2 meter afstand ). Vorige week werd er al door de politie geschoten op de meute bij het onthalen van de Sporting-bus. Een feest die ik eventueel zal moeten missen naar alle waarschijnlijkheid. Mochten we kampioen worden vier ik 'm hier, en later daar.

If it's meant to be, it will be, ga lekker los jongens maar kijk goed uit.


Viva o Sporting, de meest Portugese BVO, gevolgd door Wolverhampton !
 

U.G.

Well-known member
Hij was op ziggo hoorde ik net ja.

Ja 3 punten, maar oei wat ging dit toch weer stroperig. In ieder geval 6 punten weer voor op Porto.
 

gevegt

Well-known member
Hij was op ziggo hoorde ik net ja.

Ja 3 punten, maar oei wat ging dit toch weer stroperig. In ieder geval 6 punten weer voor op Porto.
Tegen een degradant is het altijd lastig voetballen.
Derhalve een mooie stap richting het kampioenschap!
 

Batigoal

Well-known member
Weer eentje die jullie kunnen afstrepen UG, ook al ging het met hangen en wurgen. Leuk om te zien dat Jovane Cabral een belangrijk speler is, die viel een aantal jaren geleden op jonge leeftijd al op.
 

U.G.

Well-known member
Dat de laatste loodjes het zwaarst wegen blijkt hier eens te meer.

Ja Jovane is een beetje op de achtergrond geraakt, en niet bepaald terecht, blijkt keer op keer. Die spits die we gehaald hebben mag heus wel in een dipje zitten, maar moet dat ook ten koste gaan van jongens die er eigenlijk stonden, jongens waaraan we dit kampioenschap te danken hebben. Dat makkelijk passeren van Thiago Tomas, Jovane Cabral en Matheus Nunes ten faveure van Pedro G. , Nuno Santos en vooral Paulinho kan ik niet altijd bevatten. Maar goed, het is dat we kampioen gaan worden. Misschien zelfs in da Luz.


Niet helemaal volgens de heersende covid-maatregelen dit. We mogen dus alvast rekenen op genoeg kritiek.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, dit gaat niet meer mis voor Groen Wit. Is het al eens eerder voorgekomen dat een club ongeslagen kampioen werd in de hoogste Portugese divisie?
 

Joost

Well-known member
Porto in 2012-2013 en 2010-2011.
In dat tussenjaar verloor Porto ook maar eenmaal; bij middenmotor Gil Vicente. 1 nederlaag in 3 seizoenen is wel heel weinig.


En Benfica in 1972-73. Benfica scoorde toen in 30 duels meer dan 100 goals, een ongekend aantal voor Portugese begrippen.
 

JMD

Well-known member
Galatasaray leek uitgeschakeld voor de Turkse titel, maar op de eennalaatste speeldag verliezen Besiktas en Fener hun (thuis)duel. Besiktas staat nog wel op kop, maar Galatasaray heeft net zoveel punten, Fener volgt op 2 punten.
 

Abubakari

Well-known member
En Sporting kan zo kampioen worden. Staan na een uur 1-0 voor, winst is kampioen. Gelijkspel is 6 punten voor met nog 2 wedstrijden.
 
Bovenaan