Andere buitenlandse competities

Joost

Well-known member
Ik lees dat Bodo/Glimt voor de 1e keer kampioen van Noorwegen is geworden.

*topografie autisme aan*
Het leuke is dat Bodo boven de poolcirkel ligt en dat daarmee volgens mij voor het eerst ooit een club boven de poolcirkel een nationale titel haalt in de wereld. IJsland ligt beneden de poolcirkel, en in Zweden, Finland, Rusland (behalve Murmansk), Canada en de VS woont er bijna niemand. De enige twee clubs die ik kan bedenken zijn Tromso in Noorwegen (nog noordelijker, opgezocht, ooit wel 2e) en RoPS uit Rovaniemi in Finland (opgezocht ook wel eens 2e, maar Rovaniemi ligt net beneden de poolcirkel.
*uit*
Naast Tromso hebben ook Tromsdalen en Alta recent op het tweede niveau gespeeld.

In Zweden is een een poule op het derde niveau waar met enkel noordelijke teams, die afstanden zijn immens.
 

erka

Well-known member
Naast Tromso hebben ook Tromsdalen en Alta recent op het tweede niveau gespeeld.

In Zweden is een een poule op het derde niveau waar met enkel noordelijke teams, die afstanden zijn immens.

Ik bedoelde met Tromso dat ze paar keer 2e waren geworden op het hoogste niveau.
 

U.G.

Well-known member
Mijn kloeppie staat nog steeds numero uno. Veel moddergegooi over en weer daar in Portugal. Maar what's new ? Porto was even de schaamte voorbij en trok het moddergooien zelfs de grens over ( de brief aan Manchester City/ Guardiola ).

De brugpiepers van Sporting dus herfstkampioen. Iets zegt me dat het met publiek erbij mss net iets anders zou hebben uitgepakt, want de koppies zijn nog niet helemaal matuur en professioneel. Niet alleen qua vijandig uitpubliek maar onze supporters kunnen ook behoorlijk kritisch zijn.

Benfica met een peperdure selectie heeft nog niks, maar dan ook niks laten zien. Dus money haven't spoken yet, but eventually it will talk. Maar voorlopig :



Fijne feestdagen allemaal !
 

BlauwVinger

Well-known member
Voor het eerst in haar relatief jonge bestaan voert El Gouna FC de ranglijst aan van de Egyptische eredivisie.

WTOHq0F.jpg
 

BlauwVinger

Well-known member

Mijn bijdrage met dezelfde strekking werd op een Egyptische site, geheel volgens plan en verwachting, ogenblikkelijk ondergesneeuwd door denigrerende fanboys met Ajax-allure en dito puberretoriek. Dat gehengel naar en gesmeek om (h)erkenning is besmettelijker dan corona.
 

gevegt

Well-known member
Mijn bijdrage met dezelfde strekking werd op een Egyptische site, geheel volgens plan en verwachting, ogenblikkelijk ondergesneeuwd door denigrerende fanboys met Ajax-allure en dito puberretoriek. Dat gehengel naar en gesmeek om (h)erkenning is besmettelijker dan corona.
Zo zie je maar, volgers zijn overal het zelfde.
Hoewel ik de training niet helemaal begreep en niet mocht ingrijpen van een niet nader genoemd persoon, was ik ik onmiddellijk fan van deze mooie club!
En dan laat ik de reis er naar toe maar even buiten beschouwing.
 
Bovenaan