Hmmmmmmm,...ja. Ik ben blij met het puntje omdat we in de laatste minuten gelijkmaakten. Daarmee toont dat speeltuintje van ons veerkracht, en dat moet een boost geven. Een mooie wedstrijd, en Porto was zeker niet beter, wij kregen per slot van rekening ook de betere ( opgelegde ) kansen.
Ik hou van de energie bij Sporting, en met Joao Mario erbij krijgt het middenveld echt een kwaliteitsimpuls.
Het is al jaren een komen en gaan bij de grote drie, Portugal heeft vooral voor Zuid-Amerikanen een trampoline-competitie. Of in het geval van Sporting een herkansingsoord ( Jese, Vietto, Porro, Alan Ruiz etc. etc. ).
Ik vind trouwens steeds meer dat er sprake is van een grote 2, gevolgd door Sporting. Qua budget kun je Sporting eigenlijk niet meer vergelijken met die twee. Een beetje het equivalent van de kloof tussen Feyenoord met Ajax en PSV.
De opleiding levert nog wel interessante spelers op : Bragança, Palhinha, Tiago Tomas en Nuno Mendes. Nuno Santos is idd een goede versterking. We gaan het die twee nog moeilijk maken dit seizoen, waarin vooral Benfica de te kloppen ploeg lijkt. Zij hebben met Waldschmidt en vooral Cebolinha goed geinvesteerd. Porto lijkt op het 1ste oog er wel op achteruit te zijn gegaan, hoewel gisteren hun nieuwste aanwinsten niet meededen.
Pepe overigens man vd wedstrijd. Wat een held is die gozer.