F.C. Porto is landskampioen geworden in Portugal. Dat werden ze een week of 2 geleden alweer, in een wedstrijd nota bene tegen ( natuurlijk ) de allmighty Sporting.
En de politie heeft flink moeten partycrashen die nacht in Porto, want volgens mij gold destijds ook in die stad een avondklok, en bovendien werden er 2 of 3 andere maatregelen ook niet nageleefd. Toch blijft het moeilijk om te zien hoe hard wordt ingegaan op tienermeisjes alsof men te maken heeft met MMA vechters. Die politie-afdelingen daar konden iig rekenen op veel lof, en niet in de laatste plaats vanuit Lissabon.
Mijn Sporting heeft zich redelijk hersteld tijdens corona-voetbal, maar een seizoen waarin je 4 trainers hebt versleten, je beste speler halverwege het seizoen hebt zien vertrekken en als 4 de eindigt moet je maar gauw vergeten. Het is trouwens nu mode bij Sporting dat jeugdspelers die amper gelanceerd zijn niet meer bij willen tekenen omdat het buitenland lonkt. Nu dus met Joelson Fernandes, die 2 wedstrijden ofzo in het 1ste heeft gespeeld, en Arsenal schijnt de afkoopclausule te willen betalen ( 45 miljoen ), ik zou zeggen fuck maar gelijk off, maar Sporting doet moeilijk. Ook de toekomst van Quaresma is niet duidelijk.