Andere buitenlandse competities

ALenstra

Well-known member
In Turkije liet Basaksehir de kans liggen om kampioen te worden. Tegen Konyaspor werd met 4-3 verloren. Met nog 2 wedstrijden te gaan heeft Basaksehir 4 punten voorsprong op nr.2 Trabzonspor.
 

Batigoal

Well-known member
3239395_Editorial.jpg


Lars Veldwijk bleek toch niet de gedroomde spits te zijn voor Jeonbuk, één van de grootste ploegen van Azië. Dat niveau is voor de modale spits te hoog gegrepen. Hij werd uit de basis gespeeld door een jonge spits en daarnaast is Jeonbuk bezig om een dure spits uit Brazilië te halen. Daarom gaat Veldwijk nu naar Suwon FC, de koploper op het tweede niveau van Zuid-Korea.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat van die dure spits uit Brazilië heeft hij er niet bij gezegd. Een of andere jonge Koreaan moest op zijn positie spelen vanwege bepaalde regels.
 

U.G.

Well-known member
F.C. Porto is landskampioen geworden in Portugal. Dat werden ze een week of 2 geleden alweer, in een wedstrijd nota bene tegen ( natuurlijk ) de allmighty Sporting.

En de politie heeft flink moeten partycrashen die nacht in Porto, want volgens mij gold destijds ook in die stad een avondklok, en bovendien werden er 2 of 3 andere maatregelen ook niet nageleefd. Toch blijft het moeilijk om te zien hoe hard wordt ingegaan op tienermeisjes alsof men te maken heeft met MMA vechters. Die politie-afdelingen daar konden iig rekenen op veel lof, en niet in de laatste plaats vanuit Lissabon.



Mijn Sporting heeft zich redelijk hersteld tijdens corona-voetbal, maar een seizoen waarin je 4 trainers hebt versleten, je beste speler halverwege het seizoen hebt zien vertrekken en als 4 de eindigt moet je maar gauw vergeten. Het is trouwens nu mode bij Sporting dat jeugdspelers die amper gelanceerd zijn niet meer bij willen tekenen omdat het buitenland lonkt. Nu dus met Joelson Fernandes, die 2 wedstrijden ofzo in het 1ste heeft gespeeld, en Arsenal schijnt de afkoopclausule te willen betalen ( 45 miljoen ), ik zou zeggen fuck maar gelijk off, maar Sporting doet moeilijk. Ook de toekomst van Quaresma is niet duidelijk.
 

U.G.

Well-known member
@U.G. ken jij Bernardo Silva. Zo ja die ken er zeker geen kut van



Ik dacht bijna dat je me ging vragen of ik Bernardo Silva ken.

Nee, deze is bij mij onder de radar gebleven, ik ben ook niet bepaald een watcher ( ik ken wel de grootste talenten ). Ik denk omdat ie U19 heeft gespeeld bij Portugal ( en dat is zeker niet slecht ) ze 'm toch ff willen testen. Ik zou er idd niet teveel van verwachten, maar give the boy a chance. Wel leuk, eindelijk eens een Porto bij Feyenoord :)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt alsof ze van die onder 21 een laatste kans elftal willen maken.
 

Hankie

Well-known member
Ik dacht bijna dat je me ging vragen of ik Bernardo Silva ken.

Nee, deze is bij mij onder de radar gebleven, ik ben ook niet bepaald een watcher ( ik ken wel de grootste talenten ). Ik denk omdat ie U19 heeft gespeeld bij Portugal ( en dat is zeker niet slecht ) ze 'm toch ff willen testen. Ik zou er idd niet teveel van verwachten, maar give the boy a chance. Wel leuk, eindelijk eens een Porto bij Feyenoord :)
We gaan het inderdaad zien of hij mag blijven en zo ja hoe hij het bij de onder 21 gaat doen.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
In Andorra is Inter Club d'Escaldes vorige week kampioen geworden. Ze bleven directe concurrent FC Santa Coloma 1 punt voor en doorbraken zo de reeks van FC Santa Coloma die van 2014 t/m 2019 zes keer op rij landskampioen waren geworden.
 

Batigoal

Well-known member
Matchfix... ehh, opvallende laatste speelronde op het tweede niveau in Oostenrijk. Austria Klagenfurt stond voor de laatste speeldag eerste op doelsaldo boven SV Ried. Klagenfurt won met liefst 6-1 van FC Wacker Innsbruck. Ried won echter met 9-0 van Floridsdorfer en is daarmee de promovendus naar de Bundesliga. Klagenfurt doet hun naam eer aan en gaat gerechtelijke stappen ondernemen, want volgens hun is Floridsdorfer omgekocht door Ried. De Oostenrijkse voetbalbond houdt zich voorlopig op de vlakte.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Opvallend was wel dat Floridsdorfer het hele seizoen nog niet meer dan 3 tegengoals in een wedstrijd had gehad en in de laatste negen duels maar twee keer verloor.

Het doet me denken aan de degradatie van Heerenveen in 1991, toen Groningen er alles aan deed om Heerenveen er in te laten, maar Sparta hetzelfde deed bij SVV.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het vooral ironisch dat Klagenfurt naar de rechter stapt; uiteraard is de 9-0 verdacht, maar ook de 6-1 van hunzelf aangezien FC Wacker in de subtop staat.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens mij is er weinig aan de hand. Floridsdorfer AC staat ergens onderin en Wacker Innsbruck in de subtop. Volgens de voorzitter van Floridsdorfer AC zijn hoge uitslagen op de laatste speeldag normaal.
 

Forza AZ

Well-known member
In Roemenië hebben ze ook een poging gedaan om de competitie af te ronden, maar door besmettingen bij een aantal clubs zijn niet alle wedstrijden gespeeld. De kampioen moet nog bepaald worden en dat zou vanavond kunnen gebeuren in een direct duel tussen Craiova en Cluj. De winnaar is kampioen, maar bij een gelijkspel zou het nog niet beslist zijn, omdat Craiova nog een inhaalwedstrijd te goed heeft.

Aangezien eind van de avond de clubs aan de UEFA moeten worden doorgegeven voor de CL en EL, heeft de Roemeense bond bepaald dat er vanavond bij een gelijkspel een verlenging en eventueel strafschoppen volgen. Het aparte is wel dat een winnaar na verlenging of strafschoppen 3 punten voor de ranglijst krijgt, zodat Craiova dan niet later alsnog kampioen kan worden door de inhaalwedstrijd te winnen.
 
Bovenaan