Andere buitenlandse competities

U.G.

Well-known member
Nou, hij past zich heel snel en prima aan. Ik durf te wedden dat er geen land ter wereld is waar trainers meer kaarten pakken/ schorsingen oplopen dan Portugal.

Verder natuurlijk wel opvallend dit projectje van Davids. Het heeft daar even voorpagina's gehaald, want het is natuurlijk wel een grote meneer. En terecht. Maar wat doet ie in Olhao, probeert ie in beeld te komen bij de Mendes-stal ?

Nu we er toch zijn ; Sporting number 1 !

M'n cluppie zit sinds afgelopen donderdag 'vast' op het Ronaldo-eiland. Moest die dag daar tegen Nacional spelen, maar die wedstrijd werd vanwege een storm verplaatst naar vrijdag. De storm zelf had helaas geen memo hierover gekregen, en besloot huis te blijven houden op dat eiland. Pech voor Sporting, én Nacional, want nu moesten ze wel voetballen. En je had het moeten zien. Maar goed, 0-2, next. ( Vanavond voor de beker tegen Maritimo, op hetzelfde eiland ).Benfica liep verderop op het Atlantische Oceaan wel averij bij Santa Clara.

Volgende week staat de topper Porto-Benfica op het programma. Sporting kan dus als lachende derde dan intussen wel een serieuze kloof slaan met minstens 1 van hen.

Dit gaat spannend worden, en ik hoop echt dat het opengaat voor publiek ( nadat we Porto uit hebben gehad ).
 

Batigoal

Well-known member
Vermakelijke O Clássico gisteren. @U.G. zal met genoegen hebben gekeken hoe FC Porto en Benfica elkaar in evenwicht hielden. Benfica kwam vroeg op voorsprong na een fraaie combinatie, prima afgemaakt door Grimaldo. Al vrij vlot daarna kwam Porto langszij via Marega, die een schot van Taremi toucheerde. In de tweede helft was het vooral een schopfestijn en aanstellerij. Taremi kreeg vanwege een schandalige schop op de enkel van Otamendi nog rood, maar gescoord werd er niet meer. Sporting staat 4 punten voor op beide rivalen. Dit kan een mooi jaar voor de groen-witten worden!
 

Abubakari

Well-known member
UG zal met minder genoegen gezien hebben dat Sporting niet optimaal profiteerde doordat Sporting zelf ook 1-1 speelde thuis tegen een middenmoter. Maar de schade valt zo mee, groen wit nog steeds on top.
 

erka

Well-known member
Zit net de samenvatting van Porto-Benfica te kijken. Voetballen kunnen ze erg goed, maar is er één voetballer te vinden bij deze teams of überhaupt in Portugal die niet een ongelofelijk aanstellerige jankbek is? Verschrikkelijk man. Bij elke scheet doorrollen alsof beide benen gebroken zijn. Je moet het maar leuk vinden.
 

U.G.

Well-known member
@ Batigoal en Abu, klopt allebei. Hoewel ik werkelijk geen seconde gezien heb van Porto - Benfica. En dat zeg ik niet om te stoer te doen van ' oh ik kijk echt geen wedstrijden van die gasten ' , maar Sporting had me de smaak een beetje ontnomen.

Als Sportinguista bouw je door de jaren heen wel een aardig potje cynisme, dus dit was wel ingecalculeerd. Donderdag testte eerst de volledige basisverdedingslinie positief op covid, op Coates na. Dat mag de euforie nog niet drukken, maar boven het achter landschap hangen dan al wat grijze wolken.

Middenmoters in Portugal teren op keiharde blokken voor de verdediging, en steeds meer snelheid op de flanken. Rio Ave heeft Besiktas uitgeschakeld in de EL voorrondes en Milan ontsnapte werkelijk wonderbaarlijk aan hetzelfde lot.

Een buitengewoon gemakzuchtige en freewheelende Sporting moet dan niet raar opkijken dat het punten heeft verspeeld. Tijd voor wat reflectie nu.



Een prettige Hollandse klassieker toegewenst straks !
 

U.G.

Well-known member
Zit net de samenvatting van Porto-Benfica te kijken. Voetballen kunnen ze erg goed, maar is er één voetballer te vinden bij deze teams of überhaupt in Portugal die niet een ongelofelijk aanstellerige jankbek is? Verschrikkelijk man. Bij elke scheet doorrollen alsof beide benen gebroken zijn. Je moet het maar leuk vinden.

Er staan, als je Pepe meerekent, 5 Portugezen op het veld. Ik kan me niet echt voorstellen dat de Argentijnen, Uruguyanen, Duitser, Brazilianen etc dit gedrag in Portugal aanleren. Het gebeurt overal maw.

Ik heb wél het idee dat het in Portugal ook echt loont, ten eerste. Maar dat de clubleidingen met hun eeuwige moddergooien en het op de man spelen dit meer in de hand werken. En dan laat ik de twee idiote coaches nog even buiten beschouwing.
 

Batigoal

Well-known member
@ Batigoal en Abu, klopt allebei. Hoewel ik werkelijk geen seconde gezien heb van Porto - Benfica. En dat zeg ik niet om te stoer te doen van ' oh ik kijk echt geen wedstrijden van die gasten ' , maar Sporting had me de smaak een beetje ontnomen.

Als Sportinguista bouw je door de jaren heen wel een aardig potje cynisme, dus dit was wel ingecalculeerd. Donderdag testte eerst de volledige basisverdedingslinie positief op covid, op Coates na. Dat mag de euforie nog niet drukken, maar boven het achter landschap hangen dan al wat grijze wolken.

Middenmoters in Portugal teren op keiharde blokken voor de verdediging, en steeds meer snelheid op de flanken. Rio Ave heeft Besiktas uitgeschakeld in de EL voorrondes en Milan ontsnapte werkelijk wonderbaarlijk aan hetzelfde lot.

Een buitengewoon gemakzuchtige en freewheelende Sporting moet dan niet raar opkijken dat het punten heeft verspeeld. Tijd voor wat reflectie nu.

En toch vind ik Benfica en met name Porto van wat ik zo gezien heb dit seizoen stukken minder sterk ogen dan voorgaande jaren. Je kunt het altijd maar verkopen van je grootste talenten natuurlijk niet ieder jaar zo goed opvangen. Maar het lijkt me dat Sporting dit jaar weer een goede kans maakt op het kampioenschap.

Een prettige Hollandse klassieker toegewenst straks !

Dank! Hopelijk ook met wat passie en spektakel en misschien een beetje theater. Met aan het eind 3 punten voor ons aller Ajax uiteraard.
 

U.G.

Well-known member
Ok. Corona-rel in Portugal aanstaande.

Vorige week testte 3 verdedigers bij Sporting positief op Covid, vandaag weigert (!) Sporting deze zelfde spelers buiten de selectie te laten ( vanavond Sporting-Porto voor de liga-cup ).

Sporting heeft buiten de bond om 2 andere laboratoria geraadpleegd, en de spelers hebben daar beide keren negatief getest, volgens hun communique.

Braga en Porto hebben al officieel protest ingediend. Bij Benfica zijn er vandaag veel positief getest en die verzoeken nu om de liga cup in zijn geheel uit te stellen (?).

Benieuwd wat de bond gaat doen, als ze Sporting gelijk geven laten ze daarmee hun 'eigen' laboratorium vallen.
 

U.G.

Well-known member
Sporting is gisteren uiteindelijk hoogspersoonlijk teruggefloten door het Portugese RIVM, die de club beschuldige van ' een aanslag op de volksgezondheid.'

Na de wedstrijd volgde in de persconferentie een relaas van onze voorzitter ( een arts ) met goed beargumenteerde zware kritiek op de betrokken partijen.

Ik heb geen zin en tijd om hier een lap tekst aan te wijden. Maar de incompetentie, niet zo zeer, in de uitvoering van testen maar wel de registratie en communicatie ervan is een drama, en roept vraagtekens op.

Maar uiteindelijk gaat het hierom :

 

U.G.

Well-known member
Sporting sloot gister een prachtavond van mij af met winst in de ligacup-finale. De beker kan me verder gestolen worden, wel mooi is het feit dat de final four bestond uit de vier titelkandidaten, en iedereen full force ging.
 

U.G.

Well-known member
Zometeen om half elf de derby uit Lissabon ( volgens mij ook ziggo sport ).

Sporting, de enige ongeslagen ploeg nog uit de top 6 Europese competities ( top 10 zelfs ) krijgt titelkandidaat, stadsgenoot en eeuwig rivaal Benfica op bezoek. Dé wedstrijd waar ik het publiek pas echt bij ga missen.

We staan 4 punten voor op Porto en 6 op Benfica. Het is dus geen 'must win', maar ik ben echt alléén tevereden met winst.
 
Bovenaan