Andere buitenlandse competities

U.G.

Well-known member
Zolang een team 7 spelers het veld in kan sturen mag een wedstrijd doorgaan.

Mits de regionale gezondsheidsblabla natuurlijk ivm een Covid-uitbraak besluit dat een wedstrijd niet onder zijn of haar watch doorgaat, iets wat vorig jaar in een zelfde situatie bijvoorbeeld wél gebeurde. Ik volg Covid-gerelateerde nieuws allang niet meer maar het zou ook hier misschien wel fijn zijn als men overging tot een ietwat transparentere besluitvorming, in de trant van "voorheen is elders weliswaar een bepaald besluit genomen, maar wij doen het nu anders omdat..." Zou een hoop herrie schelen.

De top 3 in Portugal koerst wel naar overwintering in de CL. Sporting heeft de overkant al gehaald, nu nog die andere kutPortugezen en we doin' this. Dat zou historisch zijn, een prestatie van superformaat... vóóral gezien de budgetsverschillen met de grote liga's.
 

ALenstra

Well-known member
Jon Dahl Tomasson verlengt zijn contract bij Malmö FF niet. Hij zegt meerdere aanbiedingen te hebben en zijn familie in Rotterdam te missen.
 

U.G.

Well-known member
De spelers van Benfica laten even zien dat ze niet voor niets de coach hebben weggestuurd.

Klopt. Bijna stuk voor stuk allemaal spelers die door die supercoach en staf zelf gehaald zijn. Kostte totaal slechts 130 miljoen in die twee zomers. Alleen de City’s en Chelsea’s hebben meer uitgegeven. Maar voor een slechtere Benfica moet je wel 20 jaar terug in de tijd gaan. Ciao Jesus.

Een gezond en gelukkig nieuwjaar 🥂
 

U.G.

Well-known member
Ja hij maakt m mooi af. Maar ik baal hier eigenlijk wel een beetje van ; we deelden de eerste plek met deze club, en nu dus een kloofje van 3 punten, want Porto doet een remontada en wij moesten er één van de tegenstander ondergaan.

Lissabon stond wel op z’n achterste poten vanwege een onterecht afgekeurde goal van Estoril tegen Porto. De realiteit is wel dat de top drie in Portugal steeds minder punten laat liggen bij de rest. Dure verliespunten dus voor Sporting.

In de CL is er weinig te halen meer, dus ik hoop ( uiteraard ) op een nieuwe kampioenschap. We keep going !
 

U.G.

Well-known member

Nou sommigen bij ons hebben weer eens reden tot feesten. Naja, winnen van Benfica, vinho verde en misschien ook een beetje Colombia’s finest erbij, en dan is het altijd wel leuk toch, ik zou meedoen 😇

Sporting won dus de liga cup, wel tegen de slechtste Benfica fucking ever.

De winnende :

 

U.G.

Well-known member

Oftewel, heerlijke voetbalbeelden uit Porto. Mijn clupje was daar gisteren op bezoek, and this is what you get. Een ouderwets Lisboa vs Porto clash. Slechts 3 rode kaarten en 12 minuten blessuretijd. Ooit zullen we in Portugal 45 minuten blessuretijd halen.

Feitelijk was het eigenlijk wel een hele goeie wedstrijd. 0-2 voor gestaan, en dat dan een beetje dom weggegeven. 2-2. Ik snap in deze tijd van 3 CV’s en 2 opkomende backs niet dat op het moment van inzakken tegenstanders nog steeds heel vrij mogen aanleggen voor voorzetten. Vijf mans linie achterin plus 2 controleurs en nog steeds vliegen de voorzetten je om de oren. Domme rode kaart van Coates ook.

Voor een titelprolongatie hadden we hier moeten winnen. We worden nu geen kampioen, als je iets wilt in Portugal moet je het zelf doen..Porto verspeelt heel weinig punten meer.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Benfica geeft een 0-2 voorsprong weg maar lijkt wel klaar te zijn voor de CL als het op achillespezen raken aankomt.
 

U.G.

Well-known member
Ja ik heb er niks van gezien, maar van wat ik hoorde zou het best nog wel eens op een ‘springen voor je leven’- wedstrijd kunnen uitdraaien in Lisboa voor Ajax.

Gebeurt weer van alles op de Portugese velden, de kwaliteit ebt een beetje weg maar dat wordt gelukkig ruimschoots gecompenseerd met heuse veldliquidaties. Ik ga weer vaker kijken.
 

Abubakari

Well-known member
Ja ik heb er niks van gezien, maar van wat ik hoorde zou het best nog wel eens op een ‘springen voor je leven’- wedstrijd kunnen uitdraaien in Lisboa voor Ajax.
In de CL krijg je tegenwoordig voor elke scheet een penalty en/of rood, dus ze doen hun best maar.

Deed Sporting dat vorige week ook tegen City?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan