Ja werkelijk een Hollywood-scriptje inderdaad, van de KFC naar de serie A ! Een jongen uit Lisboa, dus prima gescout ook door Sporting en Benfica,..maar niet heus. Hoe kan deze nou niet opvallen ? We hebben een jaar geleden 20 miljoen neergeteld voor Paulinho 0 golos, terwijl deze bij de kentucky om de hoek bestellingen stond klaar te maken. Maar goed, achteraf is het makkelijk praten. Maar toch moet er iemand van de scouting bij ons ooit hebben gezegd : ‘mwah…nou nee, we kijken wel verder’ Blijven monitoren dan ? ‘Nee joh het is goed zo, laat maar lopen dit wordt ‘m gewoon niet.’
Doet me trouwens denken aan het verhaal van Liedson ( ken je die nog ? ). Die stond nog vakken te vullen op z’n 22ste, en werd later de beste spits die ik persoonlijk heb meegemaakt bij Sporting ( CR tel ik dan niet mee ).
Beto vertrok en ik heb niks meer van ‘m vernomen ( áls ik al een serie a wedstrijd kijk dan is het een topper ). Totdat m’n vaste krantje vorige maand ineens hypte over hem. Ja, het is gewoon knap. Ik denk niet dat ie dit jaar nog wordt opgeroepen voor de selectie. De negen is bij ons sowieso een vage positie, want diegene is eigenlijk de assistent van CR. En dan heb je nog te maken met triggerhappy Jota of Leao. Die rol is weggelegd voor Bundesliga Silva, misschien dat ie voor optie twee nog kan kiezen tussen Horta en Beto.