Andere buitenlandse competities

ALenstra

Well-known member
FC Zurich kampioen van Zwitserland na een zege bij concurrent FC Basel waardoor de voorsprong op datzelfde FC Basel 16 punten is met nog 5 wedstrijden te gaan. Het is de 13e landstitel en de laatste werd 13 jaar geleden gewonnen. Trainer is de Duitser Andre Breitenreiter die eerder bij SC Paderborn, Hannover 96 en Schalke 04 aktief was.
 

Batigoal

Well-known member
FC Porto wordt kampioen in het hol van de leeuw; op bezoek bij Benfica. Het had aan een gelijkspel genoeg, maar Porto wist in blessuretijd te winnen na een counter.
 

U.G.

Well-known member
FC Porto wordt kampioen in het hol van de leeuw; op bezoek bij Benfica. Het had aan een gelijkspel genoeg, maar Porto wist in blessuretijd te winnen na een counter.

Yup Porto campeão. Ze begonnen het seizoen gelijk met een dip maar hebben het gat kunnen dichten en zijn nooit meer terugvallen. Wij aan de andere kant hebben het in de eerste week na de feestdagen laten liggen ( 5 verliespunten ), we hadden daarna nog kunnen aansluiten maar gaven een zekere overwinning nog weg in de Dragão.

Maar, het is safe to say ; er is weer een heuse top 3 in Portugal. Het scheelt momenteel gewoon niet veel van elkaar.

Het kampioenschap werd overschaduwd door een brute liquidatie middenin de festiviteiten van Porto. Twee leden van de SD ultra’s vechten al weken een vete uit, wat uit de hand liep in da Luz. Later in Porto besloot eentje van ze twintig matties te mobiliseren en hebben de ander compleet afgeslacht tussen de feestende Portistas.

Binnen 24 uur hadden de twee gedetineerde broers van de slachtoffer ( hoezo rouwen ? ) laten weten er een missie van te gaan maken om ten eerste de zoon van de dader om te leggen, en daarna de dader zelf.

Tricky want in Portugal bestaan de harde kernen uit échte criminelen, en geen dronken gasten die uit verveling ff losgaan.


Voor de rest ; we houden Porro vast ( supernieuws ) en we hebben St. Juste gehaald, ik weet niet wat ik daarvan moet vinden….mocht gisteren op de app uitleggen wie dit was, en wist ik veel wat ik ervan moest zeggen. Maar it better be good.
 

Batigoal

Well-known member
Carlos Tevez is begonnen aan zijn trainerscarrière. De excentrieke spits begint zijn tweede loopbaan bij Rosario Central in zijn thuisland.
 

U.G.

Well-known member
Onze Palhinha is vertrokken naar Fulham, en bij Porto staat de volgende waarschijnlijk klaar om te vertrekken naar de PL, Otavio, probable destiny : Leeds.
 

U.G.

Well-known member
Nog ff iets vanuit het supporterslandschap uit m’n geboorteland. Juve Leo gaat weer terugkeren in het stadion ( onder voorwaarden 😊), volgens mij alweer meer dan 100 berichtjes gehad op mn groepsapp, waar ook een paar leden van hun tussenzitten. Dit is apart, omdat er in de lente héél veel te doen is geweest omtrent supportersgeweld in PT. En jammer genoeg was mijn Sporting overal wel in betrokken. Er is zelfs gevochten bij rollhockey 🥹, en onlangs met Futsal tegen Benfica. Dus de timing rondom de zogenaamde terugkeer van JL en Brigada Ultras is nogal ongelukkig te noemen.
 

Batigoal

Well-known member
Dat belooft weer vuurwerk voor de derbies komend seizoen!

Iets anders: is Udinese-spits Beto al eens genoemd voor het Portugese nationale team @U.G.? Vind dat wel een mooi verhaal. Beer van een vent, 3 jaar geleden stond hij nog in een fastfoodzaak te werken, werd vervolgens als amateur opgepikt door Portimonense. Hij scoorde daar veel en werd door Udinese gekocht. En nu is hij een gewaardeerde spits in de Serie A die op het lijstje staat van de topclubs. Benieuwd hoever deze laatbloeier gaat komen.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Ja werkelijk een Hollywood-scriptje inderdaad, van de KFC naar de serie A ! Een jongen uit Lisboa, dus prima gescout ook door Sporting en Benfica,..maar niet heus. Hoe kan deze nou niet opvallen ? We hebben een jaar geleden 20 miljoen neergeteld voor Paulinho 0 golos, terwijl deze bij de kentucky om de hoek bestellingen stond klaar te maken. Maar goed, achteraf is het makkelijk praten. Maar toch moet er iemand van de scouting bij ons ooit hebben gezegd : ‘mwah…nou nee, we kijken wel verder’ Blijven monitoren dan ? ‘Nee joh het is goed zo, laat maar lopen dit wordt ‘m gewoon niet.’

Doet me trouwens denken aan het verhaal van Liedson ( ken je die nog ? ). Die stond nog vakken te vullen op z’n 22ste, en werd later de beste spits die ik persoonlijk heb meegemaakt bij Sporting ( CR tel ik dan niet mee ).

Beto vertrok en ik heb niks meer van ‘m vernomen ( áls ik al een serie a wedstrijd kijk dan is het een topper ). Totdat m’n vaste krantje vorige maand ineens hypte over hem. Ja, het is gewoon knap. Ik denk niet dat ie dit jaar nog wordt opgeroepen voor de selectie. De negen is bij ons sowieso een vage positie, want diegene is eigenlijk de assistent van CR. En dan heb je nog te maken met triggerhappy Jota of Leao. Die rol is weggelegd voor Bundesliga Silva, misschien dat ie voor optie twee nog kan kiezen tussen Horta en Beto.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Beto is natuurlijk niet de meest verfijnde voetballer, maar als Éder jarenlang voor Portugal geselecteerd kan worden, dan is dit ook geen gekke optie.
 

U.G.

Well-known member
Beto is natuurlijk niet de meest verfijnde voetballer, maar als Éder jarenlang voor Portugal geselecteerd kan worden, dan is dit ook geen gekke optie.
Het zijn qua breedte wel andere tijden nu bij Portugal hè 😉 Eder vond ik altijd wel een verdienstelijke pinchhitter trouwens, ben ‘m ook eeuwig dankbaar…maar het valt toch wel mee met ‘jarenlang’, in een periode van een paar jaar werd ie regelmatig opgeroepen. Hugo Almeida daarentegen.

Het is zeker geen verfijnde speler nee, maar in dit geval zijn ‘versnellingen’ en ‘kracht bij balbezit’ wel de belangrijkste competenties, toch ?

Zullen wel zien of en wanneer hij een kans krijgt, ook al omdat ie voor een ander land kan kiezen.
 

Batigoal

Well-known member
Eder heeft zich natuurlijk onsterfelijk gemaakt met die ene goal, dat is waar. Maar inderdaad, Portugal heeft wel vaker dat soort spitsen gehad. Hugo Almeida was wel een geinige speler. Best belangrijke goals gemaakt bij Werder Bremen destijds. Zie trouwens dat 'zijn' Academica Coimbra kansloos laatste is geworden op het 2e niveau en dus degradeert naar het 3e niveau. Wat is daar gebeurd? Academica deed toch lange tijd mee op het hoogste niveau, zelfs nog Europees gespeeld en met een mooi, groot stadion.

Beto kan ook spelen voor Portugal Bissau, ik bedoel Guinea-Bissau. Denk wel dat het voor hem de moeite waard is om nog even af te wachten of het nationale team van Portugal een optie is.
 

U.G.

Well-known member
Academica ja, won nog niet zo gek lang geleden de beker ( van ons,…uiteraard ), maar het ging al een tijd niet goed financieel. En daardoor hebben ze blijkbaar hun sleutelspelers halverwege het seizoen verkocht aan de concurrenten, en vanaf toen ging het dus pas echt downhill.

Er schijnen al investeerders te hebben aangeklopt, ik hoop dat ze snel terugkeren naar de hoogste Liga. M’n tante ook blij.

Hmm, ja spitsen en Portugal. Na Fernando Gomes een serieuze droogte gekend..eigenlijk tot aan nu. Pauleta was een goeie spits maar chokede altijd op de eindtoernooien. Postiga en Almeida waren net niet. En dan vond ik tijdens die eeuwige interval Nuno Gomes nog wel de beste spits.
 

U.G.

Well-known member
We hebben Trincao gehaald, die is wel Allright voor ons, hoewel ik niet echt fan ben. Benfica heeft Enzo Fernandez van River gehaald.

Sporting logeert hier verderop in Lagos, volgende week gaan ze op dinsdag tegen Mourinho’s Roma, kom ik net achter (die zijn hier ook ergens ) En dan zit ik net een dag op de neven-reünie in Sevilla. Ik zie ze anders wel tegen de Wolves in Lissabon.

Het is fucking heeet !
 
Bovenaan