Amerikaanse verkiezingen 2016

Amerikaanse verkiezingen 2020

  • Joe Biden

    Stemmen: 8 44,4%
  • Donald John Trump

    Stemmen: 3 16,7%
  • iemand anders (om wat voor reden dan ook)

    Stemmen: 7 38,9%

  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het zou wel ideaal zijn ja, dat iemand beide malloten neerschiet bij een debat.
 

Friesland

Well-known member
Haha het gaat gebeuren hoor, bye bye Clinton, Trump wordt hem.

FBI heropent zaak Clinton; nieuwe mails duiken op in sexting-onderzoek Weiner
De zaak wordt niet heropend. Er is iets gevonden, dat misschien relevant. Er zijn weinig details bekend, behalve dat het zou gaan over e-mails van de vriendin van voormalig Tweede Kamerlid namens New York, Anthony Weiner. Voor veel kiezers gaat het echter niet om de feiten, maar om de perceptie en die is duidelijk negatief voor Clinton.
Zonder de feiten te kennen, springen de republikeinen direct op het nieuws en praten er met veel enthousiasme over. Keken ze de republikeinse FBI directeur een half jaar geleden met de nek aan en zagen ze hem als onderdeel van het complot, nu hebben ze opeens alle respect voor hem...

Als zelfs Michael Moore al voor Trump gaat stemmen. Pak maar in.

Fuck the system.

Over uit de context halen gesproken. Dit is onderdeel van de "film" die Moore heeft gepubliceerd, "Moore in TrumpLand". Hij vertelt dat hij kan begrijpen waarom ze op Trump stemmen. "Het zal zo goed voelen... voor een dag, nou, misschien een maand want daarna wordt je ingehaald door de realiteit van een Trump presidentschap." Moore geeft zelf aan dat hij nooit op Clinton heeft gestemd. In de jaren 90 stemde hij op Nader en een kandidaat van een derde partij en in de voorverkiezingen stemde hij op Obama (officieel "blanco", lijkt mij, aangezien Obama niet op de kandidatenlijst stond in Michigan) en Sanders.


Opvallend nieuws in de strijd om het gouverneurschap in North Carolina. Een krant uit buurstaat Virginia spreekt steun uit aan de huidige gouverneur omdat zijn anti-transexuele wet extra banen oplevert in Virginia. Een typisch geval van "de een z'n dood is de ander z'n brood," dus.
 

De Wolf

Well-known member
Direct na de verkiezing een schandaal waardoor de president moet aftreden. Eigenlijk geen slecht scenario omdat beide kandidaten gewoon slecht zijn.
 

U.G.

Well-known member
Opvallend nieuws in de strijd om het gouverneurschap in North Carolina. Een krant uit buurstaat Virginia spreekt steun uit aan de huidige gouverneur omdat zijn anti-transexuele wet extra banen oplevert in Virginia. Een typisch geval van "de een z'n dood is de ander z'n brood," dus.

Ik zag laatst voorbij komen hoe ontiegelijk veel geld die staat misloopt puur en alleen om voor die wet te gaan. Ik ben nooit verder gekomen dan familiebezoek in NY/long island, en je weet hoe bizar het kan uitpakken daar in the states, maar het land blijft me toch keer op keer verbazen.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Direct na de verkiezing een schandaal waardoor de president moet aftreden. Eigenlijk geen slecht scenario omdat beide kandidaten gewoon slecht zijn.

Dit is idd de 'schoonste' scenario. Anders zou een ballistisch gestuurde readjusment in het bestuur van dat land zo voor de hand liggend zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Alsof er veel keuze is uit normale kandidaten. Of het is een kansloze kandidaat die op het oog normaal is maar dan van een andere partij (en dus bij voorbaat kansloos) dan de Democratische of Republikeinse, of het is er eentje van die 2 laatstgenoemden waarbij je bij voorbaat weet dat er altijd iets mis mee is.
Verder denk ik sowieso dat je niet veel meer moet verwachten van een Amerikaanse president. Obama had ik nog wel een goed gevoel bij maar die heeft ook niets voor elkaar gekregen, mede doordat er vrijwel altijd een andere partij dan de president het voor het zeggen heeft.
 

U.G.

Well-known member
Trump sluit eigenlijk op non of the above aan. Hij is eigenlijk meer democraat dan republikein, zit toch bij de republikeinen, wordt daar weer met de nek aangekeken. En het is ook gewoon een best vervelend mannetje. Het is mijn land niet, maar die gun ik bij uitstek niks.
 

U.G.

Well-known member
Ik dacht bij Obama dat ie ook neergeschoten zou worden. Ik zie het gewoon niet gebeuren.

De vijanden van Obama bestonden/ bestaan uit rednecks en hicks, en het is verder gewoon een establishment-figuur die echt niet veel te vrezen heeft, want de KKK is ouder dan foxtrot.

Vanuit de Trump-kamp lijkt het me toch gewoon beter om op je tellen te passen. Als ik zie hoe een hoge republikeinse Southern dandy pief zich samen teamt met een zwarte tv-presentator puur om Trump te kwellen, dan weet ik hoe diep de haat in bepaalde kringen zit, en hoe sterk je back-up eigenlijk is.

De Italo-maffia is zijn spieren allang kwijtgeraakt in de VS, en de ooit afgestudeerde rijke jonge Trump heeft uiteindelijk niet veel vrienden overgehouden in die kringen, en z'n 'vriendschap' met Guiliani werkt echt niet mee. De onderwereld werkt voor het blote oog best met complexe overdrachten. Ik heb liever gewoon alle rednecks in de wereld tegen mij dan de elite samen met de maffia.

Dat ik dit ooit aan JFK heb mogen vertellen.
 
Laatst bewerkt:

JFK

Well-known member
Dat ik dit ooit aan JFK heb mogen vertellen.

Best wel een eer toch?
De overeenkomst tussen Kennedy en Trump is dat ze financieel onafhankelijk waren/zijn. Daardoor hoefden ze met niemand rekening te houden.
Dat kan nog wel eens kwaad bloed zetten. Met je onderbouwing ben ik het trouwens volledig mee eens. Maar toch denk ik dat het niet gaat voorkomen, een aanslag.
 
Bovenaan