Friesland
Well-known member
Trump sluit eigenlijk op non of the above aan. Hij is eigenlijk meer democraat dan republikein, zit toch bij de republikeinen, wordt daar weer met de nek aangekeken. En het is ook gewoon een best vervelend mannetje. Het is mijn land niet, maar die gun ik bij uitstek niks.
In 2000 deed hij een gooi naar het kandidaatschap voor de hervormingspartij. Qua ideologie (volgens wikipedia populisme en fiscaal conservatief) lijkt de partij meer op de republikeinse partij, dan de democratische partij. Trump heeft in het verleden zowel links als rechts donaties gedaan. In het eerste republikeinse debat maakte hij dat direct duidelijk: "de meeste mensen die hier staan heb ik geld gegeven."
Direct na de verkiezing een schandaal waardoor de president moet aftreden. Eigenlijk geen slecht scenario omdat beide kandidaten gewoon slecht zijn.
Behalve die aanslag in Benghazi (waar dit e-mailverhaal aan gelinkt is) valt er weinig negatief te zeggen over Clinton. Het is heel erg opgeblazen. Feit is dat de Amerikaanse ambassade in Benghazi niet goed beschermd wat, republikeinen doen alsof ze opdrachtgever van de aanslag was. Ik sluit niet uit dat republikeinen een poging zullen wagen om Clinton eventueel af te zetten, gewoon omdat het kan en ze hebben er ervaring mee. Voor succes hebben ze echter een 2/3e meerderheid nodig en die hebben ze niet en die zullen ze voorlopig ook niet krijgen.
Zou er een afzettingsprocedure tegen Trump worden gestart, dan zal die eveneens vanuit republikeinse hoek in gang worden gezet, vele binnen zijn eigen partij zien hem gewoon nog steeds niet zitten. Een paar weken geleden riepen veel republikeinen Trump nog op om plaats te maken voor zijn "running mate" Pence. Wat dat betreft, is er ook een groot verschil tussen de twee partijen: de democraten zijn achter hun kandidaat, terwijl de republikeinen meer als een man tegenover Clinton staan ipv achter hun eigen kandidaat.