Amateurvoetbal algemeen

Baggio

Active member
Lekker man: tot eind juni elk weekend amateurvoetbal. En ook prima dat de KNVB kritischer gaat worden op de corona-afgelastingen.
Sluit ik me graag bij aan. Aanvulling op je laatste zin: vooral in het voordeel van die clubs die succes proberen te ‘maken’ (clubs met oog voor eigen opleiding) ipv de clubs die succes proberen te ‘kopen’ (suikeroom-clubs zonder opleidingsvisie)

JMD

Well-known member
Ja, programma ziet er idd goed uit. En zelfs een duel op vrijdag zie ik (GOES - Hoek), hebben ze volgens mij al eens eerder gedaan.

Paar keer midweeks, dubbel programma met Pasen, en op Hemelvaartsdag. Mooi.

Blijft het nacompetitieprogramma zoals het was qua indeling? (dus bv bij 2e/3e div, 3x op rij midweeks/weekend) Dat kan ik namelijk nergens vinden, alleen dat er nacompetitie gespeeld gaat worden.

Forza AZ

Well-known member
Blijft het nacompetitieprogramma zoals het was qua indeling? (dus bv bij 2e/3e div, 3x op rij midweeks/weekend) Dat kan ik namelijk nergens vinden, alleen dat er nacompetitie gespeeld gaat worden.
Waarschijnlijk hebben ze daar de planning nog niet voor gemaakt en wachten ze eerst af of de competitie volgens het nieuwe schema uitgespeeld kan worden.

Bonehead

Well-known member
Voor de tweede week op rij ligt een groot deel van het amateurvoetbal eruit wegens 'corona'. Vooral bij de jeugd is het schering en inslag. Het is natuurlijk ook een mooi excuus als je wat krap zit in de bezetting. Ik vraag mij af hoe lang de KNVB dit zo gaat toestaan.

De Groene Scout

Well-known member
B-categorie doen ze niks.
A-categorie wordt direct opnieuw ingepland en begint feitelijk ook pas in weekend 19 feb. Tot die tijd proberen ze nog wat in te halen.

Vandaag ook weer hotline met jeugdleiders/trainers die veel afmeldingen hebben. De JO11-1 speelt morgen met 3 eigen spelers, rest komt uit 4 andere teams. Proberen toch zo veel mogelijk door te laten gaan.

Sjorro

Active member
Ik ben met onze 13-4 al over de Corona-piek heen. Vorige week nog de helft afwezig en morgen met volle bezetting op het veld.
De andere helft van het team was die week daarvoor al besmet. Dus nu maar hopen dat de tegenstanders overeind blijven.

Bonehead

Well-known member
Bij ons gingen er van de 10 jeugdwedstrijden thuis er zegge en schrijven 1 door. Bij de senioren is er slechts 1 afgelasting uit en thuis. Wedstrijden zijn vooralsnog allemaal op vrije zaterdagen ingepland. Het lijkt mij erg vervelend als je zelf de zaak compleet hebt en je tegenstanders telkens vrijdags afbelt wegens corona.

de Kok

Member
Bij ons gingen er van de 10 jeugdwedstrijden thuis er zegge en schrijven 1 door. Bij de senioren is er slechts 1 afgelasting uit en thuis. Wedstrijden zijn vooralsnog allemaal op vrije zaterdagen ingepland. Het lijkt mij erg vervelend als je zelf de zaak compleet hebt en je tegenstanders telkens vrijdags afbelt wegens corona.
dan toch maar naar de zondag?

Satyr

Administrator
Forumleiding
EBC uit Oosterzee/Bantega heeft het 1e team ook in de reserveklasse, omdat 5e klasse te hoog was :sleep:

de waan

Well-known member
EBC uit Oosterzee/Bantega heeft het 1e team ook in de reserveklasse, omdat 5e klasse te hoog was :sleep:
En in de zesde klasse krijg je ook weer teams die niet mee kunnen komen.

Maar goed, was er nou maar een manier om de piramide beter te kunnen stroomlijnen.

Fregge

Well-known member
Dat pleit dan wel weer voor hem, dat ie die niet kent.
Diepe teksten als:

Zo heb ik ooit eens in de kerk gestaan
Met de verkeerde griet
Nou da's niet goed gegaan
Ja veur de dienst ha'k al een kratje leeg
Want ze was zo lelijk, da'k er schrik in kreeg

de waan

Well-known member
Nou werd er 25 jaar geleden ook al een hoop bagger gedraaid in kantines, maar ik ben geloof ik toch wel blij dat ik nu niet meer jong ben.

de waan

Well-known member
Het probleem is vooral dat steeds minder jonge voetballers zin hebben om in een prestatieteam te spelen. Of daar steeds vroeger mee kappen. Twee keer trainen in de week en een (heel klein beetje) rekening houden met je sport is vaak teveel gevraagd en dan gaan ze liever in een bierteam spelen. Dat is ook exact de reden waarom de reserve derde klasse komend seizoen wordt geschrapt als categorie A-competitie en ook één van de redenen voor die andere voorgestelde wijziging (je weet wel).

Dat ga je niet oplossen met het invoeren van een zesde klasse, nog los van het feit dat er inmiddels honderden teams minder zijn dan in de tijd dat er nog wel zesde klassen waren.

• Leuk
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
't Zandt bestaat niet meer. Zonde, hadden mooi complex met grote tribune dat Zandt Siro werd genoemd. Alles is er nog wel, is nu camping.

Hier zie je op de achtergrond de tribune:
Het-laatste-kampioenschap-van-vv-t-Zandt.jpg

Bovenaan