Amateurvoetbal algemeen

JMD

Well-known member
Ik ben niet zo snel van zaken stilleggen als het niet hoeft, maar hier kan ik me wel in vinden. Het zijn effectief nog 2 weekenden die er zijn tot de winterstop, die kan je makkelijk ergens in 2022 inhalen, desnoods eindig je de competitie 2 weken later. Er is geen groot toernooi deze zomer, dus je hoeft ook niet bang te zijn voor dat je moet spelen op het moment dat Nederland moet.

Het is inspanningstechnisch heel slecht om alleen wedstrijden te spelen en geen trainingen en al helemaal met het koude weer.

Dus idd, stoppen met het amateurvoetbal en in het weekend van 14 januari weer verder.
 

Bonehead

Well-known member
De KNVB wacht gewoon of de maatregelen door de 2de kamer komen. Niet kunnen trainen is niet spelen. Het is natuurlijk te bezopen voor woorden dat er geen georganiseerde sportactiviteiten mogen plaatsvinden na 17 uur. Gooi dan de horeca van de sportclubs dicht of desnoods de kleedkamers (wat ik niet heel gezond vindt). Maar goed: Het is natuurlijk niet gezegd dat de situatie in januari verbeterd is dat er maatregelen dan versoepeld kunnen worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maatregelen worden zo ingevoerd, maar het terugdraaien duurt meestal heel lang. De IC stroomt niet opeens leeg. Het zou fijn zijn als de Tweede Kamer afdwingt dat er nummers worden geplakt op basis waarvan maatregelen worden teruggedraaid.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
SWZ Sneek heeft de training van dinsdag verplaatst naar half zes in de ochtend. :)
SWZ is de trotse koploper in de 3e klasse en wil kampioen worden. Misschien een vooruitziende blik daar in Friesland dat de KNVB misschien nog een weekendje laat spelen.

Daar zullen de mensen, die in die wijk wonen, blij mee zijn. Felle lampen aan en dat geschreeuw om 5.30 in de ochtend.
 

Joost

Well-known member
Maatregelen worden zo ingevoerd, maar het terugdraaien duurt meestal heel lang. De IC stroomt niet opeens leeg. Het zou fijn zijn als de Tweede Kamer afdwingt dat er nummers worden geplakt op basis waarvan maatregelen worden teruggedraaid.

Je bedoelt zoiets als een routekaart?
 

bqandy

Well-known member
De KNVB schrijft over de categorie A:
Komend weekend geen regulier competitieprogramma voor de jeugd en senioren. Op vrijwillige basis worden wel inhaalwedstrijden gepland om zo het aantal gespeelde wedstrijden per team recht te trekken. Na het Kamerdebat, beslist de KNVB over het doorgaan en de insteek van de geplande wedstrijden op 11/12 december en 18/19 december. Afhankelijk van de mogelijkheden om te trainen, worden de competities stilgezet, inhaalwedstrijden gefaciliteerd of een regulier programma georganiseerd.

Dat laatste (regulier programma) betekent toch gewoon dat als clubs toch voor de competitie willen spelen de KNVB scheidsrechters levert enzovoorts? Het wordt feitelijk aan de clubs zelf over gelaten of ze ongetraind de wei willen in gaan. Of ben ik nou gek.
 

Bonehead

Well-known member
Dat laatste (regulier programma) betekent toch gewoon dat als clubs toch voor de competitie willen spelen de KNVB scheidsrechters levert enzovoorts? Het wordt feitelijk aan de clubs zelf over gelaten of ze ongetraind de wei willen in gaan. Of ben ik nou gek.
De KNVB zet in dat morgen wordt besloten dat er tot 20:00 uur getraind mag worden. Dat is volgens hen genoeg dat iedereen, met wat aanpassingen, kan trainen. Maar goed: Zover is het nog niet, dus is het aankomend weekend op facultatieve basis. Dat zal er voor volgend weekend wel af gaan en dan is het of trainen en voetballen of winterstop.
 

bqandy

Well-known member
Ik zie allerlei inhaalduels ingepland worden voor zondag.

De clubs zelf weten van niets.
Ja klopt. Ik zag dat er allerlei wedstrijden met Groninger clubs waren ingepland. Ik belde toen even met de trainer van Gorecht uit Haren voor een interviewtje waarom zij "ongetraind" tegen DESZ gingen spelen. Toen bleek dat de clubs nog helemaal geen contact met elkaar gehad hadden. Gorecht zou met DESZ bellen of zij die wedstrijd wilden spelen, want Gorecht wilde wel. Maar tot verbazing van iedereen bij Gorecht had de KNVB de wedstrijd al op het programma gezet.
En zo werd een ingelaste wedstrijd van Helpman direct weer afgelast, omdat er corona was bij tegenstander ASVB.
Beetje vreemd allemaal.
 
Bovenaan