Algemene prestaties in Tokyo

Friesland

Well-known member
Die spelers in het 3x3 toernooi, zijn dat nou topspelers uit het standaard basketbal die zijn overgestapt (zoals ook veel beachvolleyballers uit de zaal kwamen, zoals Schuil en Nummerdor vroeger bij ons) of zijn ze echt bij wijze van spreke van de pleintjes afgetrokken?
Zou een voetbalvariant hierop ook kans maken om Olympisch te worden? Bestaat "pleintjesvoetbal" überhaupt in de vorm van een min of meer serieuze sport?
Voetbal heeft natuurlijk futsal en beachsoccer. Beide zouden best Olympisch kunnen worden. Sterker, futsal is al een onderdeel op de jeugdspelen, ipv voetbal.

Naast beachvolleybal en beachsoccer bestaat er ook nog beachhandbal. Daar was laatst rumoer over de vrouwentenues. Ik dacht eerst dat het over volleybal ging maar het bleek toch echt om de strandvariant van handbal te gaan. Beachhandbal is overigens net als futsal een onderdeel op de jeugdspelen.
 

JMD

Well-known member
Even zijsprongetje: er bestaat ook ski-volleybal... Dat mag wat mij betreft ook wel Olympisch worden... :) (op de winterspelen dan natuurlijk)
 

JMD

Well-known member
Epke Zonderland heeft bekend gemaakt te stoppen met turnen. Er was nog sprake van dat hij nog het WK in oktober zou turnen (volgens mij ook in Japan), maar ziet daar van af.
 

erka

Well-known member
Het zijn voormalig profs van Donar en Amsterdam. Behoorden in hun generatie wel tot de betere basketballers van Nederland.

Je hebt wel veel van die pleintjesvoetbaltoernooien in Nederland. Maar hoe dat internationaal gaat en of er een Olympische sport in zit, geen idee. Ik zou wel voor zijn!

Slagter en Voorn behoorden tot de absolute Nederlandse top gedurende 10-15 jaar in de zaal. Van der Horst was ook een van de beteren. Bekkering is komen aanwaaien want halve Canadees. Heeft ook nog wel in de zaal gespeeld aantal jaren in NL.
 

de waan

Well-known member
Ja gek he, bij 5x5 zijn we net aan wel/niet goed genoeg voor een EK maar bij 3x3 gewoon goed op de OS.

Heb ik laatst een stuk over gelezen, dat hier bewust in geïnvesteerd is. Omdat je minder goede spelers nodig hebt en omdat het door veel echte basketballanden nog niet echt 'ontdekt' is. Slim gedaan dus.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Heb ik laatst een stuk over gelezen, dat hier bewust in geïnvesteerd is. Omdat je minder goede spelers nodig hebt en omdat het door veel echte basketballanden nog niet echt 'ontdekt' is. Slim gedaan dus.
Toch wel teleurstellend dat de visionairs hier op dit forum dit niet eerder ontdekt hebben.
 
D

Deleted member 2709

Guest
De finale 4x100m vrije slag dames is al om 4:45, zo laat ga ik niet opblijven en zo vroeg opstaan al helemaal niet. Ik zie het rond 9 uur wel wat ze gedaan hebben.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gistermiddag bij de 3x3 basketbal ook al.
Ja, maar dat werd de hele dag uitgezonden op Eurosport 2. Dus daar hadden ze geen storing. Heel vreemd eigenlijk dat je een hele dag problemen hebt met commentaar op je streams. Maar goed, ze hebben het gefixt.
 
Bovenaan