Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
Zie net een flits van het klimmen. Zo snel loop ik vlak nog niet eens.
Echt mooi om te zien. Dit is overigens maar 1 onderdeel van het klimmen, ook nog boulderen en voorklimmen.
De beste allrounder op die 3 onderdelen wint goud.

JMD

Well-known member
GB wordt verpulverd bij de achtervolging dames...
Duitsland wint dit onderdeel voor het eerst, in een WR. 4.04

Die Chinees wint de brug bij het turnen.
Nu balk dames, Simone Biles komt in actie.

JMD

Well-known member
Medaille 20 is dus binnen, alleen Sydney 2000 (25), Sochi 2014 (24) en Athene 2004 (22) leverden meer medailles op.
Ook Londen 2012 en Pyeongchang 2018 leverden 20 medailles op.

Het record medailles van Sydney gaat er echt aan, de 12x goud van toen gaan we niet halen. Maar goed, dat was ook idioot toen, bijna de helft van de medailles van toen waren goud.

Maasveld

Well-known member
Medaille 20 is dus binnen, alleen Sydney 2000 (25), Sochi 2014 (24) en Athene 2004 (22) leverden meer medailles op.
Ook Londen 2012 en Pyeongchang 2018 leverden 20 medailles op.

Het record medailles van Sydney gaat er echt aan, de 12x goud van toen gaan we niet halen. Maar goed, dat was ook idioot toen, bijna de helft van de medailles van toen waren goud.
Onzin, we pakken nog 5x goud bij het baanwielrennen, hockeydames, Fontijn en 3 bij de atletiek!

JMD

Well-known member
Onzin, we pakken nog 5x goud bij het baanwielrennen, hockeydames, Fontijn en 3 bij de atletiek!
De atletiekverslaggever van de Telegraaf verwacht 12 medailles voor NL bij atletiek... Ik geloof er geen moer van.
Een stuk of 5 zou al heel mooi zijn.

Jamel

Administrator
Forumleiding
De atletiekverslaggever van de Telegraaf verwacht 12 medailles voor NL bij atletiek... Ik geloof er geen moer van.
Een stuk of 5 zou al heel mooi zijn.
12!? Welke dan allemaal? Hassan 3, Bol 1, verder kom ik niet.

Friesland

Well-known member
Denemarken naar de achtervolgingsfinale.
Als je <1 meter achter de laatste tegenstander rijdt geldt dat als inhalen, en bij inhalen ben je door.
Als Denemarken een reglementaire overwinning krijgt toegewezen is dat niet voldoende. De twee snelste winnaars gaan door naar de gouden finale. Denemarken heeft geen tijd neergezet in deze ronde, dus als Denemarken niet over zou rijden komen ze in de bronzen finale. Zowel Italië als Australië waren deze ronde ook sneller dan Denemarken in de kwalificatie was. Denemarken was wel op weg om sneller te zijn dan de Italianen. Maar "op weg naar" telt natuurlijk niet.

Bovenaan