Algemene prestaties in Tokyo

JMD

Well-known member
Als Denemarken een reglementaire overwinning krijgt toegewezen is dat niet voldoende. De twee snelste winnaars gaan door naar de gouden finale. Denemarken heeft geen tijd neergezet in deze ronde, dus als Denemarken niet over zou rijden komen ze in de bronzen finale. Zowel Italië als Australië waren deze ronde ook sneller dan Denemarken in de kwalificatie was. Denemarken was wel op weg om sneller te zijn dan de Italianen. Maar "op weg naar" telt natuurlijk niet.
Nee, dat is niet zo.
Dit staat op de site van Tokyo:
The winners of heats 3 and 4 in the First Round ride the final for the gold and silver medals. The remaining six teams will be ranked by their times in the First Round and will be paired as follows: The two fastest teams ride the final for the bronze medal. The next two fastest teams ride the final for 5th and 6th places. The last two teams ride the final for 7th and 8th places.

GB zal dan dus moeten rijden om te kijken welke tijd ze kunnen rijden en in welke finale (3/4, 5/6, 7/8) ze komen.

JMD

Well-known member
6e goud dus, ex aequo met Amsterdam 1928 en Londen 2012.
Peking 2008 (7), Rio 2016 (8), Sochi 2014 (8), Pyeongchang 2018 (8) en Sydney 2000 (12) deden het beter.

Friesland

Well-known member
Ik vroeg mij af waarom die Britten het de laatste ronde lieten lopen, maar ik zie nu in de herhaling dat de tweede Brit de derde er in de tweede ronde af rijdt.

Maasveld

Well-known member
Ik vroeg mij af waarom die Britten het de laatste ronde lieten lopen, maar ik zie nu in de herhaling dat de tweede Brit de derde er in de tweede ronde af rijdt.
Verschil tussen de eerste en tweede Brit was ook al te groot. Ze hebben amper voordeel van elkaar gehad.

Friesland

Well-known member
Nee, dat is niet zo.
Dit staat op de site van Tokyo:
The winners of heats 3 and 4 in the First Round ride the final for the gold and silver medals. The remaining six teams will be ranked by their times in the First Round and will be paired as follows: The two fastest teams ride the final for the bronze medal. The next two fastest teams ride the final for 5th and 6th places. The last two teams ride the final for 7th and 8th places.

GB zal dan dus moeten rijden om te kijken welke tijd ze kunnen rijden en in welke finale (3/4, 5/6, 7/8) ze komen.
Ja, je hebt gelijk. Ik dacht dat de opzet hetzelfde was als bij de teamsprint. Maar hier rijdt 1 tegen 4 en 2 tegen 3. Opzich is dat wel logisch want op 4km is de kans dat je het andere team inhaalt groter dan op 750m. Dat wil je in principe niet, dus moet het niveauverschil niet te groot zijn.

JMD

Well-known member
Ja, je hebt gelijk. Ik dacht dat de opzet hetzelfde was als bij de teamsprint. Maar hier rijdt 1 tegen 4 en 2 tegen 3. Opzich is dat wel logisch want op 4km is de kans dat je het andere team inhaalt groter dan op 750m. Dat wil je in principe niet, dus moet het niveauverschil niet te groot zijn.
Jep. Maar ik was er dus vanuit gegaan dat de verliezers van die 1-4 en 2-3 wedstrijden dus om brons zouden rijden, maar dat is niet zo.

erka

Well-known member
Mij ook ja.

Die man zag ook medailles bij 3 estafettes en Vloon bij polshoog... Dat lijkt me echt veel te veel ja.

Ja en nee. Nederland is goed in beide 4x400's vooral. Met een beetje geluk en een DQ ergens zou het kunnen. En de polshoog ligt volledig open , en Vloon heeft wel de hoogte op zich. Hij kan het wel.

Bovenaan