Ja precies. Tuurlijk winnen de mannen altijd van de vrouwen als ze tegen elkaar zouden spelen. Maar ik zie in elk geval niet aan de lopende band slechte aannames, idiote passes, verdedigende blunders, grote keepersfouten en tactische onbenullen.Eigenlijk bij alle sporten is dat zo, ook handbal, volleybal enz is echt geen verschil tussen heren en dames (behalve kracht natuurlijk), sterker nog: ik vind damesvolleybal veel leuker om te zien, minder "beuken".
Denk dat wel meespeelt dat vrouwenvoetbal (in tegenstelling tot hockey, volleybal enz) pas een jaar of 30 echt serieus wordt gespeeld (eerste WK ik meen in 1991). Maar dan zou je inmiddels wel veel betere dingen verwachten ja.
Nee, het veld is niet kleiner... Noch bij handbal, noch bij hockey, noch bij volleybal, ....Het veld bij de voetbalvrouwen is gewoon te groot en de techniek is veel minder goed. Bij hockey en handbal is het veld kleiner waardoor fysiek minder uitmaakt. Technisch kun je trainen door jarenlange evolutie. Ik zou echt het veld kleiner maken.
Hij bedoelt dat die velden sowieso kleiner zijn, dus ook bij de mannen.Nee, het veld is niet kleiner... Noch bij handbal, noch bij hockey, noch bij volleybal, ....
Bij volleybal hangt het net iets lager, maar bij basketbal bv niet. De doelen zijn even groot.
Ja precies. Tuurlijk winnen de mannen altijd van de vrouwen als ze tegen elkaar zouden spelen. Maar ik zie in elk geval niet aan de lopende band slechte aannames, idiote passes, verdedigende blunders, grote keepersfouten en tactische onbenullen.
Hij bedoelt dat die velden sowieso kleiner zijn, dus ook bij de mannen.
O, op die manier.Hij bedoelt dat die velden sowieso kleiner zijn, dus ook bij de mannen.
Hahaha. Ja, of over Feyenoord.Als je het hebt over slechte aannames, idiote passes, verdedigende blunders, grote keepersfouten en tactische onbenullen, heb je het dan ook over de hockeyheren? De dames zouden nog van ze winnen ook.
O, op die manier.
Maar aan de andere kant, bij rugby is het veld groter dan bij voetbal, en daar ziet het er bij de sevens even goed uit bij dames als heren.
En verder scheelt dat dan idd aan kracht, maar niet vwb techniek.
Denk dat dat laatste heel belangrijk is, het vrouwenvoetbal (en dan met name het 'Umfeld') is totaal kritiekloos. Dat zie je bv ook aan de fanboys zoals DeMaster, er mag geen kritiek komen...Hahaha. Ja, of over Feyenoord.
Nee maar het verschil is echt gigantisch. Zelfs bij de beste voetbalvrouwenploegen die in topvorm zijn, zie je die dingen die ik noemde aan de lopende band. En het wordt ook gewoon geaccepteerd bij die ploegen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Zo'n Dominique Janssen om die even als voorbeeld te nemen. Ze is echt niet de enige hoor. Maar die schiet dus in de eerste wedstrijd een vrije trap fantastisch binnen. Dan denk je, die kan wel wat. Maar als je haar ziet verdedigen... Mijn broertje speelde in de F6 van Nieuwenhoorn toen hij begon met voetballen. Die hadden als bijnaam 'De Pietertjes'. De reden zal zich laten raden. En dan ging ik na de training weleens een balletje trappen met die gastjes. Die vielen allemaal om bij de meest simpele kapbeweging. De manier waarop Janssen soms werd uitgekapt en voorbij werd gespeeld deed me daar aan denken. Echt verschrikkelijk.Nee, het verschil in techniek en tactiek is ook levensgroot. Ik erger me bij vrouwenvoetbal nog het meest aan het tactisch onbenul. Ze zijn al blij als een bal over de middellijn komt.