Ze gaan de atletieknummers in Stade de France doen?
Ja precies, dat lijkt me fantastisch. Maar ook wat meer obscure sporten zoals boogschieten of gewichtheffen, gewoon om de beleving mee te maken bij dat soort sporten. Tuurlijk vind ik het, zoals dit jaar, heerlijk om alles te kunnen volgen vanaf de bank. Maar om er een paar dagen tussen te lopen, ook al mis je dan misschien veel, lijkt me gewoon heel gaaf.Gelet op je judoverhaal, kaartjes voor judo in Parijs. Dat lijkt me een hele belevenis. Parijs is het Europese juddomekka met zo'n Bercy waar makkelijk 20.000 mensen op judo afkomen. Maar Bercy zal straks wel voor andere indoor gebruikt worden.
Ook een mooie in Parijs is waar gehockeyd wordt: Stade de Colombes, het toneel van de watersnoodwedstrijd en het beslissingsduel Ajax - Benfica uit 1969...Ik zit net even de venues te bekijken.
Klopt, er kan een atletiekbaan in SdF, ook al eerder toegepast tijdens WK atletiek
Rugby Sevens ook in SdF
Voetbal in Parc des Princes (en andere steden)
Turnen en basketbal in Bercy
Veel zaalsporten in Expo Versailles
BMX, 3x3 basket en andere urban sports op het Place de la Concorde
Paardjes in Versailles uiteraard
Parijs heeft trouwens meeste faciliteiten al staan en hoeft alleen enkele tijdelijke te bouwen.
Los Angeles in 2028 alleen maar bestaande stadions trouwens.
Ja, echte heuvels heb je niet rond Parijs, maar aan de andere kant is er in en rond Parijs praktisch geen meter vlak.Wielerkoers zal wel voor de sprinters zijn, finish bij de Eiffeltoren.
Al dachten Cavendish en co dat ook in Londen
@erka heb jij enig idee wanneer de kaartverkoop voor de Spelen ongeveer beginnen? Heb jij toen heel vroeg al kaarten moeten halen, of is dat pas een jaartje van tevoren ofzo?
Thanks! M'n beste maat waarmee ik alle sportwedstrijden, concerten en festivals mee bezoek is enthousiast. Dus dat maakt de kans wel vrij groot dat ik ga.Poeh, dat was een half jaar vantevoren dacht ik, en via NOC/NSF kon je toen pakketjes kopen. Maakten we toen ons heel druk om, maar achteraf was behalve atletiek niks uitverkocht. Bij sommige venues gaven ze zelfs ter plekke kaarten weg. Zal nu wel anders zijn in Parijs.
Poeh, dat was een half jaar vantevoren dacht ik, en via NOC/NSF kon je toen pakketjes kopen. Maakten we toen ons heel druk om, maar achteraf was behalve atletiek niks uitverkocht. Bij sommige venues gaven ze zelfs ter plekke kaarten weg. Zal nu wel anders zijn in Parijs.
Thanks! M'n beste maat waarmee ik alle sportwedstrijden, concerten en festivals mee bezoek is enthousiast. Dus dat maakt de kans wel vrij groot dat ik ga.
Het lijkt mij ook gaaf om eens Spelen van dichtbij mee te kunnen maken. Ik had mijn zinnen gezet op de winterspelen in Beijing, maar ik ben bang dat dit niet zal lukken. Ik ben al blij als ik volgend jaar zomer naar China kan afreizen.
Familie woont in Beijing, dus kaartjes zou niet zo'n probleem zijn, geen idee hoever het dan met Covid staat. Wij focussen dus op komende zomer.Ja dat leek mij ook wel aardig. Al zag mijn vrouw dat niet echt zitten, omdat Beijing dan helemaal terror zal zijn. Beijing overigens nog in 2019 geweest, dus op de Verboden Stad na die toen vanwege het jubileum van de Partij verboden was heb ik daar verder eigenlijk niks bijzonders meer te bezoeken.
Ik vind 32 euro voor een kaartje voor een sportevenement anders echt niet zo duur. Dus als het zoiets als dit wordt, kan ik er prima mee leven.Tickets Olympische Spelen 2024 Parijs | Hoe en waar kaarten kopen?
Op zoek naar tickets voor de Olympische Spelen 2024 in Parijs? Lees hier hoe en waar je tickets en kaarten kunt kopen voor de Zomerspelen van 2024.www.os2024parijs.nl
Een jaar vantevoren dus begint de verkoop. Let niet op de prijzen, volgens mij klopt daar niet veel van. Japan heeft een prijsniveau van Zwitserland. En je moet voor de combi's gaan, die zijn financieel heel aantrekkelijk. Volgens mij hadden we toen voor 100 euro een pakket van 5 dagen met per dag 3 events. Vaak juist de obscure sporten. Voor de grote sporten moet je wel dokken.