Algemene prestaties in Tokyo

erka

Well-known member
Caljouw moet nu in de 8e finale tegen een speler uit Guatemala, die hij moet kunnen hebben.
Maja, wint ie die dan komt ie tegen de nr1 van de wereld.

Reinoud

Well-known member
Als hij 1/4 finale haalt heeft hij echt een fantastisch toernooi gespeeld! Denk redelijk historisch. Zelfs de dame die namens Indonesië nog zilver heeft gehaald heeft volgens mij voor NL geen medaille gehaald.

erka

Well-known member
Als hij 1/4 finale haalt heeft hij echt een fantastisch toernooi gespeeld! Denk redelijk historisch. Zelfs de dame die namens Indonesië nog zilver heeft gehaald heeft volgens mij voor NL geen medaille gehaald.

Jawel, Mia Audina haalde zilver in 2004, met Erka live op de tribune :)

PES5

Administrator
Forumleiding
Even een zijsprongetje: er zijn natuurlijk best wel wat discussies over vrouwen als analisten en/of commentator bij sporten. Veel zeggen dat het teveel een mannenwereld is en dat een vrouw bij voorbaat al wordt afgeschoten. Ik zelf sta er ook een beetje met mixed feelings in. Het zou niet uit moeten maken of het een man of een vrouw is, maar ik erger me gewoon vaker aan vrouwelijke commentatoren en analisten. Er zitten best wat goeie dames tussen, maar zoals die analiste bij het EK, daar zit ik dus gewoon helemaal niet op te wachten. Die zit daar alleen maar omdát ze een vrouw is.

Nu bij de Spelen heb je bij de Eurosport Player heel veel vrouwelijke commentatoren. Eigenlijk bij bijna elke sport wel. In het Engels weliswaar, maar ik heb nog niet één keer gehad van "wat een irritant commentaar". Ik denk dus dat de Nederlandse tv gewoon niet goed genoeg scout.

Die vrouw bij MotD nog nooit gehoord? Drama!

Ik vind Suze van Kleef in Nederland ook een drama.

erka

Well-known member
Hoe lang ben je toen in Athene geweest? Wat heb je allemaal gezien?

Een week. Ik had met paar vrienden een huisje ergens ver buiten Athene (want onbetaalbaar destijds, die Grieken gooiden hun tarieven in Athene 10x omhoog ofzo toen). Je kon toen pakketjes toegangskaartjes kopen voor een schappelijke prijs en als je naar populaire onderdelen wilde moest je flink bijdokken. Wij hadden toen een pakket en daarnaast nog bij atletiek en basketbal geweest. Ik vond het geweldig om een keer mee te maken maar 1x is wel genoeg. Het is zo enorm groot en onoverzichtelijk.

Het is alweer 17 jaar geleden maar gelukkig hebben we de foto's nog.

Van de badmintonfinale heb ik geen goede foto meer kunnen vinden maar van de halve finale met Mia Audina nog wel.
IMG_0886.JPG

Ook judo gezien, judo is live echt helemaal geweldig. Nog veel spannender dan voor de TV. Zagen Dennis van der Geest nog verliezen als ik me goed herinner.

IMG_0891.JPG

Atletiek gezien, met oa de 800m dames 3000m steeple en die Griekse hordenloopster die verrassend won en al die Grieken helemaal gek

IMG_0924.JPG

En nog de kwartfinale basketbal Griekenland-Argentinië. Wat een sfeer was dat. Grieken verloren maar dat was echt een enorme ervaring. Argentinië met oa Ginobili uiteraard en de Grieken met hun volksheld Spanoulis.

IMG_0982.JPG

En nog hier en daar wat wedstrijdjes waar je bijna gratis in kon, zoals volleybal en handbal voorrondes.

JMD

Well-known member
Het is zo enorm groot en onoverzichtelijk.
Mooie foto's. Jaloers! Maar wat je hier aangeeft is ook wat me er van weerhouden heeft om naar Londen 2012 te gaan of naar Parijs 2024 te gaan. Je bent dan bij 1 evenement en mist een hele hoop andere zaken. Ik probeer naar grote toernooien van losse sporten te gaan (heb al WK Atletiek Londen, EK Zwemmen Eindhoven, WK Beachvolleybal Amsterdam, WK Baanwielrennen Apeldoorn enz gezien).

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zit er serieus over na te denken om over drie jaar ook een paar dagen naar de Spelen te gaan. Lijkt me geweldig!

Zo, ik zit net even de samenvatting van de NOS te kijken van die tijdrit. Wat reageren Herbert en Maarten tam joh. Alsof het een formaliteitje was waar ze naar zaten te kijken.

erka

Well-known member
Mooie foto's. Jaloers! Maar wat je hier aangeeft is ook wat me er van weerhouden heeft om naar Londen 2012 te gaan of naar Parijs 2024 te gaan. Je bent dan bij 1 evenement en mist een hele hoop andere zaken. Ik probeer naar grote toernooien van losse sporten te gaan (heb al WK Atletiek Londen, EK Zwemmen Eindhoven, WK Beachvolleybal Amsterdam, WK Baanwielrennen Apeldoorn enz gezien).

Ga er maar vanuit dat je bij een OS vrijwel alles mist waar je niet zelf bij bent. Aangezien je natuurlijk overdag en 's avond ook zelf bij evenementen bent.

JMD

Well-known member
Nederlanders morgen:
01.30 roeien, B-finale heren 2 zonder stuurman
02.00 handbal dames, Nederland - Angola
03.00 BMX voorronde, 3 heren voor NL rijden 3x (heats starten om 03.00, 03.42, 04.24)
03.10 roeien, finale, lichte dubbel twee vrouwen
03.21 BMX voorronde, 3 dames voor NL rijden 3x (heats starten om 03.21, 04.03, 04.45)
03.30 roeien, halve finale, skiff dames Anna Souwer
03.44 zwemmen, finale 200m schoolslag heren, Arno Kamminga
03.58 zwemmen, halve finale 100m vrije slag dames, Femke Heemskerk
04.00 judo Korrel (heren) 16e partij, bij winst 21e partij (Korrel start in 1/8 finale)
04.00 judo Steenhuis (dames) 11e partij, bij winst 18e partij (Steenhuis start in 1/8 finale)
05.05 zeilen, dames 470, Zegers/Berkhout race 3 + 4, 49er heren, Lambriex/Van Vugt race 5 + 6
05.15 hockey heren, Nederland - Groot Brittannië
05.15 zeilen, dames Laser Radial, Bouwmeester race 7 + 8
06.05 zeilen, dames RSX De Geus, race 10/11/12
07.35 zeilen, heren, Finn, Heiner, race 5 + 6
08.00 beachvolleybal, groepsfase, 3e wedstrijd, Stam/Schoon
08.20 zeilen, heren RSX, Badloe, race 10/11/12
09.39 boogschieten, 1e ronde dames, Schloesser, bij winst om 10.05 2e ronde
10.00 judo, eventuele herkansingen, halve finale enz
10.00 badminton avondsessie met KF damesdubbel (Piek/Seinen) en 1/16 finale Caljouw (herenenkel). Precieze schema is nog niet bekend, kan ook zijn dat ze vrijdag spelen
10.31 boogschieten, 1e ronde heren, Wijler, bij winst om 11.10 2e ronde
12.00 hockey dames, Nederland - Groot Brittannië
12.50 turnen, individuele meerkamp dames, Lieke Wevers (en Thorsdottir 1e reserve)
12.54 zwemmen, heren, 100m vlinderslag series, Nyls Korstanje
13.09 zwemmen, dames, 200m rugslag series, Sharon van Rouwendaal
13.21 zwemmen, gemengde estafette 4x100m wisselslag, series Nederland
15.00 beachvolleybal, groepsfase, 3e wedstrijd, Brouwer/Meeuwsen

JMD

Well-known member
Ga er maar vanuit dat je bij een OS vrijwel alles mist waar je niet zelf bij bent. Aangezien je natuurlijk overdag en 's avond ook zelf bij evenementen bent.
Dat dus ja. Dan ben ik liever bij een WK Atletiek in de wetenschap dat er niet ondertussen ook nog WK Zwemmen, Baanwielrennen enz is.

erka

Well-known member
Toch is het wel leuk om een keer te doen hoor. Ik weet niet of dat tegenwoordig (los van corona) nog zo is, maar toen kon je 's avonds tijdens het eten in de stad gewoon topsporters tegenkomen. Zaten een keertje te lunchen en toen kwamen er twee Australische roeisters bij ons zitten. Dan zie je pas dat die lui armen als scheepskabels hebben. Niet normaal.

Om een keer mee te maken zou ik echt het wel aanraden. Alleen dan moet je even anders kijken dan normaal.

JMD

Well-known member
En ook Frankrijk uitgeschakeld bij het voetbal. Spanje de enige Europese ploeg die door is...

Bestaat niet meer

Well-known member
Ikzelf ben in 2012 via winactie NS gratis bij paardje spring en HHH geweest. Toen nog Schroder zilveren medaille zien winnen en werd die avond Dorian van Rijsselberghe gehuldigd. Op heenweg in Belgie wachtend op de trein onder kanaal door in rij achter Kim Clijsters gestaan.

erka

Well-known member
Ik zit er serieus over na te denken om over drie jaar ook een paar dagen naar de Spelen te gaan. Lijkt me geweldig!
Gelet op je judoverhaal, kaartjes voor judo in Parijs. Dat lijkt me een hele belevenis. Parijs is het Europese juddomekka met zo'n Bercy waar makkelijk 20.000 mensen op judo afkomen. Maar Bercy zal straks wel voor andere indoor gebruikt worden.

Bovenaan