Algemene prestaties in Tokyo

D

Deleted member 2709

Guest
Ik snap ook wel dat het niet karrenvrachten medailles hoeven te zijn, maar het is het steeds allemaal net niet...
In Athene volgens mij 4 medailles bij judo, daarna loopt het terug.

Dit jaar wel de teamwedstrijd nieuw, ben benieuwd wat NL daar kan.
Gaat normaal tussen Japan en Frankrijk, daarachter is het redelijk open.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben ook niet verder gekomen dan gele band en dan kreeg je er nog een kleur slip aan genaaid. Was een verplichting van mijn ouders dat ik op judo ging. Was op zich ook niet vervelend. Daarna lekker gaan voetballen. Dansen hoorde ook zogenaamd bij de opvoeding, maar tegen die tijd was ik oud genoeg om dat tegen te houden.

D

Deleted member 2709

Guest
Ik ben ook niet verder gekomen dan gele band en dan kreeg je er nog een kleur slip aan genaaid. Was een verplichting van mijn ouders dat ik op judo ging. Was op zich ook niet vervelend. Daarna lekker gaan voetballen. Dansen hoorde ook zogenaamd bij de opvoeding, maar tegen die tijd was ik oud genoeg om dat tegen te houden.

Hebben wij dezelfde moeder :D precies hetzelfde verhaal hier (alleen heb ik niet op voetbal gezeten)

erka

Well-known member
Geweldig gevecht van Van Dijke. Het pakkingsgevecht was super lastig en ze liep steeds achter die straf achterstand aan. Ze had wel het initiatief in de loop van de golden score, maar die Duitse deed steeds net genoeg om geen strafje te krijgen voor passiviteit. Toen ze hem op een gegeven moment wel kreeg voor duiken, opende het gevecht zich voor Sanne. Want ze was zogezegd actiever. En dan prachtig afgemaakt met een geweldige ippon. :)

Hé Mark Huizinga, ga eens van dat account van Jamel af man.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Moet trouwens in al mijn bescheidenheid ook wel zeggen dat ik altijd erg analytisch naar sport kijk en op die manier probeer te ontdekken welke tactieken er allemaal toegepast worden. Dat gaat bijvoorbeeld bij judo waarschijnlijk wel wat verder dan de gemiddelde "gooi haar gewoon op d'r rug, joh!" tv kijker. En als je dan honderden wedstrijden in je leven gezien hebt, dan ga je wel bepaalde dingen herkennen natuurlijk.

JMD

Well-known member
We hebben nu 6 zilveren medailles gehaald, nog 2 en we zitten aan 100 zilveren medailles op de Zomerspelen. En nog 5 voor de 300e medaille op de Zomerspelen.
For the record, het is nu: 87x goud, 98x zilver, 110x brons

Op de winterspelen is het 45-44-41

erka

Well-known member
Moet trouwens in al mijn bescheidenheid ook wel zeggen dat ik altijd erg analytisch naar sport kijk en op die manier probeer te ontdekken welke tactieken er allemaal toegepast worden. Dat gaat bijvoorbeeld bij judo waarschijnlijk wel wat verder dan de gemiddelde "gooi haar gewoon op d'r rug, joh!" tv kijker. En als je dan honderden wedstrijden in je leven gezien hebt, dan ga je wel bepaalde dingen herkennen natuurlijk.

Mooi. Ik kijk op die manier naar badminton, iets van 20 jaar zelf gespeeld en ook wedstrijdniveau. En basketbal (5x5 dan) en rugby vanwege de vele wedstrijden al gezien.

JMD

Well-known member
Tegen Spanje. Op papier de lastigste tegenstander. Maar omdat ze van Australië verloren hebben, moet er eigenlijk gewonnen worden.
Je moet geen 4e worden, het duel tegen Canada wordt daarvoor de sleutel. Maar elke extra zege is meegenomen natuurlijk.

JMD

Well-known member
Ik moest een sport doen, maakte niet uit wat. En ja, zo rond mijn 16e moest ik idd ook stijldansen... Dat deed ik onder protest en de verzekering dat ik dat maar 1 jaar zou doen... Inmiddels stijldans ik 25 jaar... :)

PES5

Administrator
Forumleiding
Gelukkig pakt Van Dijke 'm met Ippon. Een derde straf had toch gevoeld alsof je met een vrije trap die 6m over zeilt, toch de winst krijgt.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Even een zijsprongetje: er zijn natuurlijk best wel wat discussies over vrouwen als analisten en/of commentator bij sporten. Veel zeggen dat het teveel een mannenwereld is en dat een vrouw bij voorbaat al wordt afgeschoten. Ik zelf sta er ook een beetje met mixed feelings in. Het zou niet uit moeten maken of het een man of een vrouw is, maar ik erger me gewoon vaker aan vrouwelijke commentatoren en analisten. Er zitten best wat goeie dames tussen, maar zoals die analiste bij het EK, daar zit ik dus gewoon helemaal niet op te wachten. Die zit daar alleen maar omdát ze een vrouw is.

Nu bij de Spelen heb je bij de Eurosport Player heel veel vrouwelijke commentatoren. Eigenlijk bij bijna elke sport wel. In het Engels weliswaar, maar ik heb nog niet één keer gehad van "wat een irritant commentaar". Ik denk dus dat de Nederlandse tv gewoon niet goed genoeg scout.

D

Deleted member 2709

Guest
Weinig kansen op medailles morgen: lichte dubbeltwee roeien (vooraf wel favoriet voor medaille met kans op goud toegedicht, maar plaatsten zich slechts als 6e en laatste voor de finale), Arno Kamminga 200m schoolslag en beide judoka's.
Dat was het volgens mij wel?

Bovenaan