Algemene prestaties in Tokyo

D

Deleted member 2709

Guest
De Spelen vallen voor de Belgen wel tegen, ook daar werden de veruit succesvolste naoorlogse Spelen voorspeld met 10 medailles waarvan 4x goud, maar ze zijn bij het wielrennen en judo hun kansen al kwijt.
Wel nog een goede turnster in een toestelfinale en een meerkampster.
edit. en hockey natuurlijk

erka

Well-known member
Heemskerk prima, makkelijk door. Kromo ook, wel iets minder overtuigend.

McKeon laat even zien dat ze de grote favoriet is.

JMD

Well-known member
De Spelen vallen voor de Belgen wel tegen, ook daar werden de veruit succesvolste naoorlogse Spelen voorspeld met 10 medailles waarvan 4x goud, maar ze zijn bij het wielrennen en judo hun kansen al kwijt.
Die meerkampster is volgens mij torenhoge favoriet en regerend wereldkampioene.

JMD

Well-known member
De succesvolste Spelen van België na de oorlog zijn 7 medailles uit 1948, en als 2e 6 medailles in 1976, 1996 en 2016.

D

Deleted member 2709

Guest
Nou hups Sanne van Dijke, in de EK finale won ze van deze Duitse met Italiaanse naam.

erka

Well-known member
Heemskerk als 9e door naar de HF
Kromo moet een swimoff.

Heemskerk moet nog hard zwemmen in de HF om een finale te kunnen halen, Kromo zie ik dat niet meer doen, mocht ze de swimoff winnen.

JMD

Well-known member
Als Van Dijke niet wint hou je ondanks die 7 medailles alsnog een licht katterig gevoel over aan deze dag, want dan is het bij de judoka's weer net niet.

D

Deleted member 2709

Guest
Als Van Dijke niet wint hou je ondanks die 7 medailles alsnog een licht katterig gevoel over aan deze dag, want dan is het bij de judoka's weer net niet.
We zijn ook gewoon een klein judolandje, ook al denken we in Nederland van niet. Kijk voor de grap eens naar de medaillespiegels van de laatste paar Spelen..
Maar helemaal geen medaille was in 1984 voor het laatst.

JMD

Well-known member
We zijn ook gewoon een klein judolandje, ook al denken we in Nederland van niet. Kijk voor de grap eens naar de medaillespiegels van de laatste paar Spelen..
Maar helemaal geen medaille was in 1984 voor het laatst.
Ik snap ook wel dat het niet karrenvrachten medailles hoeven te zijn, maar het is het steeds allemaal net niet...
In Athene volgens mij 4 medailles bij judo, daarna loopt het terug.

Dit jaar wel de teamwedstrijd nieuw, ben benieuwd wat NL daar kan.

Bovenaan