Eens. Maar hoe kan het dan dat die Japanners het wel steeds goed doen?Op een of andere manier zijn de commentaren bij judo eigenlijk altijd zo dat ze de medaille al hebben gewonnen voordat ze beginnen. Vorige OS ook al steeds. Misschien is het toch niet zo makkelijk.
Eens. Maar hoe kan het dan dat die Japanners het wel steeds goed doen?
Wat ik hoor is dat een hoop van die judoka's best al medailles op EK/WK gewonnen hebben, dus het zijn ook geen koekenbakkers.
Ja tuurlijk, de breedte is daar heel sterk. Maar dit is wel een sport die hele korte partijtjes heeft, dus hier heb je sneller een verrassing dan bij andere sporten, en toch blijven die Japanners steeds bovendrijven.Ik hoorde van de week dat die Japanners naar het WK al hun nrs 2 hebben gestuurd en nu al hun nrs 1 laten deelnemen. En nog wonnen ze op het WK heel veel.
Het is gewoon een superbrede sport en Corona heeft hier zeker veel invloed, die wereldranglijst is ook gewoon helemaal krom omdat veel judoka's hoger of juist lager staan dan ze horen te staan vanwege weinig of juist veel toernooien te vechten.Met judo wil het gewoon niet lukken, helaas. Misschien toch de invloed van de coronamaatregelen en daardoor niet in absolute topvorm hier verschijnen.
Dat maakt het natuurlijk ook veel leuker. Het is alleen jammer dat het nu steeds net de verkeerde kant van de Nederlanders op valt. Maar goed, we hebben zo Van Dijke nog. En misschien kan Grol nog verrassen.Het is gewoon een superbrede sport en Corona heeft hier zeker veel invloed, die wereldranglijst is ook gewoon helemaal krom omdat veel judoka's hoger of juist lager staan dan ze horen te staan vanwege weinig of juist veel toernooien te vechten.
Je ziet het vandaag ook, die Hongaar verloor van een Duitser wat normaal nooit mocht gebeuren, die Spanjaard is tweevoudig wereldkampioen en verliest van wat mindere gasten.
Volgens mij is er pas 1 klasse geweest waar de halve finales precies uit de vier judoka's bestonden die je mocht verwachten. Bij een sport als roeien of zwemmen komt het meestal wel precies uit zoals je van tevoren kon bedenken.
Dat maakt het natuurlijk ook veel leuker. Het is alleen jammer dat het nu steeds net de verkeerde kant van de Nederlanders op valt. Maar goed, we hebben zo Van Dijke nog. En misschien kan Grol nog verrassen.
Ja het zorgt allemaal opeens wel voor een enorme toename aan dagelijkse berichten hier. Gelukkig kan de server het aan!Het is al topsport om het allemaal hier bij te lezen ieder half uur ...
Het is al topsport om het allemaal hier bij te lezen ieder half uur ...
Letten waren vooral al groot favoriet samen met de Serven. Belgen al grote verrassing dat ze zich geplaatst hebben en kans op medaille. Maar verwacht dat ze er naast gaan vallen.De Letten winnen met 21-8 (!!) van de Belgen. Reinoud, wat is hier gebeurd?
Drenth, maar ik vergeef het je want ik versta er geen kut van inderdaad...Voor jou als Limburger ook niet eenvoudig natuurlijk, om dat eerst allemaal door Google Translate te halen.