Bonehead
Well-known member
Zeer sneue droeftoetertTim Pieters?
Zeer sneue droeftoetertTim Pieters?
Niet netjes van John, terwijl hij in 2010 zo'n goed jaar had....Uit contract gelopen bij AIK.
Niet zo overdrijven met je paniek. Gewoon een kritische kanttekening bij het niet al te sterke beleid en ik heb mijn bedenkingen over deze maand. Blind gaf al aan bij zijn aantreden dat er weinig mogelijkheden te zijn om iets te doen, dus ik moet nog maar zien wat deze periode gaat brengen.Over paniek gesproken, één speler die nauwelijks speeltijd krijgt is weg op een positie waar je Brobbey en Akpom hebt en gelijk allerlei doemscenario conclusies trekken lijkt me wat overdreven.
Dit vind ik echt zo apart. Ajax heeft de laatste jaren flink verdiend aan transfers, CL e.d, heeft een eigen vermogen van meer dan 200 miljoen. Ja, er is afgelopen zomer flink (verkeerd) geïnvesteerd, maar er is ook wat weggegaan. Dan moet er toch nog steeds geld zijn om uit te geven?Blind gaf al aan bij zijn aantreden dat er weinig mogelijkheden te zijn om iets te doen,
Heeft te maken met de salarishuishouding, dat heeft niets met het eigen vermogen te maken.Dit vind ik echt zo apart. Ajax heeft de laatste jaren flink verdiend aan transfers, CL e.d, heeft een eigen vermogen van meer dan 200 miljoen. Ja, er is afgelopen zomer flink (verkeerd) geïnvesteerd, maar er is ook wat weggegaan. Dan moet er toch nog steeds geld zijn om uit te geven?
Maar als je meer dan 200 miljoen op de bank hebt staan kan je toch nog wel een paar spelers van 10-15 miljoen kopen? Ja, die moeten ook salaris hebben, maar die 200 miljoen is toch je buffer? Duurt wel even voor die op is.Heeft te maken met de salarishuishouding, dat heeft niets met het eigen vermogen te maken.
En waar staat dat dan wel?Eigen vermogen wil niet zeggen dat je het op je bankrekening hebt staan.
Nee zo werkt het niet, het begroting is opgedeeld in een aantal componenten. O.a transferbudget en salarisbudget dit staat dus los van het eigen vermogen. Als je dus een paar spelers koopt uit je eigen vermogen klopt je begroting niet meer en zal dit de komende jaren doorwerken met salaris, afschrijving, etc. Maar @Max als hij ooit online is kan je dit beter uitleggen.Maar als je meer dan 200 miljoen op de bank hebt staan kan je toch nog wel een paar spelers van 10-15 miljoen kopen? Ja, die moeten ook salaris hebben, maar die 200 miljoen is toch je buffer? Duurt wel even voor die op is.
En waar staat dat dan wel?