Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Mooi. Van Bommel jr speelt al (1 bij AZ en de ander nog steeds bij MVV?), nu de jonge Vd Vaart en de jonge Van Persie komt er ook aan begreep ik. Op het WK van 2030/34 vormen zij misschien wel het hart van het elftal, net als hun ouders 20/24 jaar eerder.
 

Pieros

Active member
Mooi. Van Bommel jr speelt al (1 bij AZ en de ander nog steeds bij MVV?), nu de jonge Vd Vaart en de jonge Van Persie komt er ook aan begreep ik. Op het WK van 2030/34 vormen zij misschien wel het hart van het elftal, net als hun ouders 20/24 jaar eerder.

De andere van Bommel speelt nu bij Patro Eisden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zit naar Armenië - Kroatië te kijken. Die Sutalo van jullie is volgens mij echt een geweldige aankoop. Hij oogt zo rustig. Ik vind hem zelfs stabieler ogen dan zijn kompaan Gvardiol. Wonderlijk dat jullie hem hebben kunnen halen en de Europese top hem niet heeft opgepikt.
 

gevegt

Well-known member
Ik zit naar Armenië - Kroatië te kijken. Die Sutalo van jullie is volgens mij echt een geweldige aankoop. Hij oogt zo rustig. Ik vind hem zelfs stabieler ogen dan zijn kompaan Gvardiol. Wonderlijk dat jullie hem hebben kunnen halen en de Europese top hem niet heeft opgepikt.
Dus AJAX is geen Europese top?
 

Batigoal

Well-known member
Al-Ettifaq, de Saoedische club van Wijnaldum, heeft zich gemeld voor Steven Bergwijn. Die zou een overgang in de winter wel zien zitten.
 

Batigoal

Well-known member
Marten de Roon en Pierre-Emile Højbjerg zijn in beeld voor de 6-positie, Angeliño als linksback. Nieuwe linksback lijkt me echt overbodig, geef gewoon eentje eens definitief de kans uit het rijtje Sosa-Martha-Avila-Salaheddine. Ze kunnen beter kijken naar een rechtsback nu Rensch laat zien veel beter te zijn centraal en Gaeei voorlopig nog niet voldoet en lekker in Jong Ajax moet gaan voetballen.

Een ervaren opvolger voor Alvarez is zeker nodig. Daarvoor was Mannsverk gehaald, maar die is nog jong en lang geblesseerd. De andere aanwezige opties voldoen niet. De Roon ben ik zelf niet zo kapot van, Højbjerg zou mooi zijn, maar lijkt me eerlijk gezegd niet haalbaar. Wel positief dat men beseft dat versterking op deze positie broodnodig is.

Verder is David Martinez wellicht toch op komst. Dat zou mooi zijn, want dat schijnt wel een heel groot talent te zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Marten de Roon is echt zo ondergewaardeerd. Dat zou ik echt een geweldige zet vinden
 

Batigoal

Well-known member
Marten de Roon is echt zo ondergewaardeerd. Dat zou ik echt een geweldige zet vinden
Hij kan wel nuttig zijn hoor. Alvarez voegde voetballend ook niet zo veel toe, maar was wel heel belangrijk en kon de ploeg op sleeptouw nemen. Maar vraag me af of ook hij haalbaar is. Afgelopen week was hij nog aanvoerder bij Atalanta.

Matusiwa vergat ik nog te noemen, die is ook in beeld. Zou wel een prima optie zijn. Die heeft wel stappen gezet in Frankrijk.
 

Batigoal

Well-known member
Mikautadze wordt verhuurd aan Metz. Blijft jammer, heeft best wel wat talent en een aardige techniek voor een aanvaller. Alleen mentaliteit niet zo geweldig, al zal dat ook komen door weinig kansen en ook nog eens zelden in de spitspositie. Leek niets meer te worden hier in elk geval.

Benieuwd wie er nog meer vertrekken, want je zal toch een team moeten overhouden en de middelen om nieuwe spelers aan te trekken schijnen erg beperkt te zijn. En om nou te gokken op de jeugd is ook niet alles als je zwakkelingen zoals Martha, Banel en Gooijer ziet. Niet voor niets dat die met Jong Ajax onderin bungelen.
 

Abubakari

Well-known member
Er zal niet veel vertrekken want je mag niet voor 3 clubs spelen in 1 seizoen en wat dat betreft was Mikautadze een van de weinige spelers die je snel weer kwijt kunt.
Misschien kunnen we Taylor nog voor 40 miljoen aan Real Madrid verkopen.
 

Batigoal

Well-known member
Er zal niet veel vertrekken want je mag niet voor 3 clubs spelen in 1 seizoen en wat dat betreft was Mikautadze een van de weinige spelers die je snel weer kwijt kunt.
Misschien kunnen we Taylor nog voor 40 miljoen aan Real Madrid verkopen.
Tahirovic, Forbs, Ramaj en Akpom zouden volgens dat principe kunnen vertrekken. Van die laatste 2 verwacht ik dat niet, die andere 2 wellicht verhuren. Avila speelde al bij Antwerp, maar in januari begint een nieuw seizoen in Argentinië, dus die mag je waarschijnlijk wel die kant op verkopen. Zie dat wel gebeuren als diens opvolger op linksback bij Boca, supertalent Barco, zoals verwacht komende winter naar Europa vertrekt.

Voor Brobbey en Taylor is er concrete interesse, maar dat zijn nou juist 2 spelers die ik erbij zou houden.
 
Bovenaan