Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
Taylor zie ik heel graag gaan, vind ik echt een slappe thee voetballer. Brobbey ben ik groot fan van. Die mag voor altijd blijven.
Hopen dat we Avila kunnen slijten en Forbs zie ik ook weinig Ajax potentie in. Bergwijn mag ook wel weg, van dat geld kun je vast wel wat beters vinden, die valt echt heel zwaar tegen. Akpom zou ik ook houden, na de winterstop lekker 532 spelen, zelfs Hercules krijgt een stuk of 6 dikke kansen tegen deze open huis defensie. Fatsoenlijke buitenspelers hebben we niet, Bergwijn verkopen, paar leiderstypes met ervaring erbij en kijken wat er nog van dit drama te maken is.
 

Batigoal

Well-known member
Mikautadze terug naar Metz. Huur met optie tot koop. Zal vast niet in de buurt komen van de aankoopprijs van 16 miljoen. Snap echt die paniek niet van Ajax om veel van de Mislintat-aankopen zo snel mogelijk weer kwijt te raken. Avila volgt waarschijnlijk snel. Ja, lekker alle spelers onder de marktprijs dumpen om ze maar kwijt te zijn. Is je toch al smalle selectie nog smaller terwijl er amper geld schijnt te zijn om te versterken. Straks lekker met 11 Martha's en Banels spelen.

Dit paniekvoetbalbeleid lijkt me niet de juiste weg. Ik hoop dat er onder Van Gaal en Van Praag wel verstandige beslissingen worden genomen. Hopelijk laat de nieuwe leiding verbeteringen zien.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Over paniek gesproken, één speler die nauwelijks speeltijd krijgt is weg op een positie waar je Brobbey en Akpom hebt en gelijk allerlei doemscenario conclusies trekken lijkt me wat overdreven.
 

Batigoal

Well-known member
Over paniek gesproken, één speler die nauwelijks speeltijd krijgt is weg op een positie waar je Brobbey en Akpom hebt en gelijk allerlei doemscenario conclusies trekken lijkt me wat overdreven.
Niet zo overdrijven met je paniek. Gewoon een kritische kanttekening bij het niet al te sterke beleid en ik heb mijn bedenkingen over deze maand. Blind gaf al aan bij zijn aantreden dat er weinig mogelijkheden te zijn om iets te doen, dus ik moet nog maar zien wat deze periode gaat brengen.
 

Abubakari

Well-known member
Dat ben ik wel met je eens hoor, verwacht ook niet veel deze periode. En van dit seizoen ook niet. Het beleid bij Ajax is uiteraard zwaar kut. Maar dat Mikautadze weg mag en Avila ook vind ik niet persé paniekvoetbal.
 

JMD

Well-known member
Blind gaf al aan bij zijn aantreden dat er weinig mogelijkheden te zijn om iets te doen,
Dit vind ik echt zo apart. Ajax heeft de laatste jaren flink verdiend aan transfers, CL e.d, heeft een eigen vermogen van meer dan 200 miljoen. Ja, er is afgelopen zomer flink (verkeerd) geïnvesteerd, maar er is ook wat weggegaan. Dan moet er toch nog steeds geld zijn om uit te geven?
 

Hankie

Well-known member
Dit vind ik echt zo apart. Ajax heeft de laatste jaren flink verdiend aan transfers, CL e.d, heeft een eigen vermogen van meer dan 200 miljoen. Ja, er is afgelopen zomer flink (verkeerd) geïnvesteerd, maar er is ook wat weggegaan. Dan moet er toch nog steeds geld zijn om uit te geven?
Heeft te maken met de salarishuishouding, dat heeft niets met het eigen vermogen te maken.
 

JMD

Well-known member
Heeft te maken met de salarishuishouding, dat heeft niets met het eigen vermogen te maken.
Maar als je meer dan 200 miljoen op de bank hebt staan kan je toch nog wel een paar spelers van 10-15 miljoen kopen? Ja, die moeten ook salaris hebben, maar die 200 miljoen is toch je buffer? Duurt wel even voor die op is.
 

Eef de Kip

Well-known member
op het veld bijvoorbeeld, verder ken ik de balanscijfers niet van Ajax maar google even op eigen vermogen en je zult tal van voorbeelden zien waar eigen vermogen uit bestaat zonder dat het op je bankrekening staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Hankie

Well-known member
Maar als je meer dan 200 miljoen op de bank hebt staan kan je toch nog wel een paar spelers van 10-15 miljoen kopen? Ja, die moeten ook salaris hebben, maar die 200 miljoen is toch je buffer? Duurt wel even voor die op is.
Nee zo werkt het niet, het begroting is opgedeeld in een aantal componenten. O.a transferbudget en salarisbudget dit staat dus los van het eigen vermogen. Als je dus een paar spelers koopt uit je eigen vermogen klopt je begroting niet meer en zal dit de komende jaren doorwerken met salaris, afschrijving, etc. Maar @Max als hij ooit online is kan je dit beter uitleggen.
 
Bovenaan