Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
Sosa is oprecht een goeie linksback, maar waarom als je Avila hebt gehaald? Of ze ziej Avila als linkercentrale (waar hij bij Boca altijd speelde), alleen wat ga je dan doen met Hato? Echt geen makkelijke puzzel voor Steijn dit.

En anders mag Knutsen het vanaf de winter gaan fixen.
Uitleg van Steijn schijnt te zijn: Hato is 17 en gaat het nooit een heel seizoen volhouden. Is wat voor te zeggen.

Als je bij het minste geringste terug moet vallen op Wijndal of Salah Edinne kun je maar beter wat ruimer in je kwalitatieve opties zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Goed punt. Die Kroaat gaat volgend seizoen voor het viervoudige naar de PL.
 

Abubakari

Well-known member
Bassey is enkel en alleen zo duur omdat 'ie een Engels paspoort heeft. Dat hebben Kroaten (en tevens ook Slovenen) niet.

Ajax het nieuwe Utrecht?
Voor een Mexicaan en een Ghanees ving Ajax ook ongeveer 40 miljoen per stuk.
En voor een Braziliaan 100 miljoen.
 

Batigoal

Well-known member
Stekelenburg -> Ramaj

Timber -> Sutalo
Bassey -> Medic
Baas -> Avila
Wijndal (of eigenlijk nog Blind) -> Sosa
Sanchez -> Gaeei

Alvarez -> Mannsverk
Grillitsch -> Tahirovic
Klaassen -> Van den Boomen

Kudus -> Akpom
Tadic -> Forbs
Conceicao -> Mikautadze

En dan zijn verder nog Regeer, Fitz-Jim, Rasmussen en de vorig jaar verhuurde Daramy, Pierie en Ünüvar vertrokken.

Al met al een erg drukke transferzomer die al vroeg begon met Tahirovic en VDB, maar pas laat op gang kwam. Heel veel spelers vertrokken, daarom ook veel spelers erbij gekomen. Je hebt het gevoel dat er kwantitatief iets te veel spelers zijn gehaald, maar als je bovenstaande op een rij zet is het wel redelijk in balans eigenlijk. Kwantitatief vooral, want kwalitatief moet bij velen nog blijken en helemaal in balans is het niet als je 4 linksback over hebt (waarbij ik verwacht dat Wijndal nog naar Turkije of SAR gaat en Avila ook centraal goed uit de voeten kan en dus meer opvolger van Bassey is) en geen echte rechtsbuiten.

Van Sutalo, Sosa en eentje uit het duo Akpom/Mikautadze verwacht ik eigenlijk wel dat ze directe versterkingen voor het eerste elftal zijn, voor de rest is het afwachten. Avila was ik zelf wel fan van bij Antwerp en Tahirovic en VDB voetballen tot nog toe prima mee, alleen zullen met de komst van Mannsverk en de aanwezigheid van Taylor soms wel gaan banken. Achterin en op het middenveld zie ik wel een upgrade t.o.v. vorig seizoen, mits het allemaal klikt uiteraard. Voorin en op 10 is er naar mijn beleving veel te weinig creativiteit en dat kan best zorgelijk worden. Is het de afgelopen wedstrijden al. Dat hebben de aanwinsten ook niet in zich, wel doelgerichtheid en dat is wel prettig. Verder is er wel veel lengte bijgekomen en dat had Ajax niet zo veel.

Alles staat of valt dus met hoe snel de puzzelstukjes in elkaar vallen. Er zitten zeker aantrekkelijk puzzelstukjes tussen, alleen nu is het aan Steijn om de puzzel compleet te maken. Ik zie met deze groep spelers eigenlijk ook goeie mogelijkheid om 3-5-2 of 3-4-3 te spelen, wellicht werkt dat eerste systeem zelfs beter nu je geen rechtsbuiten hebt, maar met Sosa en Gaeei wel twee aanvallende backs (en dan Avila als extra centrumverdediger die de linkerflank erbij kan nemen). Dus zeer interessant allemaal, maar wel een monsterklus voor Steijn om dat te managen en dat terwijl het seizoen al begonnen is. Kan een heel mooi team worden, maar het kan zomaar één grote mislukking en dus volgend slecht seizoen worden. Interessante tijden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is Steijn al teruggekomen van het principe dat Nederlands de voertaal is? Ik kan mij voorstellen dat anders enkele spelers heel druk zijn met het vertalen voor hun medespelers.
 

Batigoal

Well-known member
vaart900_1.jpg


Een nieuwe Van der Vaart heeft bij Ajax getekend!
 
Bovenaan