gevegt
Well-known member
Ah, dus dat maakt je een echte Ajaxpeler.Een door Ajax opgeleide speler waarmee de fans zich mee kunnen identificeren.
Toch nog wat geleerd vandaag.
Ah, dus dat maakt je een echte Ajaxpeler.Een door Ajax opgeleide speler waarmee de fans zich mee kunnen identificeren.
Bergwijn, Berghuis, Hato en Vos. Er mag nog wel wat bij.Wie is er nu nog een 'typische Ajaxspeler' in de selectie?
Wat ik er van gezien heb de laatste weken, is Hato het enige pareltje die nog een beetje jullie gelukkig kan maken.Bergwijn, Berghuis, Hato en Vos. Er mag nog wel wat bij.
Was wel één van de sterspelers uit de talentvolle jeugdploeg van Georgië met Kvaratskelia en Mamardashvili. Davitashvili, die nu bij Bordeaux speelt, is er ook zo eentje.Alle grote clubs zaten achter hem aan lees ik.
Die verhalen lees ik ook en los van de vraag in hoeverre alle aankopen gaan slagen, maar ik verbaas me er altijd over dat analisten en journalisten die er voor betaald worden om voetbal te volgen zo weinig kennis hebben. Dat ze Medic of Ramaj niet kennen is logisch, maar ik heb er meerderen horen zeggen dat Sutalo een grote onbekende is. Voor een gemiddelde supporter die het allemaal niet zo op de voet volgt is dat prima natuurlijk, maar voor een professional vind ik dat wel beschamend. Dan ben je wat mij betreft af en doet je mening echt niet meer ter zake. Helaas zie je dat teveel in de praatprogramma's. Nergens in verdiepen en toch maar wat roepen.Ja ik lees dat het beleid van de TD moeilijk te volgen is voor de mensen die ervoor betaald worden. Maakt het wel interessant. Opvallend dat Ajax drie spelers haalt die vorig jaar op het tweede niveau actief waren. Maar daar kunnen wel de verrassingen vandaan komen.
De Telegraaf-gasten en de Vandaag Inside/Voetbal Inside-kliek, al zijn die sowieso niet echt serieus te nemen. Maar ook Van Basten. Op zich kan ik deels meegaan in zijn kritiek van te veel buitenlandse aankopen versus instroom eigen jeugd, maar vervolgens een onsamenhangend verhaal dat hij niemand kent en ook niemand uit de eigen jeugd kent. Tsja.Sutalo heb ik juist enkel lovende verhalen over gehoord. Enkel in de Telegraaf voetbalpodcast dacht ik Valentijn wat negatiever te horen pruttelen. Talkshows op TV kijk ik eigenlijk zelden tot nooit meer.
Echt geschikte Nederlandse opties zijn er ook amper. Die zal je uit de jeugd moeten halen.Van Basten viel toch op het WK al door de mand met Pusic? Daarna had hij het rond de Klassieker erover dat Geertruida zijn beste wedstrijden op het middenveld heeft gespeeld. Heeft prima kijk op het spelletje, maar je krijgt de indruk dat hij niet veel meer dan Gijp kijkt. Wat gek is, want hij schuift vaak genoeg ergens aan als analist.
Qua Nederlandse kern snap ik het wel, maar wat waren dan de opties?