Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Georges Mikautadze zou de volgende zijn, want Almada is waarschijnlijk te duur en niet haalbaar voor de winterstop. Spits van FC Metz, net als Akpom geen pure spits, maar de wilde fantasieën van andere Ajacieden dat hij op de buitenpositie kan spelen volg ik niet helemaal. Ik heb het gevoel dat we met Akpom, Mikautadze en Forbs (en vorig jaar al met Bergwijn) vooral spelers hebben gehaald die we het liefst op andere posities willen zetten dan ze gewend zijn. En dat de trainer daar maar een mooie oplossing voor mag verzinnen. Ik weet het niet; had dan geprobeerd een echte 10 en een echte rechtsbuiten gehaald.

Batigoal

Well-known member
Alle grote clubs zaten achter hem aan lees ik.
Was wel één van de sterspelers uit de talentvolle jeugdploeg van Georgië met Kvaratskelia en Mamardashvili. Davitashvili, die nu bij Bordeaux speelt, is er ook zo eentje.

Het is een interessante speler, alleen een totaal ander type dan Almada of Kudus. Het was logischer om deze jongen in plaats van Akpom te halen voor mijn gevoel, maar goed ze zullen een plan hebben waarom ze deze spelers halen. Of Brobbey moet nog vertrekken, dat kan ook.

Max

Administrator
Forumleiding
Ja ik lees dat het beleid van de TD moeilijk te volgen is voor de mensen die ervoor betaald worden. Maakt het wel interessant. Opvallend dat Ajax drie spelers haalt die vorig jaar op het tweede niveau actief waren. Maar daar kunnen wel de verrassingen vandaan komen.

Batigoal

Well-known member
Ja ik lees dat het beleid van de TD moeilijk te volgen is voor de mensen die ervoor betaald worden. Maakt het wel interessant. Opvallend dat Ajax drie spelers haalt die vorig jaar op het tweede niveau actief waren. Maar daar kunnen wel de verrassingen vandaan komen.
Die verhalen lees ik ook en los van de vraag in hoeverre alle aankopen gaan slagen, maar ik verbaas me er altijd over dat analisten en journalisten die er voor betaald worden om voetbal te volgen zo weinig kennis hebben. Dat ze Medic of Ramaj niet kennen is logisch, maar ik heb er meerderen horen zeggen dat Sutalo een grote onbekende is. Voor een gemiddelde supporter die het allemaal niet zo op de voet volgt is dat prima natuurlijk, maar voor een professional vind ik dat wel beschamend. Dan ben je wat mij betreft af en doet je mening echt niet meer ter zake. Helaas zie je dat teveel in de praatprogramma's. Nergens in verdiepen en toch maar wat roepen.

Max

Administrator
Forumleiding
Sutalo heb ik juist enkel lovende verhalen over gehoord. Enkel in de Telegraaf voetbalpodcast dacht ik Valentijn wat negatiever te horen pruttelen. Talkshows op TV kijk ik eigenlijk zelden tot nooit meer.

Batigoal

Well-known member
Sutalo heb ik juist enkel lovende verhalen over gehoord. Enkel in de Telegraaf voetbalpodcast dacht ik Valentijn wat negatiever te horen pruttelen. Talkshows op TV kijk ik eigenlijk zelden tot nooit meer.
De Telegraaf-gasten en de Vandaag Inside/Voetbal Inside-kliek, al zijn die sowieso niet echt serieus te nemen. Maar ook Van Basten. Op zich kan ik deels meegaan in zijn kritiek van te veel buitenlandse aankopen versus instroom eigen jeugd, maar vervolgens een onsamenhangend verhaal dat hij niemand kent en ook niemand uit de eigen jeugd kent. Tsja.

Max

Administrator
Forumleiding
Van Basten viel toch op het WK al door de mand met Pusic? Daarna had hij het rond de Klassieker erover dat Geertruida zijn beste wedstrijden op het middenveld heeft gespeeld. Heeft prima kijk op het spelletje, maar je krijgt de indruk dat hij niet veel meer dan Gijp kijkt. Wat gek is, want hij schuift vaak genoeg ergens aan als analist.

Qua Nederlandse kern snap ik het wel, maar wat waren dan de opties?

Batigoal

Well-known member
Van Basten viel toch op het WK al door de mand met Pusic? Daarna had hij het rond de Klassieker erover dat Geertruida zijn beste wedstrijden op het middenveld heeft gespeeld. Heeft prima kijk op het spelletje, maar je krijgt de indruk dat hij niet veel meer dan Gijp kijkt. Wat gek is, want hij schuift vaak genoeg ergens aan als analist.

Qua Nederlandse kern snap ik het wel, maar wat waren dan de opties?
Echt geschikte Nederlandse opties zijn er ook amper. Die zal je uit de jeugd moeten halen.

En tegenover 10 nieuwelingen staan 13 vertrekkers (al is het logisch om Regeer, Ünüvar en Pierie niet mee te tellen, dus hou je er ook 10 over).

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax schijnt achter Mannsverk aan te zitten van Molde. Is wel in beeld geweest als opvolger voor Aursnes, maar als te onervaren gezien. Inmiddels twee seizoenen ervaring opgedaan lijkt dat een uitstekende optie voor Ajax. De zaakwaarnemer van Vos is er minder blij mee. Primeur komt van Telegraaf, dus hopelijk zitten ze zoals eerder deze window mis.

Batigoal

Well-known member
Dat hoeft van mij ook niet nee. Laat Vos lekker die minuten pakken achter Tahirovic. Als er nog een aankoop komt, dan liever een rechtsbuiten, want daar heb je gek genoeg nog steeds niemand (ervan uitgaande dat Conceicao terug gaat naar Porto).

Fregge

Well-known member
Davey Klaassen is in Milaan. Niet om de stad te verkennen, maar om een transfer naar Inter af te ronden.

Bovenaan