Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Jep idd...
En wat had die Ajax ook alweer gekost? 16 miljoen toch? Brengt je 2 titels, een 18 uit 6 score in de groep CL, en dan voor het dubbele weg. Knap gedaan!
Haller kostte 22,5 miljoen, dus best een forse investering. Zou wel knap zijn om daar een prima winst op te halen. En inderdaad wat @Eef de Kip zegt, volgens mij gaat hij niet weer zo'n jaar draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Batigoal

Well-known member
De medische keuring bij Dortmund voor Haller staat al gepland. Dat is snel gegaan.

Ondertussen heb je 0 spitsen in de selectie en zijn de vraagprijzen voor zowel Bergwijn als Brobbey flink gestegen de afgelopen tijd. H2 mag aan de bak de komende weken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, 35 miljoen is leuk maar als B2 al samen 18 en 30 moeten gaan kosten loop je achter de feiten aan. Nou heb je wel wat in kas uit de verkoop van Gravenberch maar je moet op het middenveld, op de backpositie en in de goal ook nog wel wat kopen.
Verder las ik ergens dat Schreuder naast Brobbey ook erg gecharmeerd is in Moriba van RB Leipzig, lijkt mij een onhaalbare kaart tenzij Ajax flink in gaat teren op het eigen vermogen.
Aan de andere kant denk ik dat je met Bergwijn (ook al is 30M belachelijk veel voor een aankoop) wel een gokje kunt wagen. Een beetje knap WK en je maakt er alsnog winst op. 22.5 voor Haller was ook bizar maar daar maak je dus ook 50% winst op in ruim een jaar.
Neemt niet weg dat de bedragen wel erg groot en risicovol worden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Overigens ben ik wel benieuwd wat er met de Jong en Botman gaat gebeuren, daar krijg je indirect ook nog wel wat geld voor lijkt.
 

Batigoal

Well-known member
Voor Bergwijn geloof ik wel dat het op zo'n 25 miljoen gaat uitkomen. Is wat mij betreft ook wel de max. En daarnaast zoveel geld op tafel leggen voor Brobbey, daar twijfel ik aan. Het is toch een speler die volgens mij nog nooit de 90 minuten heeft volgemaakt op het hoogste niveau.

Volgens mij speelde Schreuder bij Club Brugge ook zonder echte spits, vaak met Noa Lang of De Ketelaere in de punt. Vermoed dat het bij ons ook het geval gaat zijn, maar dan met Bergwijn-Tadic-Antony. En dan vaak rouleren onderling samen met Brobbey. Loop je trouwens wel weer tegen het oude Ajax-probleem aan dat je uitgaat van beweging en ruimte, maar dat je tegen clubs die de boel gesloten houden en veel lengte hebben geen plan B meer hebt. Daarom mag van mij iemand als Strand Larsen er ook nog wel bij komen. Dan kan je als dat nodig is een ander spelletje gaan spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Strand Larsen komt heel erg veel tekort voor Ajax. Kun je beter Luuk de Jong halen.
Kost 6 miljoen las ik gister, dat is een koopje voor Ajax.

Met Haller lever je hoe dan ook veel goals en assists in, snap wel dat ze hem voor een goeie prijs verkopen, maar ik vind Haller onderschat bij Ajax. Alleen zijn laatste zeg 2 maanden waren niet goed, maar daarvoor goed voor erg veel goals en assists.

Brobbey is geen spits die er een heel jaar staat, veel te vaak geblesseerd en met zijn geschiedenis van hoe die vertrokken is zou ik daar geen 18 miljoen voor betalen. Of hij moet zelf bijspringen met zijn miljoenen tekengeld die hij vorig jaar op heeft gestreken.

Verder zou wat meer tempo op de vleugels ook niet verkeerd zijn.
Wat ik me afvraag, als Antony blijft en Tadic blijft linksbuiten spelen en je haalt Brobbey, waar moet die dure Bergwijn dan spelen?
Of andersom, als je Bergwijn haalt waar moet die dure Brobbey dan spelen?
 

Abubakari

Well-known member
Tsja, 35 miljoen is leuk maar als B2 al samen 18 en 30 moeten gaan kosten loop je achter de feiten aan. Nou heb je wel wat in kas uit de verkoop van Gravenberch maar je moet op het middenveld, op de backpositie en in de goal ook nog wel wat kopen.
Ik denk dat Taylor de kans gaat krijgen op de plek van Gravenberch. Je kunt Berghuis er ook neerzetten en Tadic of Klaassen op 10. Of Blind op dat e positie en Wijndal als nieuwe lb. Ik lees telkens dat ze Brobbey, Bergwijn en Wijndal willen halen. Dan lijkt bovenstaande wel een optie.
 

Eef de Kip

Well-known member
Voor Bergwijn geloof ik wel dat het op zo'n 25 miljoen gaat uitkomen. Is wat mij betreft ook wel de max. En daarnaast zoveel geld op tafel leggen voor Brobbey, daar twijfel ik aan. Het is toch een speler die volgens mij nog nooit de 90 minuten heeft volgemaakt op het hoogste niveau.

Volgens mij speelde Schreuder bij Club Brugge ook zonder echte spits, vaak met Noa Lang of De Ketelaere in de punt. Vermoed dat het bij ons ook het geval gaat zijn, maar dan met Bergwijn-Tadic-Antony. En dan vaak rouleren onderling samen met Brobbey. Loop je trouwens wel weer tegen het oude Ajax-probleem aan dat je uitgaat van beweging en ruimte, maar dat je tegen clubs die de boel gesloten houden en veel lengte hebben geen plan B meer hebt. Daarom mag van mij iemand als Strand Larsen er ook nog wel bij komen. Dan kan je als dat nodig is een ander spelletje gaan spelen.
wat vind jij van die Moriba? Ik heb niet zo'n goed beeld van wat hij kan eerlijk gezegd.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat Taylor de kans gaat krijgen op de plek van Gravenberch. Je kunt Berghuis er ook neerzetten en Tadic of Klaassen op 10. Of Blind op dat e positie en Wijndal als nieuwe lb. Ik lees telkens dat ze Brobbey, Bergwijn en Wijndal willen halen. Dan lijkt bovenstaande wel een optie.
Dan hebben we nog wel een RB nodig, ik vind Rensch een beetje net niet. Timber kan het daar ook maar dan moet je centraal weer wat hebben.

Ik hoop trouwens niet dat we Martinez kwijt raken, ik geloof dat daar wel wat clubs interesse in hebben.


edit. Taylor had ik idd even niet aan gedacht. Bergwijn, Brobbey en Wijndal en we zijn dus eigenlijk al kampioen.
 

Abubakari

Well-known member
Rensch was vorig seizoen niet zo goed, maar het seizoen daarvoor deed ie het wel prima toen Mazraoui veel geblesseerd was. Ik denk dat Regeer en Rensch om de rb positie mogen gaan concurreren. Rechtsback is ook wel echt de positie bij uitstek waar bij Ajax iemand uit de jeugd speelt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iemand die nog bij het Nederlands elftal heeft gezeten zal toch wel iets kunnen?
 

Batigoal

Well-known member
wat vind jij van die Moriba? Ik heb niet zo'n goed beeld van wat hij kan eerlijk gezegd.
Het is vooral de naam die hem vooruitsnelde en waardoor ik het tof zou vinden als Ajax hem zou halen. Van wat ik van hem weet doet hij wel een beetje denken aan een type Gravenberch: sterk aan de bal, athletisch, goed het spel naar voren kunnen verplaatsen, maar daarnaast ook veel balverlies en nonchalant. Maar dat is vooral uit zijn Barça-tijd, want na zijn transfer naar Leipzig heb ik hem zelden nog gezien. Wie weet kan @Raul meer vertellen over hoe hij nu is, gezien de afgelopen tijd bij Valencia.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Het is vooral de naam die hem vooruitsnelde en waardoor ik het tof zou vinden als Ajax hem zou halen. Van wat ik van hem weet doet hij wel een beetje denken aan een type Gravenberch: sterk aan de bal, athletisch, goed het spel naar voren kunnen verplaatsen, maar daarnaast ook veel balverlies en nonchalant. Maar dat is vooral uit zijn Barça-tijd, want na zijn transfer naar Leipzig heb ik hem zelden nog gezien. Wie weet kan @Raul meer vertellen over hoe hij nu is, gezien de afgelopen tijd bij Valencia.
Geweldig talent. We willen hem erg graag hebben, maar bij Valencia maak je zo’n speler kapot eigenlijk. Die kan je er goed bij hebben, mits je hem goed in de gaten houdt. In Nederland zou hij qua talent echt iedereen de baas zijn.
 

Batigoal

Well-known member
En daar zou ik geen problemen mee hebben ala hij komt als extra spits.

Opvallende transfer(s): doelman Dominik Kotarski wordt definitief verkocht. Hij gaat voor 1 miljoen euro naar Gorica, waar hij op huurbasis speelde, en die club verkoopt hem gelijk met winst door aan de Griekse topclub PAOK. Zou zomaar eens alsnog een aardige doelman kunnen worden.
 

Makanaky

Well-known member
Staat gelijk aan de toezegging krijgen 2 weken te mogen meetrainen met Jong Ajax. Toch gun ik het de beste jongen wel om het in de MLS te maken.
 
Bovenaan