Ajax Transfertopic

Eef de Kip

Well-known member
Steek 1e Keep en Pasveer als ervaren 2e man erachter, vindt het prima om op de bank te zitten.
Scherpen lekker 2 jaar in de eredivisie ervaring op laten doen en dan zien we wel of het nog wat wordt.
 

JMD

Well-known member
Steek 1e Keep en Pasveer als ervaren 2e man erachter, vindt het prima om op de bank te zitten.
Scherpen lekker 2 jaar in de eredivisie ervaring op laten doen en dan zien we wel of het nog wat wordt.
Dan zal je Scherpen dus moeten verhuren. Maar die heeft in 2019 toch al laten zien (bij Emmen) dat het een goede keeper is, daarvoor kocht Ajax hem toen.

Doet me dan een beetje denken aan die Zivkovictransfer ooit. Speelde bij Grunn goed, ging naar Ajax en moest daar toen eerst naar Jong Ajax, want hij moest nog ervaring opdoen ofzo.

Je moet er nu na 2 jaar toch al wel achter zijn of die Scherpen een versterking voor je is of niet.

Pasveer halen is overigens wel een slimme zet. Betrouwbare keeper.
 

Batigoal

Well-known member
Pasveer dus. Prima keeper natuurlijk, maar best ongewoon dat je het volgend jaar waarschijnlijk met een 39-jarige en 37-jarige doelman gaat doen.

Dan zal je Scherpen dus moeten verhuren. Maar die heeft in 2019 toch al laten zien (bij Emmen) dat het een goede keeper is, daarvoor kocht Ajax hem toen.

Doet me dan een beetje denken aan die Zivkovictransfer ooit. Speelde bij Grunn goed, ging naar Ajax en moest daar toen eerst naar Jong Ajax, want hij moest nog ervaring opdoen ofzo.

Je moet er nu na 2 jaar toch al wel achter zijn of die Scherpen een versterking voor je is of niet.

Pasveer halen is overigens wel een slimme zet. Betrouwbare keeper.

Zivkovic was destijds een enorm talent, maar had totaal de verkeerde mentaliteit om te slagen in het voetbal. Logisch dat Ajax hem haalde, maar het bleek al snel dat hij niet zo goed om kon gaan met concurrentie en tegenslag. Begon nog wel goed bij Jong Ajax, maar daarna werd het ook minder. Denk dat het van beide kanten is tegengevallen. Maar goed, als je zijn carrièreverloop ziet zal het voor een groot deel ook aan hemzelf liggen.

Scherpen daarentegen was meer een gok omdat er toch ook wel twijfels over hem waren. Was bij Emmen niet altijd zeker. De stap van een net gepromoveerd Emmen naar Ajax 1 is wel erg groot, dus niet zo gek dat hij eerst in Jong moest. Is misschien bij keeperstalenten ook wat lastiger. We hebben ook nog Kotarski rondlopen die ooit een groot keeperstalent was, we hebben er op zijn 17e zelfs nog 2 miljoen voor op tafel gelegd. Maar die heeft zich ook niet goed genoeg ontwikkeld en grabbelt regelmatig bij Jong Ajax.
 

JMD

Well-known member
Scherpen daarentegen was meer een gok omdat er toch ook wel twijfels over hem waren. Was bij Emmen niet altijd zeker. De stap van een net gepromoveerd Emmen naar Ajax 1 is wel erg groot, dus niet zo gek dat hij eerst in Jong moest. Is misschien bij keeperstalenten ook wat lastiger. We hebben ook nog Kotarski rondlopen die ooit een groot keeperstalent was, we hebben er op zijn 17e zelfs nog 2 miljoen voor op tafel gelegd. Maar die heeft zich ook niet goed genoeg ontwikkeld en grabbelt regelmatig bij Jong Ajax.
Jep. Eens. Maar daarom heb ik ook nooit gesnapt waarom ze Scherpen gehaald hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Bijzonder plan van Overmars om Brobbey komende zomer gelijk weer proberen terug te halen van RB Leipzig. Accepteer gewoon voor nu dat die jongen vertrekt en ga aan de slag met andere jonge spitsen zoals Hansen, Rasmussen of Pinas.
 

Abubakari

Well-known member
... Want Brobbey was toch liever gebleven...

Ja, daaag Brobbey. Veel plezier in Leipzig, groeten aan Raiola en succes verder.
Mooi laten zitten waar die zit. Zou toch van de gekke zijn als je die gast nu weer terug gaat kopen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja ik begrijp het ook niet zo, kost je klauwen met geld en wat wordt de positie van Haller dan, die heb je een half jaar geleden gehaald voor een shitload aan geld terwijl je nu een signaal af geeft aan 'm dat je alles op alles zet om een vervanger voor 'm binnen te halen.
Brobbey begrijp ik trouwens ook niet.
 

SanMark.

Well-known member
Het is ook maar een beperkte voetballer. Maar dat is mijn mening. EtH werkt er alle dagen mee en die heeft er ook iets meer verstand van.
 

ALenstra

Well-known member
Ajax zou wel gek zijn als ze Brian Brobbey terug halen. Een speler transfervrij laten gaan en daarna een vermogen betalen om hem bij Ajax te houden. Dat lijkt me pure wanbeleid.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax zou wel gek zijn als ze Brian Brobbey terug halen. Een speler transfervrij laten gaan en daarna een vermogen betalen om hem bij Ajax te houden. Dat lijkt me pure wanbeleid.
Wat dacht je, ik maak mijn reputatie als open deur intrapper nog eens waar? :D
 
Bovenaan