Ajax Transfertopic

Joost

Well-known member
Hopelijk met nog wat extra voorwaarden zoals een doorverkooppercentage ofzo. Maar anders ook prima deal!
Ook nog een doorverkooppercentage? Ajax koopt 'm voor 1,5 miljoen, hij blijkt niet goed genoeg te zijn en verkoopt 'm voor meer dan het 3 voudige.
 

Batigoal

Well-known member
Ook nog een doorverkooppercentage? Ajax koopt 'm voor 1,5 miljoen, hij blijkt niet goed genoeg te zijn en verkoopt 'm voor meer dan het 3 voudige.

Je mag altijd hopen dat Overmars er nog wat meer uitpeurt.

Nog even andere bronnen afwachten, maar Ajax zou de strijd om Kamaldeen Sulemana winnen. De linksbuiten zou ruim 15 miljoen moeten kosten.
 

Abubakari

Well-known member
En Onana vrijwel zeker naar Arsenal. Al naar gelang de uitkomst van het beroep inzake de schorsing voor 2 a 3 miljoen of voor 8 a 9 miljoen.
 

Abubakari

Well-known member
Het is allemaal vrij lullig gelopen, maar ik blijf Onana wel een fijne vrolijke snuiter vinden. Was leuker geweest als ie had bijgetekend, maar hij wil graag naar een grote competitie, dan snij je jezelf in de vingers door bij te tekenen. En Onana moet ook gewoon een half dorp in Kameroen onderhouden.
Lees op showtime veel van die berichten waarin hij totaal verketterd wordt, vind ik ook vrij overdreven. Dit is hoe dingen soms gaan en je weet ook niet precies wat er achter de schermen gebeurt, dus ik wens Onana alle goeds en veel plezier bij Arsenal.
Zal wel wennen worden na Ajax, geen prijzen pakken, geen CL spelen maar misschien doet ie een stapje terug om er daarna twee vooruit te zetten.
Maar serieus, PL is natuurlijk wel een topcompetitie en ik kan mij prima voorstellen dat ie zich op het hoogste niveau wil bewijzen.
 

Batigoal

Well-known member
En met Leno als concurrent is hij ook kansrijk om gauw eerste doelman te zijn.

Onana was voor Ajax een geweldige doelman. Zijn uitstraling en bravoure zijn ongeëvenaard. Met een paar keer een kolderieke misser vanwege iets teveel zelfvertrouwen, maar dat past er wel bij. Hij heeft geweldige wedstrijden gekeept in Europa en daar ben ik hem dankbaar voor. Dit laatste half jaar is natuurlijk wel klote en vooral zonde dat hij geen normaal afscheid heeft kunnen nemen. Dat hij weg zou gaan stond voor dit seizoen eigenlijk al wel vast.
 

Batigoal

Well-known member
Lassina Traoré zou voor €10 miljoen naar Shakhtar Donetsk gaan. Zonde hoor, ik had de laatste maanden wel meer van hem willen zien. Hij was veel minder beweeglijk dan Brobbey, dus of hij echt een succesverhaal bij Ajax had geweest is de vraag, maar voor mijn gevoel heeft hij te kort bij Ajax gespeeld. De prijs is wel erg netjes weer.

Moet je straks toch weer de transfermarkt op voor een nieuwe spits. Danilo lijkt me toch niet het niveau Ajax en Sontje Hansen heeft zich niet zo goed ontwikkeld. Daarachter is het wel erg jong.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi bedrag voor iemand die nog niet heeft kunnen overtuigen als spits voor Ajax.
 

Abubakari

Well-known member
Huntelaar maar weer terughalen. Moet ie wel beloven dat ie niet weer iets doms doet in februari.

10 miljoen voor Traoré lijkt mij een mooi bedrag. Heeft niet het niveau wat Ajax nastreeft denk ik. En bij Ajax denken ze dat ook vermoed ik, anders laten ze hem niet gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Jay Gorter is binnen. Terug naar de club waar hij in de jeugdopleiding speelde dus! Ajax betaalt 1 miljoen euro aan Go Ahead. Keurige deal.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax heeft contact gelegd met Feyenoord over Steven Berghuis, zo schrijft De Telegraaf dinsdagmiddag op basis van bronnen rond de Rotterdamse club. De aanvaller zou voor vier miljoen euro op te pikken zijn.

De genoemde vraagprijs voor Berghuis zou een in zijn contract opgenomen gelimiteerde transfersom betreffen, waardoor geïnteresseerde clubs sowieso niet meer van vier miljoen euro hoeven te betalen voor de 29-jarige voetballer. Momenteel is Berghuis met Oranje actief op het EK en wenst hij zich daarop te focussen.

Voor 4 miljoen altijd doen, al was het maar om de boze Feyenoorders over de zeik te brengen.
 

Hankie

Well-known member
Ajax heeft contact gelegd met Feyenoord over Steven Berghuis, zo schrijft De Telegraaf dinsdagmiddag op basis van bronnen rond de Rotterdamse club. De aanvaller zou voor vier miljoen euro op te pikken zijn.

De genoemde vraagprijs voor Berghuis zou een in zijn contract opgenomen gelimiteerde transfersom betreffen, waardoor geïnteresseerde clubs sowieso niet meer van vier miljoen euro hoeven te betalen voor de 29-jarige voetballer. Momenteel is Berghuis met Oranje actief op het EK en wenst hij zich daarop te focussen.

Voor 4 miljoen altijd doen, al was het maar om de boze Feyenoorders over de zeik te brengen.
Zou een stunt zijn, maar verwacht niet dat hij zal gaan. Hij moet lekker naar een Wolfsburg gaan.
 

Abubakari

Well-known member
Als Berghuis naar Ajax kan dan gaat ie volgens mij wel. Lekker CL spelen, prijzen pakken, dan ga je niet naar zo'n grauwe kutclub als Wolfsburg.
 

Makanaky

Well-known member
Televaag weer aan het stoken bij gebrek aan oranje schandaaltjes.
Wolfsburg speelt trouwens ook in die grauwe CL komend seizoen.
 

Hankie

Well-known member
Als Berghuis naar Ajax kan dan gaat ie volgens mij wel. Lekker CL spelen, prijzen pakken, dan ga je niet naar zo'n grauwe kutclub als Wolfsburg.
Hij had ooit aangegeven geen binnenlandse transfer te maken, maar goed het woord van een voetballer is weinig waard. Sportief gezien zou het een hele goede stap voor hem zijn, maar moet er niet aandenken. Vooral voor 4 mln.
 
Bovenaan