Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Die clausule heeft (Sinter)Troost(eloos) met Berghuis afgesproken om te voorkomen dat hij naar PSV zou gaan voor 15 miljoen+. Want dat zou te schandelijk zijn. Nu vertrekt Berghuis dankzij deze clausule mogelijk voor 4 miljoen naar Ajax. Persoonlijk vind ik dat pijnlijker en hadden we hem beter aan PSV kunnen verkopen.
En wat zat er dan voor berghuis in? Beter contract?
 

Abubakari

Well-known member
Feyenoord heeft meer aan Berghuis te danken dan Berghuis aan Feyenoord. En dat ie nu voor 4 miljoen weg kan is niet uit goedertierenheid maar gewoon een domme blunder, zoals gewoonlijk want Feyenoord verdient sowieso legendarisch weinig aan transfers.
 

JMD

Well-known member
Oh en voordat we allemaal medelijden gaan hebben met Berghuis omdat hem zoveel onrecht aangedaan wordt als mensen boos worden dat hij niet naar Ajax mag van de achterban: Feyenoord heeft álles voor die jongen gedaan. Hem opgepikt toen zijn carriere in het slop zat, waardoor hij weer international kon worden. Hij krijgt een jaarsalaris van twee miljoen, wat voor elke Nederlandse club een héél goed salaris is. Hij is aanvoerder, belangrijkste speler, krijgt onder elke trainer een vrije rol. Kan nu voor een schijntje vertrekken naar welke club hij ook zou willen. Zo'n straf is dat allemaal niet, hè?
Twee miljoen per jaar? WoW! Dat vind ik vrij veel eigenlijk. Wat verdient jullie 2e speler dan?
 

Max

Administrator
Forumleiding
En wat zat er dan voor berghuis in? Beter contract?

Bijtekenen kreeg hij een veel hoger salaris en allerlei clausules waardoor hij goedkoop kon vertrekken. Eerst alleen naar het buitenland en inmiddels ook binnen Nederland.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Twee miljoen per jaar? WoW! Dat vind ik vrij veel eigenlijk. Wat verdient jullie 2e speler dan?

Jørgensen en Narsingh een miljoen euro ongeveer. Laatste is inmiddels weg. Fer zal ook wel rond dat bedrag zitten. Toornstra wellicht ook wel. Troost was Sinterklaas die zomer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord heeft meer aan Berghuis te danken dan Berghuis aan Feyenoord. En dat ie nu voor 4 miljoen weg kan is niet uit goedertierenheid maar gewoon een domme blunder, zoals gewoonlijk want Feyenoord verdient sowieso legendarisch weinig aan transfers.

Eh, natuurlijk niet. De club Feyenoord is toch veel groter dan het individu Berghuis?

@JMD: Jorgensen, 1,5 miljoen per jaar.
 

Miramar

Well-known member
Ik wens Berghuis veel succes. Misschien wint en speelt Feyenoord weer gewoon haar wedstrijden zonder de grillen en buien van de zoon van Pico....
 

Abubakari

Well-known member
Eh, natuurlijk niet. De club Feyenoord is toch veel groter dan het individu Berghuis?
Uiteraard, maar Berghuis was individueel ongeveer 10x beter dan de rest en zonder zijn goals en assists was het de laatste jaren nog slechter gegaan.

Kijk nu de Gijp en Derksen show, lijkt er wel op dat ie echt naar Ajax gaat.
 

Batigoal

Well-known member
Berghuis, mja. Voor het forum, Twitter, de talkshows enzo wel een geinige transfer. Maar mag van mij een jongere speler zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
4 miljoen euro maakt het toch geen fuck uit dat Berghuis dertig is? Twee of drie jaar zijn waarde en dan dumpen jullie hem voor tien of vijftien miljoen.
 

JMD

Well-known member
Bijtekenen kreeg hij een veel hoger salaris en allerlei clausules waardoor hij goedkoop kon vertrekken. Eerst alleen naar het buitenland en inmiddels ook binnen Nederland.
De clausules zijn op een gegeven moment aangepast?
 

Max

Administrator
Forumleiding
De clausules zijn op een gegeven moment aangepast?

Bijgetekend in zomer 2019 met de afspraak dat hij in de zomer 2020 naar het buitenland mocht vertrekken voor 8 miljoen euro of 4 miljoen euro in de zomer 2021 naar iedere club.

Mooie zomer was dat. Diverse spelers kregen een forse opwaardering van hun contract. De niet fitte transfervrije Narsingh kreeg een contract van een miljoen euro per jaar. Kelly een contract voor zes ton(?). Sindsdien noemt men Sjaak Troost wel SinterTroost of Troosteloos.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Abubakari

Well-known member
Berghuis, mja. Voor het forum, Twitter, de talkshows enzo wel een geinige transfer. Maar mag van mij een jongere speler zijn.
Kom op zeg, voor 4 miljoen een ervaren aanvaller er bij, met zijn statistieken qua goals en assists, dat is een buitenkansje.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Reinoud

Well-known member
Kom op zeg, voor 4 miljoen een ervaren aanvaller er bij, met zijn statistieken qua goals en assists, dat is een buitenkansje.
Je hebt gelijk, maar van mij hoeft het ook niet zo nodig. Denk dat voor alle partijen beter is als hij inderdaad naar Wolfsburg gaat.
 

JMD

Well-known member
Je hebt gelijk, maar van mij hoeft het ook niet zo nodig. Denk dat voor alle partijen beter is als hij inderdaad naar Wolfsburg gaat.
Zeker. Temeer daar Berghuis niet de makkelijkste lijkt als niet alles om hem draait, laat staan als hij op de bank zit. Bij Ajax zal dat (gezien de concurrentie) best wel eens gaan gebeuren.
 
Bovenaan