Ajax Transfertopic

Satyr

Administrator
Forumleiding
Haha, zie je het voor je, Ajax dat vier miljoen betaald en 'm een week later voor het dubbele aan Mark van Bommel slijt :giggle:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heel pijnlijk als Ajax voor 4 miljoen euro je absolute sterspeler komt ophalen. Echt heel netjes geregeld van Troost. Voor 4 miljoen euro verkopen aan Ajax is echt veel minder pijnlijk dan voor 15 miljoen+ aan PSV.

Sportief natuurlijk een enorme stap vooruit, maar ik denk dat je omwille van je veiligheid beter voor het saaie Wolfsburg kan gaan.
 

JMD

Well-known member
Heel pijnlijk als Ajax voor 4 miljoen euro je absolute sterspeler komt ophalen. Echt heel netjes geregeld van Troost. Voor 4 miljoen euro verkopen aan Ajax is echt veel minder pijnlijk dan voor 15 miljoen+ aan PSV.

Sportief natuurlijk een enorme stap vooruit, maar ik denk dat je omwille van je veiligheid beter voor het saaie Wolfsburg kan gaan.
Onder ten hag of onder Bommel trainen, dan zou ik dus altijd voor ten hag gaan.

Jij ziet Ajax niet meer als concurrent? (Wegens het einde van de eerste alinea)
Overigens had psv hem dan toch ook voor 4 miljoen kunnen ophalen?
 

JMD

Well-known member
Haha, zie je het voor je, Ajax dat vier miljoen betaald en 'm een week later voor het dubbele aan Mark van Bommel slijt :giggle:
Dat mag volgens mij niet (2x in 1 window van club wisselen ), maar grote kans dat gebeurt wat Eef aangeeft ja. 4 miljoen is echt belachelijk weinig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Onder ten hag of onder Bommel trainen, dan zou ik dus altijd voor ten hag gaan.

Jij ziet Ajax niet meer als concurrent? (Wegens het einde van de eerste alinea)
Overigens had psv hem dan toch ook voor 4 miljoen kunnen ophalen?

Ajax speelt om het kampioenschap en speelt Champions League. Feyenoord speelt om rechtstreekse plaatsing Europees voetbal en speelt voorrondes Conference League. Ook CL, maar dan anders.

Twee zomers terug had Berghuis geen clausules in zijn contract. Toen kon Feyenoord vragen wat ze wilde. Dus nee, PSV kon hem niet voor 4 miljoen kopen.
 

Abubakari

Well-known member
Televaag weer aan het stoken bij gebrek aan oranje schandaaltjes.
Wolfsburg speelt trouwens ook in die grauwe CL komend seizoen.
Ha, een boze Feyenoorder. Sowieso weer leven in de brouwerij op DVK, had niet anders verwacht.

Wolfsburg is grauw, de CL niet. En ik had het over CL spelen en prijzen pakken, dat eerste doet Wolfsburg inderdaad ook (voor het eerst in hun bestaan), dat tweede wordt lastiger met Bayern in de competitie.

Zou trouwens wat zijn als Feyenoorders niet meer de stap naar Ajax kunnen maken omdat ze anders bedreigd worden. Het zal de doorgesnoven gekken waarschijnlijk niet dagen dat dit soort intimidatie er ook voor kan zorgen dat spelers geen zin meer hebben om naar Feyenoord te gaan omdat ze niet om wat voor reden dan ook hun gezin in gevaar willen laten komen. Echt van de zotte dat je voor je eigen veiligheid niet meer zou kunnen kiezen bij welke club je wil spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Het leven in Wolfsburg is best overzichtelijk. ‘Het is hier saai. Je hebt maar twee dingen: voetbal en auto’s.’ Die weinig vleiende tekst staat niet op een of ander haatforum, maar is opvallend genoeg te lezen op een groot billboard aan de zijkant van de Volkswagen Arena, het stadion waar Wout Weghorst tegenwoordig furore maakt. Wolfsburg is nou eenmaal geen pretpark, Wolfsburg is de stad van Volkswagen. Daar leef je om te werken. ‘Arbeit, Fussball, Leidenschaft’, zo staat er op een kentekenplaat van een supporter van VfL Wolfsburg. Hij rijdt in een Golf, uiteraard.

Net als in de grauwe stad ademt ook bij de voetbalclub alles VW.
QUOTE AD Sport.
 

JMD

Well-known member
Ajax speelt om het kampioenschap en speelt Champions League. Feyenoord speelt om rechtstreekse plaatsing Europees voetbal en speelt voorrondes Conference League. Ook CL, maar dan anders.

Twee zomers terug had Berghuis geen clausules in zijn contract. Toen kon Feyenoord vragen wat ze wilde. Dus nee, PSV kon hem niet voor 4 miljoen kopen.
Ja toen inderdaad, maar ik had het over dit seizoen
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zou trouwens wat zijn als Feyenoorders niet meer de stap naar Ajax kunnen maken omdat ze anders bedreigd worden. Het zal de doorgesnoven gekken waarschijnlijk niet dagen dat dit soort intimidatie er ook voor kan zorgen dat spelers geen zin meer hebben om naar Feyenoord te gaan omdat ze niet om wat voor reden dan ook hun gezin in gevaar willen laten komen. Echt van de zotte dat je voor je eigen veiligheid niet meer zou kunnen kiezen bij welke club je wil spelen.
Deze had ik al wel verwacht. Is niet een willekeurige Feyenoorder he, maar de aanvoerder en beste speler. Die de situatie dan zou gebruiken om de hele club voor paal te zetten, door met die status voor een fooi naar de aartsrivaal te gaan. Natuurlijk worden mensen daar boos om. Ik niet trouwens, ken mij het verrotten. Maar daar gaat 'ie dan met z'n wijzen naar het clublogo en het zingen van liedjes met de fans. Dat gaat hem natuurlijk allemaal niet in dank afgenomen worden. Daar kunnen we heel verontwaardigd over doen, maar het zou nogal naief zijn om te denken dat iedereen dat zomaar gaat laten gebeuren. We kennen allemaal de hersenloze imbecielen. Maar roepen dat ze hersenloze imbecielen zijn en dat het echt van de zotte is, zorgt er natuurlijk niet voor dat die gasten het dan maar laten zitten.

Ik zou het niet doen, als ik Berghuis was. Omdat de voordelen van de overstap het me niet waard zouden zijn als ik daarmee mijn vrouw en jonge kinderen mogelijk confronteer met achterlijken die niet voor reden vatbaar zijn. We gaan zien wat hij gaat doen. Ik denk trouwens dat zijn zaakwaarnemer deze concrete interesse van Ajax gaat gebruiken om clubs uit het buitenland te bewegen door te pakken. En uiteindelijk tekent Berghuis een mooi contract in Duitsland of Spanje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja toen inderdaad, maar ik had het over dit seizoen

Die clausule heeft (Sinter)Troost(eloos) met Berghuis afgesproken om te voorkomen dat hij naar PSV zou gaan voor 15 miljoen+. Want dat zou te schandelijk zijn. Nu vertrekt Berghuis dankzij deze clausule mogelijk voor 4 miljoen naar Ajax. Persoonlijk vind ik dat pijnlijker en hadden we hem beter aan PSV kunnen verkopen.
 

Abubakari

Well-known member
Is niet een willekeurige Feyenoorder he, maar de aanvoerder en beste speler. Die de situatie dan zou gebruiken om de hele club voor paal te zetten, door met die status voor een fooi naar de aartsrivaal te gaan. Natuurlijk worden mensen daar boos om.
Ik weet wel waarom ze boos zijn, ik zeg dat ze niet beseffen dat ze Feyenoord er kwaad mee doen. Met al dat geïntimideerd van spelers, architecten en noem maar op zal het niet makkelijker worden om spelers te halen. Ze maken de club kapot met hun rood aangelopen frusto koppen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet wel waarom ze boos zijn, ik zeg dat ze niet beseffen dat ze Feyenoord er kwaad mee doen. Met al dat geïntimideerd van spelers, architecten en noem maar op zal het niet makkelijker worden om spelers te halen. Ze maken de club kapot met hun rood aangelopen frusto koppen.
Ja, eens. Waarom denk je dat ik geen seizoenkaart meer heb? Ik vraag me alleen af of de voordelen van een overstap naar Ajax voor Berghuis zwaarder wegen dan de veiligheid van z'n gezin.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh en voordat we allemaal medelijden gaan hebben met Berghuis omdat hem zoveel onrecht aangedaan wordt als mensen boos worden dat hij niet naar Ajax mag van de achterban: Feyenoord heeft álles voor die jongen gedaan. Hem opgepikt toen zijn carriere in het slop zat, waardoor hij weer international kon worden. Hij krijgt een jaarsalaris van twee miljoen, wat voor elke Nederlandse club een héél goed salaris is. Hij is aanvoerder, belangrijkste speler, krijgt onder elke trainer een vrije rol. Kan nu voor een schijntje vertrekken naar welke club hij ook zou willen. Zo'n straf is dat allemaal niet, hè?
 
Bovenaan