Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
Deshawn Redan heb je ook nog. Het wordt wel lastig om een zelfopgeleide spits op te kunnen stellen als ze allemaal vroegtijdig vertrekken. Waarom, ik heb geen idee.
 

gevegt

Well-known member
Deshawn Redan heb je ook nog. Het wordt wel lastig om een zelfopgeleide spits op te kunnen stellen als ze allemaal vroegtijdig vertrekken. Waarom, ik heb geen idee.
Oei, dan is de crisis wel erg hoog. Normaal gesproken weet je alles wat Ajax aangaat en is er altijd een antwoord waarom jullie de beste zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Oei, dan is de crisis wel erg hoog. Normaal gesproken weet je alles wat Ajax aangaat en is er altijd een antwoord waarom jullie de beste zijn.
Crisis is gevegt die zelfs niet meer tegen beter weten in blijft roepen dat PSV kampioen wordt.

Al gaan er nog zoveel jeugdspelers weg, er blijven er genoeg over om de beste te blijven, dus ik ben er niet zo mee bezig, anders zou ik het wel verklaren.
 

gevegt

Well-known member
Crisis is gevegt die zelfs niet meer tegen beter weten in blijft roepen dat PSV kampioen wordt.

Al gaan er nog zoveel jeugdspelers weg, er blijven er genoeg over om de beste te blijven, dus ik ben er niet zo mee bezig, anders zou ik het wel verklaren.
Flauwe reactie.
Al sinds mensenheugenis praat men over de 'typische Ajax spits'. Ondanks de zo geroemde opleiding kunnen ze het maar niet waarmaken. Dat zou je toch tot nadenken moeten stemmen.

Edit: Hup Malen! Hup PSV!
 

Abubakari

Well-known member
Ik dacht dat je na zondag wel een scherpe counter zou kunnen herkennen, want dat was mijn antwoord op jouw flauwe opmerking:
Oei, dan is de crisis wel erg hoog. Normaal gesproken weet je alles wat Ajax aangaat en is er altijd een antwoord waarom jullie de beste zijn.

Als die snotneuzen gewoon bij Ajax waren gebleven waren ze nu topspits geweest. Dus Ajax kan er ook niks aan doen. Ze kiezen voor het grotere geld en eindigen bij derderangsclubs. Dom van ze.

Zonde dat Malen zondag niet mee deed, die had het verschil kunnen maken in de Kuip.
 

Batigoal

Well-known member
Dat die gasten op hun 16e Ajax verlaten voor een buitenlandse topploeg zal niet zoveel te maken hebben met het perspectief op een doorbraak, maar gewoon omdat die jongens dat een gave overstap vinden. Leipzig en Dortmund vallen daar tegenwoordig ook onder, mede vanwege hun aantrekkelijke voetbal met grotendeels jonge (maar vrijwel geen enkele eigen jeugd) spelers. Het zijn ook bijna alleen maar (aanvallende) middenvelders en aanvallers bij Ajax de laatste jaren die worden weggeplukt. Verdedigers blijven over en daarvan stromen er jaarlijks keurig een paar door naar het eerste team. Uit dat laatste blijkt al dat het vrijwel niets te maken heeft met toekomstperspectief.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat die gasten op hun 16e Ajax verlaten voor een buitenlandse topploeg zal niet zoveel te maken hebben met het perspectief op een doorbraak, maar gewoon omdat die jongens dat een gave overstap vinden. Leipzig en Dortmund vallen daar tegenwoordig ook onder, mede vanwege hun aantrekkelijke voetbal met grotendeels jonge (maar vrijwel geen enkele eigen jeugd) spelers. Het zijn ook bijna alleen maar (aanvallende) middenvelders en aanvallers bij Ajax de laatste jaren die worden weggeplukt. Verdedigers blijven over en daarvan stromen er jaarlijks keurig een paar door naar het eerste team. Uit dat laatste blijkt al dat het vrijwel niets te maken heeft met toekomstperspectief.


Dat blijkt helemaal niet uit het laatste. Dat bevestigt alleen maar wat mij opviel. Dat verdedigers blijkbaar wel kansen krijgen en pakken en talentvolle aanvallers hun biezen pakken en Ajax daar vooral aankopen heeft staan. Dat vind ik erg opvallend.
 

Batigoal

Well-known member
Dat blijkt helemaal niet uit het laatste. Dat bevestigt alleen maar wat mij opviel. Dat verdedigers blijkbaar wel kansen krijgen en pakken en talentvolle aanvallers hun biezen pakken en Ajax daar vooral aankopen heeft staan. Dat vind ik erg opvallend.

Als die aanvallers al op hun 16e kiezen om in te gaan op buitenlandse interesse heeft dat toch weinig te maken met wel of geen kansen krijgen?
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat blijkt helemaal niet uit het laatste. Dat bevestigt alleen maar wat mij opviel. Dat verdedigers blijkbaar wel kansen krijgen en pakken en talentvolle aanvallers hun biezen pakken en Ajax daar vooral aankopen heeft staan. Dat vind ik erg opvallend.
Maar het is toch een beetje opportunistisch dat een 16 jarige vertrekt omdat die geen kansen krijgt? Daar komt bij dat er voor aanvallers nou eenmaal een pak meer interesse is dan voor verdedigers.
 

Batigoal

Well-known member
Transfer van Promes naar Spartak twijfelachtig vanwege extra eisen van de Russen.

Benieuwd of hij wél kan meedoen in de EL.
 

JMD

Well-known member
Als die aanvallers al op hun 16e kiezen om in te gaan op buitenlandse interesse heeft dat toch weinig te maken met wel of geen kansen krijgen?
Jep. Maar dan is het opvallend waarom de aanvallers die interesse wel krijgen en bv verdedigers niet.
 

Eef de Kip

Well-known member
Omdat de aanvallers dan verder zijn dan de verdedigers? Of omdat er nou eenmaal meer aandacht is voor aanvallers dan voor verdedigers?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gelukkig voor Brobbey en Rijkhof is de kans op speeltijd bij hun nieuwe club ongeveer 1,14%, afgaande op de statistieken van de transfers van tieners naar buitenlandse clubs, gerekend vanaf 2010.

EtYri9pXMAMpLam
 

Eef de Kip

Well-known member
Zeker een mooi staatje, ik ben wel benieuwd hoe zo'n staatje er uit zou zien van jonge spelers die we als Nederlandse clubs uit het buitenland hebben gehaald.
 
Bovenaan