Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Ik vraag me dus echt af wat zo'n Brobbey nou denkt? Geen basisspeler bij Ajax, dus waar denkt hij dan terecht te komen volgend jaar?
Waarom dan niet het contract 1 of 2 seizoenen verlengd, hij heeft Ajax ook nodig om hogerop te komen, en ook als 2e/3e spits liggen er genoeg kansen want Ajax speelt ontzettend veel duels.
 

gevegt

Well-known member
Ik vraag me dus echt af wat zo'n Brobbey nou denkt? Geen basisspeler bij Ajax, dus waar denkt hij dan terecht te komen volgend jaar?
Waarom dan niet het contract 1 of 2 seizoenen verlengd, hij heeft Ajax ook nodig om hogerop te komen, en ook als 2e/3e spits liggen er genoeg kansen want Ajax speelt ontzettend veel duels.
Alsof Ajax de enige club is waar je hogerop kunt komen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me dus echt af wat zo'n Brobbey nou denkt? Geen basisspeler bij Ajax, dus waar denkt hij dan terecht te komen volgend jaar?
Waarom dan niet het contract 1 of 2 seizoenen verlengd, hij heeft Ajax ook nodig om hogerop te komen, en ook als 2e/3e spits liggen er genoeg kansen want Ajax speelt ontzettend veel duels.

Toch wel apart dat met Malen, Rijkhof en Brobbey nu al drie van die grote talentvolle spitsen ervoor kiezen om elders te kijken.

Misschien ook niet gek, aangezien Ajax de laatste jaren natuurlijk veel geld heeft betaald voor spitsen van buitenaf.
 

SanMark.

Well-known member
Toch wel apart dat met Malen, Rijkhof en Brobbey nu al drie van die grote talentvolle spitsen ervoor kiezen om elders te kijken.

Misschien ook niet gek, aangezien Ajax de laatste jaren natuurlijk veel geld heeft betaald voor spitsen van buitenaf.
In mijn ogen zaten Malen en Rijkhof ( zegt mij helemaal niets) veel verder van het eerste team af dan Brobbey, en kun je die niet vergelijken. Daarnaast vind ik het niet echt sterk dat je Malen erbij haalt want die is al circa 4 jaar weg bij Ajax en heeft maar 2 jaar bij Ajax gevoetbald.

Als dit je enige voorbeelden zijn valt het met de leegloop nog wel mee.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
In mijn ogen zaten Malen en Rijkhof ( zegt mij helemaal niets) veel verder van het eerste team af dan Brobbey, en kun je die niet vergelijken. Daarnaast vind ik het niet echt sterk dat je Malen erbij haalt want die is al circa 4 jaar weg bij Ajax en heeft maar 2 jaar bij Ajax gevoetbald.

Als dit je enige voorbeelden zijn valt het met de leegloop nog wel mee.

Zeg toch niet dat het een leegloop is? Vind het alleen opvallend dat er nu dus drie centrumspitsen uit de jeugd geen spits worden in Ajax 1.

Rijkhof heeft voor Dortmund gekozen trouwens.
 

SanMark.

Well-known member
Even opgezocht over Rijkhoff die jongen gaat lopen zo gauw hij 16 jaar is, en gaat naar Dortmund of daar geen spitsen van buiten worden gehaald.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gaat hier toch om Ajax?

Wat is de laatste zelfopgeleide spits die vanuit Ajax een stap vooruit heeft gemaakt?
 

SanMark.

Well-known member
Gaat hier toch om Ajax?

Wat is de laatste zelfopgeleide spits die vanuit Ajax een stap vooruit heeft gemaakt?
Ik lees in jouw tekst dat de spitsen gaan lopen omdat ze geen kans krijgen omdat de spitsen van buiten worden aangetrokken, maar misschien lees ik dat verkeerd?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik lees in jouw tekst dat de spitsen gaan lopen omdat ze geen kans krijgen omdat de spitsen van buiten worden aangetrokken, maar misschien lees ik dat verkeerd?

Maar dat is toch ook zo? Want welke spits uit eigen opleiding sinds Kluivert heeft het gemaakt in Ajax 1 dan?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat PES denk ik bedoelt is dat het best opvallend is dat Ajax inderdaad sinds Kluivert geen spits voor het eerste meer heeft opgeleid. In tegenstelling tot zo'n beetje elke andere positie. En dat de eventuele kandidaten voor die positie vroegtijdig de jeugdopleiding hebben verlaten.

Ik ben het met hem eens, dat is inderdaad opvallend. Zonder daar verder een waardeoordeel over te hebben ofzo.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Klopt. Opvallend is het zeker. Zeker omdat het niet aan de kwaliteiten van spelers in de opleiding ligt, maar toch breken ze niet door en kiezen ze voor een vertrek.

Ik vergat Dillon Hoogewerf nog trouwens, die nu bij Man Utd speelt. Ook zeer talentvol spits en vertrokken.
 

SanMark.

Well-known member
Ik denk dat er elk jaar wel een aantal spelers van 16 a 17 jaar Ajax verlaten omdat ze gouden bergen worden beloofd in het buitenland en dat het niet alleen spitsen zijn die dat doen, en dat je dat los moet zien van dat er geen spits doorbreekt bij Ajax.
 
Bovenaan